Sebastian Vettel před kamerami v zákulisí před výstupem na pódium tvrdě opřel do Kvjata, který podle něj do první zatáčky vletěl "sebevražedně," "jako torpédo." Po shlédnutí videa a uplynutí času emoce opadly a pilot Ferrari hodnotí incident odlišně.
Nyní při zpětném ohlédnutí říká, že si mohl udělat lepší obrázek o kolizi v první zatáčce po startu: "To, co se stalo během prvního kola, nakonec byl závodní incident. Kimi zablokoval kola v první zatáčce. Já jsem se snažil jej vnitřkem předjet. Daniil byl za mnou. Lépe odstartoval a chystal se od počátku ke stejnému manévru."
"Já jsem byl odhodlaný předjet Kimiho, Daniil byl odhodlaný předjet mě. Kimi se vracel zleva, Kvjat se blížil zprava a já jsem reagoval na něj. Z mé strany jsem opravdu nevěděl, kam mám jet, byl jsem jako sendvič mezi Kimim a Daniilem," přibližuje Vettel svůj revidovaný pohled na věc.
"Snažil jsem se z toho stáhnout, uvolnil jsem plyn a sešlápl brzdy, ale nebyla šance, takže došlo ke kontaktu s Kimim. Samozřejmě je mi hrozně líto, co se přihodilo. Dotknout se vozu se stejnými barvami není pořádku," je si vědom pilot Ferrari, který se možná silnými slovy před kamerami původně snažil zastřít svou chybu před prezidentem Ferrari Sergiem Marchionnem, jenž se osobně přiletěl podívat na závod do Číny.
Kvjat mezitím uvedl, že jeho manévr měl smysl a že v budoucnu v takových pokusech o předjetí bude pokračovat: "Byl to logický manévr - vidíte mezeru, tak do ní jdete. Pokud by neměl auto na vnějšku, bylo by to OK. Mám jen dvě oči, takže jsem Kimiho nemohl vidět. Byla to jeho [Vettelova] věc, aby se s tím vypořádal."
"Když jsou emoce vypjaté, tak o tom hovoříte - ale v našem případě musíme riskovat, pokud se chceme dostat na pódium. Pro mě to byl klíčový manévr a vyplatil se. Můžete o tom hovořit hodiny, ale jsem na pódiu. Kdybych do toho nešel, kdo ví, kdo by tam byl. Budu i nadále takto riskovat a všichni by to měli očekávat," varuje pilot Red Bullu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.