Ředitel Renaultu Sport, Cyril Abiteboul, potvrzuje, že ve Viry probíhá intenzívní testování novinek, které by měly v jejich pohonné jednotce debutovat v Kanadě. A kromě továrního týmu se na ně pochopitelně těší i Red Bull, který by chtěl porážet Ferrari.
Renault chystá větší vylepšení své pohonné jednotky v řádu desítek koní a podle Abiteboula vše pokračuje dle plánu: "Jak spolu nyní mluvíme, tak je na dynamometru ve Francii. Najedeme s ním co nejvíce kilometrů, abychom tak mohli splnit náš cíl, kterým je Montreal."
Po těžkém víkendu v Číně by měl pomoci k vyšší konkurenceschopnosti jejich balíku - poskytnout by měl 35 koní navíc, snížit spotřebu a také zlepšit ovladatelnost motoru: "V F1 jsme noví a nemáme stanovené specifické cíle, ale rád bych viděl, jak bojujeme s McLarenem a s Haasem." Naposledy bojoval daleko vzadu jen se Saubery a s Manory.
"Nedokážeme vše nyní vyřešit, chystáme však vylepšení vozu i motoru. Budeme bojovat o body. Abych byl upřímný, tak nepůjde o pódia, ale o body v každém závodě," vysvětluje Abiteboul pro dánský Ekstra Bladet.
Na vylepšení pohonné jednotky se těší i Red Bull, který je příjemně překvapený svou rychlostí v úvodních závodech sezóny. "V Číně jsme měli skvělý závod, když jsme skončili na pódiu. Uvědomili jsme si, že můžeme bojovat s Ferrari. Během sezóny budeme moci dosáhnout pokroku a ještě více vylepšit výsledky," prohlásil Kvjat, jenž v Šanghaji nestačil pouze na Rosberga s Vettelem.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.