Pirelli očekává, že bude schopen poprvé otestovat pneumatiky určené pro sezónu 2017 na starších vozech specifikace 2015) v závěru prvního letního měsíce.
Už dříve bylo oznámeno, že se chystají testovací jízdy na pneumatikách odpovídajícím předpisům pro letošní sezónu, ale z nové směsi - to vše na rok starých vozech. Až poté Pirelli hodlá zacílit svou pozornost na nové systémy odpružení, které si mají poradit s větším rozměrem pneumatik určených pro rok 2017.
"Termín už byl vybrán. Bude se jednat o konec července, nejpozději o začátek srpna, tedy v době, kdy se pojdede Grand Prix Německa na Hockenheimringu," oznámil šéf Pirelli Paul Hembery. Protože termín ještě není přesně znám, vedou se debaty, kam se testy mají vtěsnat, když se v červenci (za stávajících podmínek) pojedou čtyři Grand Prix - vždy dvě a dvě po týdnu spárované (Evropa v Ázerbajdžánu s Velkou Británii a Maďarsko s Německem). Pak by měla následovat tradiční letní přestávka.
Hembery zdůraznil, že splnění podmínky v podobě těchto testů je jedním z posledních kroků zahrnutých do finalizace konktraktu Pirelli na sezóny 2017-2019. "Myslím, že to všechno pasuje dohromady. Předpokládám, že se vše podaří příští týden dotáhnout do konce. Je tu určitý soubor prvků, které jsme potřebovali dokončit dříve než ostatní, ale měli jsme ze strany FOM velkou podporu. Mám za to, že každý se zasloužil o dosažení společného cíle, což vidím jako pozitivní," vysvětluje Hembery.
Příští sezónaHembery rovněž uvedl, že všichni jsou ohledně nových pravidel pro příští sezónu skutečně pod velkým tlakem. "Máme duben. Chystají se změny v aerodynamice, dále změna velikosti a charakteristiky pneumatiky. Spousta věcí se sloučí do jedné fáze, z našeho hlediska jde o velkou výzvu technického rázu. Vůz se bude odlišný, což poskytuje všem hodně velký prostor. Myslím tím, že je hodně velká naděje, že dojde k proudění vzduchu, které nebude mít vliv na následující vůz. Jsem přesvědčen, že balíček změn pomůže," tvrdí Hembery.
"Pracujeme na pneumatikách, které mají širší teplotní pracovní rozsah, takže jsou méně citlivé na tepelný příkon. Pokud tedy v současné době existují situace, kdy hrozí přehřátí pneumatik, tak to už se v budoucnu nestane. Existuje mnoho dalších aspektů, které jak doufáme povedou ke zrychlení vozů, náročnějšímu ovládání a lepšímu závodění," dodává Hembery.
Na otázku, které týmy budou ve zmíněném termínu pneumatiky testovat, prozradil, že zájem projevilo pět stájí: "Zvláště v tomto roce je důležité, kdo toho bude schopen. Můžeme využít všech pět vozů specifikace 2015."
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.