Daniil Kvjat se s odstupem času opět vrací k úvodní kolizi Sebastiana Vettela ve Velké ceně Číny. Po zhlédnutí videa je zcela přesvědčený o tom, že se pilot Ferrari mýlil, když jej označil jako viníka incidentu.
Vettel označil Kvjatovo předjetí za "sebevražedný" manévr, Rus podle něj do první zatáčky vlétl "jako torpédo," proto ve snaze vyhnout se kolizi narazil do svého týmového kolegy Kimiho Räikkönena. Před výstupem na pódium se v zákulisí do pilota Red Bullu tvrdě opřel.
"I kdybych ho nechtěl vidět, tak to video bylo všude, musel jsem ho shlédnout. Udělal jsem to, co by každý jiný soutěživý pilot udělal a já jsem velmi soutěživý. Samozřejmě, že šlo o zajímavou první zatáčku, ale v prvním kole obecně při závodění může dojít k mnoha různým situacím a vy na jakoukoliv z nich musíte být připraveni. Ferrari bylo připraveno méně a zaplatili za to," hodnotí Kvjat.
"Z videa můžete vidět, že jsem brzdil mnohem dříve než kdokoliv jiný na roštu. Všichni byli příliš žhaví v nájezdu do první zatáčky, což otevřelo místo na vnitřku, a vnější strana má navíc bídnou přilnavost. Na té vnitřní je dobrá a já jim za to musím poděkovat - to je vše, co k tomu incidentu můžu říct," pokračuje ruský pilot.
"Myslím, že na to všichni máme své názor - všichni tři piloti, který se to týkalo, a bylo to fajn si o tom promluvit. Nyní je to historií a jsme teď soustředěni na další závody. Nicméně podle mě šlo o dobrou epizodu pro Formuli 1.
Myslím, že emoce jsou po závodě silné, takže to je příjemné vidět, že je má i čtyřnásobný mistr světa. Je dobré o nich otevřeně hovořit. Nevím, co řekne teď, ale po závodě jde u všech o čisté emoce, je to normální.
Mám svůj názor, on řekl svůj. Já věřím, že ten můj je správný - nevím, jestli tomu svému teď ještě věří. Navzájem spolu vždy budeme jednat s respektem, a abych byl upřímní, tak je to všechno OK. Opravdu nemáme vůbec žádné problémy a já bych to všechno udělal znovu," vysvětluje Kvjat.
Necítí potřebu znovu to s Vettelem probírat: "Ne, nevidím k tomu důvod. Pokud to on tak bude cítit, tak to udělá, ale pro mě je to všechno celkem jasné. Pokud v tom někdo nemá jasno a chce o tom hovořit, pak jsem vůči tomu otevřený. Absolutně."
Daniil si nemyslí, že by si v první zatáčce počínal výjimečně agresivně: "Abych byl upřímný, tak tomu bylo vždy - víte, jaká je F1. Ve své kariéře jsem provedl už spoustu manévrů, nebyly ale tak pod drobnohledem. Nyní o tom hovořilo více. Vždy jsem ale do toho šel, když se někde otevřelo místo, obzvlášť při závodění kolo na kolo, kde většina jezdců ví, že nesmí nechávat dveře otevřené. Podle mě neexistuje pilot, který by se to nenaučil."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.