Pokud se příští týden povede statická zkouška, může se v rámci Grand Prix Ruska, která se jede za dva týdny po aktuálně probíhajícím čínském závodním víkendu, vyzkoušet svou verzi "halo konceptu".
Co k tomu tým se sídlem v Milton Keynes vede? Především dojem, že řešení, které nabízejí Mercedes a Ferrari, není tím nejlepším řešením. Podle vizualizací předložených Red Bullem se v jeho případě jedná spíš o čelní štít s prstencem, který obepíná kokpit mírně nad úrovní hlavy pilota. Jinak je prostor pro pilota otevřený
Christian Horner v den kvalifikace potvrdil, že předpokládali zkoušku ještě v tomto měsíci, a nyní je reálné, že skutečně proběhne statický test v průběhu příštího týdne. "Chceme se tím opravdu zabývat - statickou zkoušku provedeme příští týden tím způsobem, že na zařízení chránící kokpit budeme vrhat kola F1, abychom věděli, čemu dokáže odolat. Pokud dopadne všechno uspokojivě, můžeme na jednom voze udělat i krátký test v Soči. Myslím, že naše řešení, nazvěme jej »vrchlíkem«, nabízí o něco lepší ochranu, protože má čelní sklo. Je to rozhodně elegantnější řešení, rovněž viditelnost je lepší. Rozhodně lepší, než ten bumerang, který Halo koncept představuje," tvrdí Horner.
FIA usiluje o zavedení ochrany kokpitu už od sezóny 2017, v tuto chvíli se činovníci domnívají, že varianta nabízená Ferrari a Mercedesem je nejlepší cestou kupředu. Rozhodně se ale nebrání experimentu a zkoušce návrhu Red Bullu, pokud se během testů prokáže z hlediska bezpečnosti dostatečná účinnost.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.