Ředitel Renaultu Sport, Cyril Abiteboul, potvrzuje, že ve Viry probíhá intenzívní testování novinek, které by měly v jejich pohonné jednotce debutovat v Kanadě. A kromě továrního týmu se na ně pochopitelně těší i Red Bull, který by chtěl porážet Ferrari.
Renault chystá větší vylepšení své pohonné jednotky v řádu desítek koní a podle Abiteboula vše pokračuje dle plánu: "Jak spolu nyní mluvíme, tak je na dynamometru ve Francii. Najedeme s ním co nejvíce kilometrů, abychom tak mohli splnit náš cíl, kterým je Montreal."
Po těžkém víkendu v Číně by měl pomoci k vyšší konkurenceschopnosti jejich balíku - poskytnout by měl 35 koní navíc, snížit spotřebu a také zlepšit ovladatelnost motoru: "V F1 jsme noví a nemáme stanovené specifické cíle, ale rád bych viděl, jak bojujeme s McLarenem a s Haasem." Naposledy bojoval daleko vzadu jen se Saubery a s Manory.
"Nedokážeme vše nyní vyřešit, chystáme však vylepšení vozu i motoru. Budeme bojovat o body. Abych byl upřímný, tak nepůjde o pódia, ale o body v každém závodě," vysvětluje Abiteboul pro dánský Ekstra Bladet.
Na vylepšení pohonné jednotky se těší i Red Bull, který je příjemně překvapený svou rychlostí v úvodních závodech sezóny. "V Číně jsme měli skvělý závod, když jsme skončili na pódiu. Uvědomili jsme si, že můžeme bojovat s Ferrari. Během sezóny budeme moci dosáhnout pokroku a ještě více vylepšit výsledky," prohlásil Kvjat, jenž v Šanghaji nestačil pouze na Rosberga s Vettelem.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.