Po převzetí Lotusu si automobilka Renault slibovala určitý posun startovním polem, ale zatím se krčí na chvostu Poháru konstruktérů a její piloti zatím nevydolovali ze tří závodu ani jediný bod. Stejně jako kolegové od Manoru a Sauberu.
Generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul připouští, že pro výkony Renaultu neexistuje žádná omluva. Jestliže Palmer a Magnussen skončili v Austrálii těsně za bodovanými příčkami, v Číně tým naprosto propadl: Dán označil svou 17. pozici za "nejhorší závodní víkend vůbec", Palmer se nedokázal odlepit z poslední pozice.
Objevily se názory, že protahované převzetí stáje Lotus, uzavřené až v prosinci 2015, se negativně podepsalo na přípravě vozů pro letošní sezónu. Abiteboul dokonce nechce označovat špatné výkony jako uspěchané, mizerný vstup do sezóny a zvláště Grand Prix Číny hodnotí jako katastrofu.
"Můžeme to tak nazvat. Nesmíme se stydět říci, že to není dobré. Byl to špatný závod, špatný víkend. Rozhodně to není typ výkonu, jaký bychom v neděli chtěli předvádět. Musíme se nyní soustředit na vůz, protože neexistuje žádná výmluva. Jasně, dalo by se říci - začali jsme pozdě, protože vůz byl původně navržen pro motor Mercedes, ale to nijak neomlouvá nedostatek pokroku od chvíle, kdy jsme tým převzali. Nemůžeme se spokojit s tím, jak jsme rádi, že jsme u toho a mít plno výmluv, protože jsme přišli pozdě. Ne! To není omluva. Nemáme se na co vymlouvat v oblasti práce na motoru a práce na šasi. Takže dost řečí a pojďme něco dělat!" tvrdě hodnotí situace Abiteboul.
Generální ředitel Renaultu nicméně připouští, že část problémů týmu pramení z potíží s pneumatikami Pirelli. "V této oblasti máme hodně problémů. Náš přístup a chápání jejich vlastností se musí zlepšit. Když nebudeme v pátek vůbec jezdit, tak se to nutně promítne na výkon v neděli. To jsme viděli v Číně. Magnussen po selhání zavěšení musel prosedět celé odpoledne, takže jsme neměli vůbec žádnou představu, jak s pneumatikami pracovat, což nám způsobilo opravdu hodně potíží," dodává k situaci v týmu Abiteboul.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.