Pokud se příští týden povede statická zkouška, může se v rámci Grand Prix Ruska, která se jede za dva týdny po aktuálně probíhajícím čínském závodním víkendu, vyzkoušet svou verzi "halo konceptu".
Co k tomu tým se sídlem v Milton Keynes vede? Především dojem, že řešení, které nabízejí Mercedes a Ferrari, není tím nejlepším řešením. Podle vizualizací předložených Red Bullem se v jeho případě jedná spíš o čelní štít s prstencem, který obepíná kokpit mírně nad úrovní hlavy pilota. Jinak je prostor pro pilota otevřený
Christian Horner v den kvalifikace potvrdil, že předpokládali zkoušku ještě v tomto měsíci, a nyní je reálné, že skutečně proběhne statický test v průběhu příštího týdne. "Chceme se tím opravdu zabývat - statickou zkoušku provedeme příští týden tím způsobem, že na zařízení chránící kokpit budeme vrhat kola F1, abychom věděli, čemu dokáže odolat. Pokud dopadne všechno uspokojivě, můžeme na jednom voze udělat i krátký test v Soči. Myslím, že naše řešení, nazvěme jej »vrchlíkem«, nabízí o něco lepší ochranu, protože má čelní sklo. Je to rozhodně elegantnější řešení, rovněž viditelnost je lepší. Rozhodně lepší, než ten bumerang, který Halo koncept představuje," tvrdí Horner.
FIA usiluje o zavedení ochrany kokpitu už od sezóny 2017, v tuto chvíli se činovníci domnívají, že varianta nabízená Ferrari a Mercedesem je nejlepší cestou kupředu. Rozhodně se ale nebrání experimentu a zkoušce návrhu Red Bullu, pokud se během testů prokáže z hlediska bezpečnosti dostatečná účinnost.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.