Otázka dostatečné zásoby pohonných hmot je jedním z největších strašáků všech závodních pilotů nejen v F1. Jednou z nejhorších variant je, když se vůz kvůli suché nádrži zastaví, aniž by proťal cílovou čáru a mihl se kolem šachovnicové vlajky.
Grand Prix Ruska je podle týmu Ferrari ohledně spotřeby paliva náročná. Odpovědný ředitel v oblasti pohonných jednotek Mattia Binotto připouští, že limit 100 kg paliva je v Soči "poměrně restriktivní". Současný přeplňovaný 1,6 litrový šestiválec musí vedle omezení v podobě množství paliva čelit ještě maximálnímu povolenému průtoku ve výši 100 kg za hodinu.
"Rusko je co do spotřeby paliva obvykle velmi náročné. Dva závody, které jsme tu jeli naznačily, že pneumatiky tu vydrží hodně dlouho. Je tedy nutné se ujistit, že můžeme závodit naplno a budeme rychlí v kvalifikaci. To je předpoklad pro dobrý výsledek," prohlásil Sebastian Vettel.
Jak už jsme uvedli v jiných zprávách, Ferrari může nasadit inovovaný motor, aby dohnalo ztrátu na Mercedes, ačkoliv Maurizio Arrivabene tvrdí, že dosavadní problémy Ferrari nemají příčinu ve spolehlivosti, nýbrž ve velkém množství závodních incidentů (čtěte zde). Binotto se pokouší objasnit, proč je Soči tolik náročné na úbytek paliva.
"Jsou tu velmi dlouhé roviny a velice rychlé zatáčky. Ale také pomalé a to si žádá intenzivní brždění. Pravděpodobně mnohem důležitější než pouhý výkon je celá pohonná jednotka, protože je třeba najít správnou rovnováhu mezi dlouhými rovinkami, na nichž je třeba efektivně zrychlit, a dalšími částmi okruhu. Optimální čas musí být výsledkem hospodaření s výkonem spalovacího systému a celého motoru.
Co se týče strategie, ty mohou být v Rusku velice rozdílné. Je tu poměrně málo přiležitostí k předjíždění, takže zrychlení je třeba dosáhnout správnou taktikou, do čehož bude promlouvat i kvalifikace. V Rusku je to navíc se spotřebou obtížné, když jsme sem poprvé přijeli před dvěma lety, ihned mi došlo, že maximální povolené množství 100 kg paliva je značně omezující. Proto je nutné během závodu tento bod hlídat a optimalizovat pro závodní vzdálenost," vysvětluje Binotto.
Současné limity množství pohonných hmot jsou často kritizovány kvůli šetření palivem a tím pádem i menšího počtu závodních akcí. Generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul nedávno navrhl, aby toto nařízení bylo před sezónou 2017 zrušeno.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.