Pirelli očekává, že bude schopen poprvé otestovat pneumatiky určené pro sezónu 2017 na starších vozech specifikace 2015) v závěru prvního letního měsíce.
Už dříve bylo oznámeno, že se chystají testovací jízdy na pneumatikách odpovídajícím předpisům pro letošní sezónu, ale z nové směsi - to vše na rok starých vozech. Až poté Pirelli hodlá zacílit svou pozornost na nové systémy odpružení, které si mají poradit s větším rozměrem pneumatik určených pro rok 2017.
"Termín už byl vybrán. Bude se jednat o konec července, nejpozději o začátek srpna, tedy v době, kdy se pojdede Grand Prix Německa na Hockenheimringu," oznámil šéf Pirelli Paul Hembery. Protože termín ještě není přesně znám, vedou se debaty, kam se testy mají vtěsnat, když se v červenci (za stávajících podmínek) pojedou čtyři Grand Prix - vždy dvě a dvě po týdnu spárované (Evropa v Ázerbajdžánu s Velkou Británii a Maďarsko s Německem). Pak by měla následovat tradiční letní přestávka.
Hembery zdůraznil, že splnění podmínky v podobě těchto testů je jedním z posledních kroků zahrnutých do finalizace konktraktu Pirelli na sezóny 2017-2019. "Myslím, že to všechno pasuje dohromady. Předpokládám, že se vše podaří příští týden dotáhnout do konce. Je tu určitý soubor prvků, které jsme potřebovali dokončit dříve než ostatní, ale měli jsme ze strany FOM velkou podporu. Mám za to, že každý se zasloužil o dosažení společného cíle, což vidím jako pozitivní," vysvětluje Hembery.
Příští sezónaHembery rovněž uvedl, že všichni jsou ohledně nových pravidel pro příští sezónu skutečně pod velkým tlakem. "Máme duben. Chystají se změny v aerodynamice, dále změna velikosti a charakteristiky pneumatiky. Spousta věcí se sloučí do jedné fáze, z našeho hlediska jde o velkou výzvu technického rázu. Vůz se bude odlišný, což poskytuje všem hodně velký prostor. Myslím tím, že je hodně velká naděje, že dojde k proudění vzduchu, které nebude mít vliv na následující vůz. Jsem přesvědčen, že balíček změn pomůže," tvrdí Hembery.
"Pracujeme na pneumatikách, které mají širší teplotní pracovní rozsah, takže jsou méně citlivé na tepelný příkon. Pokud tedy v současné době existují situace, kdy hrozí přehřátí pneumatik, tak to už se v budoucnu nestane. Existuje mnoho dalších aspektů, které jak doufáme povedou ke zrychlení vozů, náročnějšímu ovládání a lepšímu závodění," dodává Hembery.
Na otázku, které týmy budou ve zmíněném termínu pneumatiky testovat, prozradil, že zájem projevilo pět stájí: "Zvláště v tomto roce je důležité, kdo toho bude schopen. Můžeme využít všech pět vozů specifikace 2015."
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.