Trojnásobný mistr světa a pilot stáje Mercedes je stále v centru dění, každý jeho krok je sledován, hodnoceno jeho chování a přínos pro F1. Sám Hamilton však má svérázný názor vlastní jeho povaze.
Jeho sebevědomé vystupování se nemusí každému líbit, zrovna tak životní styl, který rád a často dává na odiv. On sám nyní tvrdí, že necítí žádnou zvláštní odpovědnost vůči Formuli 1. Dle jeho vyjádření přinesl tomuto sportu "krev, pot a slzy", aby ho udělal populárnější.
"Formuli 1 jsem vlastně propagoval mnohem více než jakýkoli pilot přede mnou. Jsem na mnoha akcích, kde se mluví o F1 víc než kdykoli předtím, pravděpodobně více než o všech pilotech dohromady, takže nemám pocit, že bych vůči F1 měl mít větší zodpovědnost. Mám pár úžasných fanoušků a věnuji jim tolik času, abych je dostatečně motivoval, takže nevím, co víc bych měl ještě dělat. Působím v F1 deset let, tenhle sport miluji, dal jsem mu svou krev, svůj pot a své slzy. Ne, opravdu nemám pocit, že bych Formuli 1 něco dlužil," uvedl Hamilton v rozhovoru pro agenturu CNN.
Do pravidel mluvit nemusíJedenatřicetiletý Brit připouští, že Formule 1 je řízena jejími vlastníky a nemá pocit, že by piloti měli mít významnější slovo ohledně pravidel. Na otázku, jak velké je v F1 slovo pilotů, odpověděl: "Řekl bych, že malé. Velmi, velmi malé."
Hamilton dále svou myšlenku rozvinul: "Koneckonců, sport, obchod... to jsou peníze a moc. Chtěli bychom také něco, ale v konečném důsledku ti lidé, kteří sedí na židli s drahým perem, platí šeky, vydělávají peníze jsou oprávněni učinit rozhodnutí. Nemyslím, že by to byla chyba. Neříkám, že jsem špatný. Je to korporátní podnik a peníze jsou hlavní silou a vládnou, takže lidé, kteří tento sport vlastní, o něm také rozhodují."
Na otázku, zda by chtěl mít on sám větší podíl na přípravě předpisů pro F1 Lewis Hamilton následovně: "Ve skutečnosti ne. Není v tom žádný rozdíl."
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.