Sebastian Vettel před kamerami v zákulisí před výstupem na pódium tvrdě opřel do Kvjata, který podle něj do první zatáčky vletěl "sebevražedně," "jako torpédo." Po shlédnutí videa a uplynutí času emoce opadly a pilot Ferrari hodnotí incident odlišně.
Nyní při zpětném ohlédnutí říká, že si mohl udělat lepší obrázek o kolizi v první zatáčce po startu: "To, co se stalo během prvního kola, nakonec byl závodní incident. Kimi zablokoval kola v první zatáčce. Já jsem se snažil jej vnitřkem předjet. Daniil byl za mnou. Lépe odstartoval a chystal se od počátku ke stejnému manévru."
"Já jsem byl odhodlaný předjet Kimiho, Daniil byl odhodlaný předjet mě. Kimi se vracel zleva, Kvjat se blížil zprava a já jsem reagoval na něj. Z mé strany jsem opravdu nevěděl, kam mám jet, byl jsem jako sendvič mezi Kimim a Daniilem," přibližuje Vettel svůj revidovaný pohled na věc.
"Snažil jsem se z toho stáhnout, uvolnil jsem plyn a sešlápl brzdy, ale nebyla šance, takže došlo ke kontaktu s Kimim. Samozřejmě je mi hrozně líto, co se přihodilo. Dotknout se vozu se stejnými barvami není pořádku," je si vědom pilot Ferrari, který se možná silnými slovy před kamerami původně snažil zastřít svou chybu před prezidentem Ferrari Sergiem Marchionnem, jenž se osobně přiletěl podívat na závod do Číny.
Kvjat mezitím uvedl, že jeho manévr měl smysl a že v budoucnu v takových pokusech o předjetí bude pokračovat: "Byl to logický manévr - vidíte mezeru, tak do ní jdete. Pokud by neměl auto na vnějšku, bylo by to OK. Mám jen dvě oči, takže jsem Kimiho nemohl vidět. Byla to jeho [Vettelova] věc, aby se s tím vypořádal."
"Když jsou emoce vypjaté, tak o tom hovoříte - ale v našem případě musíme riskovat, pokud se chceme dostat na pódium. Pro mě to byl klíčový manévr a vyplatil se. Můžete o tom hovořit hodiny, ale jsem na pódiu. Kdybych do toho nešel, kdo ví, kdo by tam byl. Budu i nadále takto riskovat a všichni by to měli očekávat," varuje pilot Red Bullu.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.