Říká se mu Zelené peklo a jeho nekonečných 22,8 kilometrů plných legendárních zatáček lemuje bezpočet pomníčků, mezi nimi i piloti F1. V roce 1976 jen zázrakem nepřibylo další, ale každopádně změnilo historii výjimečného okruhu v pohoří Eiffelu.
Byl to manžel naší nejúspěšnější automobilové závodnice Elišky Junkové-Khásové Vincenc "Čeněk" Junek, který tu zahynul jako první. Symbolické křížky u trati mají i Peter Collins, Onofre Marimon, Gerhard Mitter , Carel Godin de Beaufort či John Taylor. Po nehodě Niki Laudy se tvář Nürburgringu změnila, i když původní okruh rovněž existuje a stále na něm přicházejí o život motorističtí nadšenci, kteří ho chtějí pokořit a nedocení jeho náročnost.
Nový Nürburgring se do kalendáře v sousedství Hockenheimringu prosazoval jen obtížně. Aby se do kalendáře prosadil, musel se skrývat pod hlavičkou GP Evropy nebo dokonce Lucemburska. Od roku 2009 se v pořádání GP Německa střídal se svým odvěkým rivalem. Grand Prix Německa se do kalendáře letos vrací opět na Nürburgringu, ale hrozí, že se v následující sezóně u našich západních sousedů opět nepojede.
Už v roce 2014 odkoupil část této trati spoluzakladatel farmaceutické společnosti Pharmastandard ruský podnikatel Viktor Charitonin. Ruská mutace prestižního finančního periodika Forbes uvedla, že třiačtyřicetiletý rodák z Novosibirska navýšil svůj podíl z 80 na 99 %. Hodnota transakce činí kolem 38 milionů eur. "Dnes jsme uzavřeli dohodu o koupi," cituje Forbes Charitonina.
Spekuluje se, že Charitonin vložil do Nürburgringu úhrnnou částku 77 milionů eur. Symbolické procento si ponechal menšinový akcionář GetSpeed. Není tajemstvím, že zájem měl i sám Bernie Ecclestone, ale tehdejší majitelé se rozhodli jinak. "Šlo jim tehdy o pár milionů navíc. S jistotou můžeme říci to, že se na Nürburgringu v roce 2017 závod F1 nepojede," prohlásil Ecclesone.
Nový majitel okruhu je poněkud jiného názoru. Podle něj měla absence Grand Prix Německa v roce 2015 poněkud jiný důvod. "My sami jsme pořádání odmítli, protože se organizátoři nedohodli o finančních podmínkách," vysvětlil Charitonin. Podle jeho vyjádření v periodiku Forbes hodlá obnovit s Ecclestonem rozhovory, týkající se změny jeho názoru na pořádání Grand Prix Německa v roce 2017.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.