Otázka dostatečné zásoby pohonných hmot je jedním z největších strašáků všech závodních pilotů nejen v F1. Jednou z nejhorších variant je, když se vůz kvůli suché nádrži zastaví, aniž by proťal cílovou čáru a mihl se kolem šachovnicové vlajky.
Grand Prix Ruska je podle týmu Ferrari ohledně spotřeby paliva náročná. Odpovědný ředitel v oblasti pohonných jednotek Mattia Binotto připouští, že limit 100 kg paliva je v Soči "poměrně restriktivní". Současný přeplňovaný 1,6 litrový šestiválec musí vedle omezení v podobě množství paliva čelit ještě maximálnímu povolenému průtoku ve výši 100 kg za hodinu.
"Rusko je co do spotřeby paliva obvykle velmi náročné. Dva závody, které jsme tu jeli naznačily, že pneumatiky tu vydrží hodně dlouho. Je tedy nutné se ujistit, že můžeme závodit naplno a budeme rychlí v kvalifikaci. To je předpoklad pro dobrý výsledek," prohlásil Sebastian Vettel.
Jak už jsme uvedli v jiných zprávách, Ferrari může nasadit inovovaný motor, aby dohnalo ztrátu na Mercedes, ačkoliv Maurizio Arrivabene tvrdí, že dosavadní problémy Ferrari nemají příčinu ve spolehlivosti, nýbrž ve velkém množství závodních incidentů (čtěte zde). Binotto se pokouší objasnit, proč je Soči tolik náročné na úbytek paliva.
"Jsou tu velmi dlouhé roviny a velice rychlé zatáčky. Ale také pomalé a to si žádá intenzivní brždění. Pravděpodobně mnohem důležitější než pouhý výkon je celá pohonná jednotka, protože je třeba najít správnou rovnováhu mezi dlouhými rovinkami, na nichž je třeba efektivně zrychlit, a dalšími částmi okruhu. Optimální čas musí být výsledkem hospodaření s výkonem spalovacího systému a celého motoru.
Co se týče strategie, ty mohou být v Rusku velice rozdílné. Je tu poměrně málo přiležitostí k předjíždění, takže zrychlení je třeba dosáhnout správnou taktikou, do čehož bude promlouvat i kvalifikace. V Rusku je to navíc se spotřebou obtížné, když jsme sem poprvé přijeli před dvěma lety, ihned mi došlo, že maximální povolené množství 100 kg paliva je značně omezující. Proto je nutné během závodu tento bod hlídat a optimalizovat pro závodní vzdálenost," vysvětluje Binotto.
Současné limity množství pohonných hmot jsou často kritizovány kvůli šetření palivem a tím pádem i menšího počtu závodních akcí. Generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul nedávno navrhl, aby toto nařízení bylo před sezónou 2017 zrušeno.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.