Po převzetí Lotusu si automobilka Renault slibovala určitý posun startovním polem, ale zatím se krčí na chvostu Poháru konstruktérů a její piloti zatím nevydolovali ze tří závodu ani jediný bod. Stejně jako kolegové od Manoru a Sauberu.
Generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul připouští, že pro výkony Renaultu neexistuje žádná omluva. Jestliže Palmer a Magnussen skončili v Austrálii těsně za bodovanými příčkami, v Číně tým naprosto propadl: Dán označil svou 17. pozici za "nejhorší závodní víkend vůbec", Palmer se nedokázal odlepit z poslední pozice.
Objevily se názory, že protahované převzetí stáje Lotus, uzavřené až v prosinci 2015, se negativně podepsalo na přípravě vozů pro letošní sezónu. Abiteboul dokonce nechce označovat špatné výkony jako uspěchané, mizerný vstup do sezóny a zvláště Grand Prix Číny hodnotí jako katastrofu.
"Můžeme to tak nazvat. Nesmíme se stydět říci, že to není dobré. Byl to špatný závod, špatný víkend. Rozhodně to není typ výkonu, jaký bychom v neděli chtěli předvádět. Musíme se nyní soustředit na vůz, protože neexistuje žádná výmluva. Jasně, dalo by se říci - začali jsme pozdě, protože vůz byl původně navržen pro motor Mercedes, ale to nijak neomlouvá nedostatek pokroku od chvíle, kdy jsme tým převzali. Nemůžeme se spokojit s tím, jak jsme rádi, že jsme u toho a mít plno výmluv, protože jsme přišli pozdě. Ne! To není omluva. Nemáme se na co vymlouvat v oblasti práce na motoru a práce na šasi. Takže dost řečí a pojďme něco dělat!" tvrdě hodnotí situace Abiteboul.
Generální ředitel Renaultu nicméně připouští, že část problémů týmu pramení z potíží s pneumatikami Pirelli. "V této oblasti máme hodně problémů. Náš přístup a chápání jejich vlastností se musí zlepšit. Když nebudeme v pátek vůbec jezdit, tak se to nutně promítne na výkon v neděli. To jsme viděli v Číně. Magnussen po selhání zavěšení musel prosedět celé odpoledne, takže jsme neměli vůbec žádnou představu, jak s pneumatikami pracovat, což nám způsobilo opravdu hodně potíží," dodává k situaci v týmu Abiteboul.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.