Ferrrari bylo po zimní přestávce pasováno jako největší soupeř Mercedesu, ale první tři závody letošního roku zatím naznačují, že se tak děje v trénincích, nikoli však v kvalifikacích nebo závodech.
Možná i proto prezident Ferrari Sergio Marchionne, osobně přítomný při závodu v Číně, zvýšil hlas a apeloval na "krátící se čas"; důrazně žádá svůj tým, aby ukončili sérii výher týmu Mercedes.
Zatím měly maranellské vozy i nemálo smůly - přerušený závod v Austrálii a špatně zvolenou strategii v druhé polovině, defekt motoru Vettela v Bahrajnu a vzájemnou kolizi pilotů po startu v Číně. Piloti Ferrari mají zatím tři umístění na stupních vítězů a v Poháru konstruktérů drží druhou příčku se čtyřbodovým náskokem před Red Bullem. Ovšem na Mercedes mu chybí propastných 53 bodů. Tedy o deset víc, než kdyby dosáhli piloti rudých ořů v dalším závodě na double a Mercedes by ani jedním vozem nebodoval.
Ferrari se ale také potýká s určitou nespolehlivostí, když už ani jeden vůz neměl potíže s motorem, došlo na zmíněnou kolizi. Marchionne měl nejspíš potřebu nějak vybít svou frustraci, proto pronesl ostré veřejné varování, že dále nelze na vítězství čekat. "Doposud jsme se potýkali s nedostatkem štěstí - nevyhráli jsme - takže se to nyní musí změnit. Tým dobře ví, že čas plyne, proto musíme začít vyhrávat."
Mercedes zatím vyhrál devět po sobě jdoucích závodů, neporažen zůstává od Grand Prix Japonska 2015. Blíží se tak výkonům Ferrari z roku 2003 (10 vítězných závodů v řadě) a McLarenu 1988 (11 závodů). Marchionne po předsezónních testech vyslovil naději, že by Ferrari mohlo porazit Mercedes už v prvním závodě - ale po Alonsově nehodě a přerušeném závodu tým tuto šanci zahodil zpackanou strategií. Prezident Ferrari, známý ve svém okolí jako nesmlouvavý muž, nadále očekává, že vůz Ferrari SF-16 H bude co nejdříve na stejné úrovni jako Mercedes.
"Tým vyvinul vůz do takového bodu, v němž jsme neočekávali a ani si nemysleli, že by byl na začátku sezóny na stejné úrovni jako Mercedes. Ale další vývoj musí dojít do bodu, kdy nebude mezi Ferrari a Mercedesem žádný rozpoznatelný rozdíl. To je nesmírně důležité pro další práci pilotů," dodává Marchionne.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.