Pirelli očekává, že bude schopen poprvé otestovat pneumatiky určené pro sezónu 2017 na starších vozech specifikace 2015) v závěru prvního letního měsíce.
Už dříve bylo oznámeno, že se chystají testovací jízdy na pneumatikách odpovídajícím předpisům pro letošní sezónu, ale z nové směsi - to vše na rok starých vozech. Až poté Pirelli hodlá zacílit svou pozornost na nové systémy odpružení, které si mají poradit s větším rozměrem pneumatik určených pro rok 2017.
"Termín už byl vybrán. Bude se jednat o konec července, nejpozději o začátek srpna, tedy v době, kdy se pojdede Grand Prix Německa na Hockenheimringu," oznámil šéf Pirelli Paul Hembery. Protože termín ještě není přesně znám, vedou se debaty, kam se testy mají vtěsnat, když se v červenci (za stávajících podmínek) pojedou čtyři Grand Prix - vždy dvě a dvě po týdnu spárované (Evropa v Ázerbajdžánu s Velkou Británii a Maďarsko s Německem). Pak by měla následovat tradiční letní přestávka.
Hembery zdůraznil, že splnění podmínky v podobě těchto testů je jedním z posledních kroků zahrnutých do finalizace konktraktu Pirelli na sezóny 2017-2019. "Myslím, že to všechno pasuje dohromady. Předpokládám, že se vše podaří příští týden dotáhnout do konce. Je tu určitý soubor prvků, které jsme potřebovali dokončit dříve než ostatní, ale měli jsme ze strany FOM velkou podporu. Mám za to, že každý se zasloužil o dosažení společného cíle, což vidím jako pozitivní," vysvětluje Hembery.
Příští sezónaHembery rovněž uvedl, že všichni jsou ohledně nových pravidel pro příští sezónu skutečně pod velkým tlakem. "Máme duben. Chystají se změny v aerodynamice, dále změna velikosti a charakteristiky pneumatiky. Spousta věcí se sloučí do jedné fáze, z našeho hlediska jde o velkou výzvu technického rázu. Vůz se bude odlišný, což poskytuje všem hodně velký prostor. Myslím tím, že je hodně velká naděje, že dojde k proudění vzduchu, které nebude mít vliv na následující vůz. Jsem přesvědčen, že balíček změn pomůže," tvrdí Hembery.
"Pracujeme na pneumatikách, které mají širší teplotní pracovní rozsah, takže jsou méně citlivé na tepelný příkon. Pokud tedy v současné době existují situace, kdy hrozí přehřátí pneumatik, tak to už se v budoucnu nestane. Existuje mnoho dalších aspektů, které jak doufáme povedou ke zrychlení vozů, náročnějšímu ovládání a lepšímu závodění," dodává Hembery.
Na otázku, které týmy budou ve zmíněném termínu pneumatiky testovat, prozradil, že zájem projevilo pět stájí: "Zvláště v tomto roce je důležité, kdo toho bude schopen. Můžeme využít všech pět vozů specifikace 2015."
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.