Říká se mu Zelené peklo a jeho nekonečných 22,8 kilometrů plných legendárních zatáček lemuje bezpočet pomníčků, mezi nimi i piloti F1. V roce 1976 jen zázrakem nepřibylo další, ale každopádně změnilo historii výjimečného okruhu v pohoří Eiffelu.
Byl to manžel naší nejúspěšnější automobilové závodnice Elišky Junkové-Khásové Vincenc "Čeněk" Junek, který tu zahynul jako první. Symbolické křížky u trati mají i Peter Collins, Onofre Marimon, Gerhard Mitter , Carel Godin de Beaufort či John Taylor. Po nehodě Niki Laudy se tvář Nürburgringu změnila, i když původní okruh rovněž existuje a stále na něm přicházejí o život motorističtí nadšenci, kteří ho chtějí pokořit a nedocení jeho náročnost.
Nový Nürburgring se do kalendáře v sousedství Hockenheimringu prosazoval jen obtížně. Aby se do kalendáře prosadil, musel se skrývat pod hlavičkou GP Evropy nebo dokonce Lucemburska. Od roku 2009 se v pořádání GP Německa střídal se svým odvěkým rivalem. Grand Prix Německa se do kalendáře letos vrací opět na Nürburgringu, ale hrozí, že se v následující sezóně u našich západních sousedů opět nepojede.
Už v roce 2014 odkoupil část této trati spoluzakladatel farmaceutické společnosti Pharmastandard ruský podnikatel Viktor Charitonin. Ruská mutace prestižního finančního periodika Forbes uvedla, že třiačtyřicetiletý rodák z Novosibirska navýšil svůj podíl z 80 na 99 %. Hodnota transakce činí kolem 38 milionů eur. "Dnes jsme uzavřeli dohodu o koupi," cituje Forbes Charitonina.
Spekuluje se, že Charitonin vložil do Nürburgringu úhrnnou částku 77 milionů eur. Symbolické procento si ponechal menšinový akcionář GetSpeed. Není tajemstvím, že zájem měl i sám Bernie Ecclestone, ale tehdejší majitelé se rozhodli jinak. "Šlo jim tehdy o pár milionů navíc. S jistotou můžeme říci to, že se na Nürburgringu v roce 2017 závod F1 nepojede," prohlásil Ecclesone.
Nový majitel okruhu je poněkud jiného názoru. Podle něj měla absence Grand Prix Německa v roce 2015 poněkud jiný důvod. "My sami jsme pořádání odmítli, protože se organizátoři nedohodli o finančních podmínkách," vysvětlil Charitonin. Podle jeho vyjádření v periodiku Forbes hodlá obnovit s Ecclestonem rozhovory, týkající se změny jeho názoru na pořádání Grand Prix Německa v roce 2017.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.