Pirelli očekává, že bude schopen poprvé otestovat pneumatiky určené pro sezónu 2017 na starších vozech specifikace 2015) v závěru prvního letního měsíce.
Už dříve bylo oznámeno, že se chystají testovací jízdy na pneumatikách odpovídajícím předpisům pro letošní sezónu, ale z nové směsi - to vše na rok starých vozech. Až poté Pirelli hodlá zacílit svou pozornost na nové systémy odpružení, které si mají poradit s větším rozměrem pneumatik určených pro rok 2017.
"Termín už byl vybrán. Bude se jednat o konec července, nejpozději o začátek srpna, tedy v době, kdy se pojdede Grand Prix Německa na Hockenheimringu," oznámil šéf Pirelli Paul Hembery. Protože termín ještě není přesně znám, vedou se debaty, kam se testy mají vtěsnat, když se v červenci (za stávajících podmínek) pojedou čtyři Grand Prix - vždy dvě a dvě po týdnu spárované (Evropa v Ázerbajdžánu s Velkou Británii a Maďarsko s Německem). Pak by měla následovat tradiční letní přestávka.
Hembery zdůraznil, že splnění podmínky v podobě těchto testů je jedním z posledních kroků zahrnutých do finalizace konktraktu Pirelli na sezóny 2017-2019. "Myslím, že to všechno pasuje dohromady. Předpokládám, že se vše podaří příští týden dotáhnout do konce. Je tu určitý soubor prvků, které jsme potřebovali dokončit dříve než ostatní, ale měli jsme ze strany FOM velkou podporu. Mám za to, že každý se zasloužil o dosažení společného cíle, což vidím jako pozitivní," vysvětluje Hembery.
Příští sezónaHembery rovněž uvedl, že všichni jsou ohledně nových pravidel pro příští sezónu skutečně pod velkým tlakem. "Máme duben. Chystají se změny v aerodynamice, dále změna velikosti a charakteristiky pneumatiky. Spousta věcí se sloučí do jedné fáze, z našeho hlediska jde o velkou výzvu technického rázu. Vůz se bude odlišný, což poskytuje všem hodně velký prostor. Myslím tím, že je hodně velká naděje, že dojde k proudění vzduchu, které nebude mít vliv na následující vůz. Jsem přesvědčen, že balíček změn pomůže," tvrdí Hembery.
"Pracujeme na pneumatikách, které mají širší teplotní pracovní rozsah, takže jsou méně citlivé na tepelný příkon. Pokud tedy v současné době existují situace, kdy hrozí přehřátí pneumatik, tak to už se v budoucnu nestane. Existuje mnoho dalších aspektů, které jak doufáme povedou ke zrychlení vozů, náročnějšímu ovládání a lepšímu závodění," dodává Hembery.
Na otázku, které týmy budou ve zmíněném termínu pneumatiky testovat, prozradil, že zájem projevilo pět stájí: "Zvláště v tomto roce je důležité, kdo toho bude schopen. Můžeme využít všech pět vozů specifikace 2015."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.