Ferrrari bylo po zimní přestávce pasováno jako největší soupeř Mercedesu, ale první tři závody letošního roku zatím naznačují, že se tak děje v trénincích, nikoli však v kvalifikacích nebo závodech.
Možná i proto prezident Ferrari Sergio Marchionne, osobně přítomný při závodu v Číně, zvýšil hlas a apeloval na "krátící se čas"; důrazně žádá svůj tým, aby ukončili sérii výher týmu Mercedes.
Zatím měly maranellské vozy i nemálo smůly - přerušený závod v Austrálii a špatně zvolenou strategii v druhé polovině, defekt motoru Vettela v Bahrajnu a vzájemnou kolizi pilotů po startu v Číně. Piloti Ferrari mají zatím tři umístění na stupních vítězů a v Poháru konstruktérů drží druhou příčku se čtyřbodovým náskokem před Red Bullem. Ovšem na Mercedes mu chybí propastných 53 bodů. Tedy o deset víc, než kdyby dosáhli piloti rudých ořů v dalším závodě na double a Mercedes by ani jedním vozem nebodoval.
Ferrari se ale také potýká s určitou nespolehlivostí, když už ani jeden vůz neměl potíže s motorem, došlo na zmíněnou kolizi. Marchionne měl nejspíš potřebu nějak vybít svou frustraci, proto pronesl ostré veřejné varování, že dále nelze na vítězství čekat. "Doposud jsme se potýkali s nedostatkem štěstí - nevyhráli jsme - takže se to nyní musí změnit. Tým dobře ví, že čas plyne, proto musíme začít vyhrávat."
Mercedes zatím vyhrál devět po sobě jdoucích závodů, neporažen zůstává od Grand Prix Japonska 2015. Blíží se tak výkonům Ferrari z roku 2003 (10 vítězných závodů v řadě) a McLarenu 1988 (11 závodů). Marchionne po předsezónních testech vyslovil naději, že by Ferrari mohlo porazit Mercedes už v prvním závodě - ale po Alonsově nehodě a přerušeném závodu tým tuto šanci zahodil zpackanou strategií. Prezident Ferrari, známý ve svém okolí jako nesmlouvavý muž, nadále očekává, že vůz Ferrari SF-16 H bude co nejdříve na stejné úrovni jako Mercedes.
"Tým vyvinul vůz do takového bodu, v němž jsme neočekávali a ani si nemysleli, že by byl na začátku sezóny na stejné úrovni jako Mercedes. Ale další vývoj musí dojít do bodu, kdy nebude mezi Ferrari a Mercedesem žádný rozpoznatelný rozdíl. To je nesmírně důležité pro další práci pilotů," dodává Marchionne.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.