Sebastian Vettel před kamerami v zákulisí před výstupem na pódium tvrdě opřel do Kvjata, který podle něj do první zatáčky vletěl "sebevražedně," "jako torpédo." Po shlédnutí videa a uplynutí času emoce opadly a pilot Ferrari hodnotí incident odlišně.
Nyní při zpětném ohlédnutí říká, že si mohl udělat lepší obrázek o kolizi v první zatáčce po startu: "To, co se stalo během prvního kola, nakonec byl závodní incident. Kimi zablokoval kola v první zatáčce. Já jsem se snažil jej vnitřkem předjet. Daniil byl za mnou. Lépe odstartoval a chystal se od počátku ke stejnému manévru."
"Já jsem byl odhodlaný předjet Kimiho, Daniil byl odhodlaný předjet mě. Kimi se vracel zleva, Kvjat se blížil zprava a já jsem reagoval na něj. Z mé strany jsem opravdu nevěděl, kam mám jet, byl jsem jako sendvič mezi Kimim a Daniilem," přibližuje Vettel svůj revidovaný pohled na věc.
"Snažil jsem se z toho stáhnout, uvolnil jsem plyn a sešlápl brzdy, ale nebyla šance, takže došlo ke kontaktu s Kimim. Samozřejmě je mi hrozně líto, co se přihodilo. Dotknout se vozu se stejnými barvami není pořádku," je si vědom pilot Ferrari, který se možná silnými slovy před kamerami původně snažil zastřít svou chybu před prezidentem Ferrari Sergiem Marchionnem, jenž se osobně přiletěl podívat na závod do Číny.
Kvjat mezitím uvedl, že jeho manévr měl smysl a že v budoucnu v takových pokusech o předjetí bude pokračovat: "Byl to logický manévr - vidíte mezeru, tak do ní jdete. Pokud by neměl auto na vnějšku, bylo by to OK. Mám jen dvě oči, takže jsem Kimiho nemohl vidět. Byla to jeho [Vettelova] věc, aby se s tím vypořádal."
"Když jsou emoce vypjaté, tak o tom hovoříte - ale v našem případě musíme riskovat, pokud se chceme dostat na pódium. Pro mě to byl klíčový manévr a vyplatil se. Můžete o tom hovořit hodiny, ale jsem na pódiu. Kdybych do toho nešel, kdo ví, kdo by tam byl. Budu i nadále takto riskovat a všichni by to měli očekávat," varuje pilot Red Bullu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.