Daniil Kvjat se s odstupem času opět vrací k úvodní kolizi Sebastiana Vettela ve Velké ceně Číny. Po zhlédnutí videa je zcela přesvědčený o tom, že se pilot Ferrari mýlil, když jej označil jako viníka incidentu.
Vettel označil Kvjatovo předjetí za "sebevražedný" manévr, Rus podle něj do první zatáčky vlétl "jako torpédo," proto ve snaze vyhnout se kolizi narazil do svého týmového kolegy Kimiho Räikkönena. Před výstupem na pódium se v zákulisí do pilota Red Bullu tvrdě opřel.
"I kdybych ho nechtěl vidět, tak to video bylo všude, musel jsem ho shlédnout. Udělal jsem to, co by každý jiný soutěživý pilot udělal a já jsem velmi soutěživý. Samozřejmě, že šlo o zajímavou první zatáčku, ale v prvním kole obecně při závodění může dojít k mnoha různým situacím a vy na jakoukoliv z nich musíte být připraveni. Ferrari bylo připraveno méně a zaplatili za to," hodnotí Kvjat.
"Z videa můžete vidět, že jsem brzdil mnohem dříve než kdokoliv jiný na roštu. Všichni byli příliš žhaví v nájezdu do první zatáčky, což otevřelo místo na vnitřku, a vnější strana má navíc bídnou přilnavost. Na té vnitřní je dobrá a já jim za to musím poděkovat - to je vše, co k tomu incidentu můžu říct," pokračuje ruský pilot.
"Myslím, že na to všichni máme své názor - všichni tři piloti, který se to týkalo, a bylo to fajn si o tom promluvit. Nyní je to historií a jsme teď soustředěni na další závody. Nicméně podle mě šlo o dobrou epizodu pro Formuli 1.
Myslím, že emoce jsou po závodě silné, takže to je příjemné vidět, že je má i čtyřnásobný mistr světa. Je dobré o nich otevřeně hovořit. Nevím, co řekne teď, ale po závodě jde u všech o čisté emoce, je to normální.
Mám svůj názor, on řekl svůj. Já věřím, že ten můj je správný - nevím, jestli tomu svému teď ještě věří. Navzájem spolu vždy budeme jednat s respektem, a abych byl upřímní, tak je to všechno OK. Opravdu nemáme vůbec žádné problémy a já bych to všechno udělal znovu," vysvětluje Kvjat.
Necítí potřebu znovu to s Vettelem probírat: "Ne, nevidím k tomu důvod. Pokud to on tak bude cítit, tak to udělá, ale pro mě je to všechno celkem jasné. Pokud v tom někdo nemá jasno a chce o tom hovořit, pak jsem vůči tomu otevřený. Absolutně."
Daniil si nemyslí, že by si v první zatáčce počínal výjimečně agresivně: "Abych byl upřímný, tak tomu bylo vždy - víte, jaká je F1. Ve své kariéře jsem provedl už spoustu manévrů, nebyly ale tak pod drobnohledem. Nyní o tom hovořilo více. Vždy jsem ale do toho šel, když se někde otevřelo místo, obzvlášť při závodění kolo na kolo, kde většina jezdců ví, že nesmí nechávat dveře otevřené. Podle mě neexistuje pilot, který by se to nenaučil."
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.