Nejmladší pilot v dějinách F1, který se postavil na start Grand Prix, je skálopevně přesvědčen, že nejdůležitější krok ve své kariéře ho čeká příští rok, kdy hodlá pravidelně usilovat o pódiová umístění.
Ty tam už jsou doby, kdy se pochybovalo o způsobilosti mladíka Maxe Verstappena usedat v závodním režimu do kokpitu F1. Talentovaný Holanďan si před letošní sezónou hodně věřil a doufal, že v jejím začátku dosáhne významná umístění, než se ostatní týmy "proberou". V Austrálii však zaujal spíše podrážděnou radiokomunikací, po vylepšení reputace v Bahrajnu (6. místo) opět nebyl spokojen v Číně, kde se na jeho výkonu podepsala přítomnost safety caru na trati a v důsledku toho museli piloti Toro Rosso absolvovat dvojzastávku v boxech.
Od samého počátku Verstappen predikoval, že součástí jeho plánů je dvouleté působení u Toro Rosso a ve třetím roce hodlá přejít k některému špičkovému týmu. Přestože je Max nejčastěji spojován s Red Bullem, prosákly už zprávy, že je v hledáčku zájmu Ferrari, kde by po této sezóně mohl nahradit Kimi Räikkönena.
"Samozřejmě, příští rok bych rád bojoval o stupně vítězů. Ale v tuto chvíli se zaměřuji jen na tuto sezónu," sdělil v rozhovoru pro server motorsport.com Verstappen. Proto zatím nehodlá nijak rozebírat své další plány, v nichž není vyloučeno ani setrvání v týmu se sídlem ve Faenze, pokud by se jeho výkonnost posunula směrem vzhůru. Postupný progres by tomu i mohl napovídat.
"No, možné je všechno, to nikdo neví. V tohle chvíli je pro mě nejdůležitější současný šampionát. Ta bude pro můj další vývoj velmi důležitá, proto na ni kladu maximální důraz. Až skončí, tak uvidíme, co mi mohou přinést sezóny následující," nechce se Verstappen konkrétně vyjádřit.
Tři učednická léta?Takový je názor současného Verstappenova šéfa Franze Tosta. Podle něj musí pilot absolvovat v F1 nejméně tři sezóny, aby zdejší svět plně pochopil. Šéf Toro Rosso byl pochopitelně dotázán, zda bude Verstappen už v příštím roce připraven na přechod do lepšího týmu. "To ještě nevím, jen mohu znovu zopakovat, že pilot obvykle potřebuje tři roky, aby se s F1 sžil. V případě, že je na přechod do jiného týmu připraven, pak už to je jenom jeho záležitostí."
Navzdory Tostovu přesvědčení, že ona lhůta je důležitá, aby se pilot dokázal vypořádat s okolnosti i mimo závodní vůz, Verstappen cítí, že ve své třetí sezóně bude schopen zvládnout zvýšené nároky na jeho osobu.
"Základy toho, jak pilotovat vůz F1 a co je třeba v souvislosti s tím pochopit, se naučíte v prvním roce. Ve druhém budete tyto zkušenosti využívat a ve třetím už se musíte prát o stupně vítězů, tak to vidím já. Kdybychom měli balíček jako má Mercedes, tak budeme také vyhrávat závody. To už není o seznámení se s vozem, ale o tom, jak jet rychle. A pokud máme správné vybavení, zvládneme rychlé kolo. Je třeba mít dobrý vůz, pak budeme připraveni vyhrávat," cítí se Verstappen silný v kramflecích.
"Když to shrnu, domnívám se, že jsem se ve své první sezóně hodně naučil, označil bych ji za jednu z nejdůležitějších v kariéře, pokud jde o učení. Od ní se odvíjejí veškeré další kroky do budoucna. Ale učit se budete každou sezónu, vždyť i Jenson Button se stále učí. Ovšem první sezóna zůstane tou nejdůležitější," uzavírá Verstappen.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.