Daniil Kvjat se s odstupem času opět vrací k úvodní kolizi Sebastiana Vettela ve Velké ceně Číny. Po zhlédnutí videa je zcela přesvědčený o tom, že se pilot Ferrari mýlil, když jej označil jako viníka incidentu.
Vettel označil Kvjatovo předjetí za "sebevražedný" manévr, Rus podle něj do první zatáčky vlétl "jako torpédo," proto ve snaze vyhnout se kolizi narazil do svého týmového kolegy Kimiho Räikkönena. Před výstupem na pódium se v zákulisí do pilota Red Bullu tvrdě opřel.
"I kdybych ho nechtěl vidět, tak to video bylo všude, musel jsem ho shlédnout. Udělal jsem to, co by každý jiný soutěživý pilot udělal a já jsem velmi soutěživý. Samozřejmě, že šlo o zajímavou první zatáčku, ale v prvním kole obecně při závodění může dojít k mnoha různým situacím a vy na jakoukoliv z nich musíte být připraveni. Ferrari bylo připraveno méně a zaplatili za to," hodnotí Kvjat.
"Z videa můžete vidět, že jsem brzdil mnohem dříve než kdokoliv jiný na roštu. Všichni byli příliš žhaví v nájezdu do první zatáčky, což otevřelo místo na vnitřku, a vnější strana má navíc bídnou přilnavost. Na té vnitřní je dobrá a já jim za to musím poděkovat - to je vše, co k tomu incidentu můžu říct," pokračuje ruský pilot.
"Myslím, že na to všichni máme své názor - všichni tři piloti, který se to týkalo, a bylo to fajn si o tom promluvit. Nyní je to historií a jsme teď soustředěni na další závody. Nicméně podle mě šlo o dobrou epizodu pro Formuli 1.
Myslím, že emoce jsou po závodě silné, takže to je příjemné vidět, že je má i čtyřnásobný mistr světa. Je dobré o nich otevřeně hovořit. Nevím, co řekne teď, ale po závodě jde u všech o čisté emoce, je to normální.
Mám svůj názor, on řekl svůj. Já věřím, že ten můj je správný - nevím, jestli tomu svému teď ještě věří. Navzájem spolu vždy budeme jednat s respektem, a abych byl upřímní, tak je to všechno OK. Opravdu nemáme vůbec žádné problémy a já bych to všechno udělal znovu," vysvětluje Kvjat.
Necítí potřebu znovu to s Vettelem probírat: "Ne, nevidím k tomu důvod. Pokud to on tak bude cítit, tak to udělá, ale pro mě je to všechno celkem jasné. Pokud v tom někdo nemá jasno a chce o tom hovořit, pak jsem vůči tomu otevřený. Absolutně."
Daniil si nemyslí, že by si v první zatáčce počínal výjimečně agresivně: "Abych byl upřímný, tak tomu bylo vždy - víte, jaká je F1. Ve své kariéře jsem provedl už spoustu manévrů, nebyly ale tak pod drobnohledem. Nyní o tom hovořilo více. Vždy jsem ale do toho šel, když se někde otevřelo místo, obzvlášť při závodění kolo na kolo, kde většina jezdců ví, že nesmí nechávat dveře otevřené. Podle mě neexistuje pilot, který by se to nenaučil."
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.