Daniil Kvjat se s odstupem času opět vrací k úvodní kolizi Sebastiana Vettela ve Velké ceně Číny. Po zhlédnutí videa je zcela přesvědčený o tom, že se pilot Ferrari mýlil, když jej označil jako viníka incidentu.
Vettel označil Kvjatovo předjetí za "sebevražedný" manévr, Rus podle něj do první zatáčky vlétl "jako torpédo," proto ve snaze vyhnout se kolizi narazil do svého týmového kolegy Kimiho Räikkönena. Před výstupem na pódium se v zákulisí do pilota Red Bullu tvrdě opřel.
"I kdybych ho nechtěl vidět, tak to video bylo všude, musel jsem ho shlédnout. Udělal jsem to, co by každý jiný soutěživý pilot udělal a já jsem velmi soutěživý. Samozřejmě, že šlo o zajímavou první zatáčku, ale v prvním kole obecně při závodění může dojít k mnoha různým situacím a vy na jakoukoliv z nich musíte být připraveni. Ferrari bylo připraveno méně a zaplatili za to," hodnotí Kvjat.
"Z videa můžete vidět, že jsem brzdil mnohem dříve než kdokoliv jiný na roštu. Všichni byli příliš žhaví v nájezdu do první zatáčky, což otevřelo místo na vnitřku, a vnější strana má navíc bídnou přilnavost. Na té vnitřní je dobrá a já jim za to musím poděkovat - to je vše, co k tomu incidentu můžu říct," pokračuje ruský pilot.
"Myslím, že na to všichni máme své názor - všichni tři piloti, který se to týkalo, a bylo to fajn si o tom promluvit. Nyní je to historií a jsme teď soustředěni na další závody. Nicméně podle mě šlo o dobrou epizodu pro Formuli 1.
Myslím, že emoce jsou po závodě silné, takže to je příjemné vidět, že je má i čtyřnásobný mistr světa. Je dobré o nich otevřeně hovořit. Nevím, co řekne teď, ale po závodě jde u všech o čisté emoce, je to normální.
Mám svůj názor, on řekl svůj. Já věřím, že ten můj je správný - nevím, jestli tomu svému teď ještě věří. Navzájem spolu vždy budeme jednat s respektem, a abych byl upřímní, tak je to všechno OK. Opravdu nemáme vůbec žádné problémy a já bych to všechno udělal znovu," vysvětluje Kvjat.
Necítí potřebu znovu to s Vettelem probírat: "Ne, nevidím k tomu důvod. Pokud to on tak bude cítit, tak to udělá, ale pro mě je to všechno celkem jasné. Pokud v tom někdo nemá jasno a chce o tom hovořit, pak jsem vůči tomu otevřený. Absolutně."
Daniil si nemyslí, že by si v první zatáčce počínal výjimečně agresivně: "Abych byl upřímný, tak tomu bylo vždy - víte, jaká je F1. Ve své kariéře jsem provedl už spoustu manévrů, nebyly ale tak pod drobnohledem. Nyní o tom hovořilo více. Vždy jsem ale do toho šel, když se někde otevřelo místo, obzvlášť při závodění kolo na kolo, kde většina jezdců ví, že nesmí nechávat dveře otevřené. Podle mě neexistuje pilot, který by se to nenaučil."
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.