ŠANGHAJ - 2. TRÉNINK; Ferrari předvedlo odpoledne v Číně výbornou formu, když oba jeho piloti skončili před Stříbrnými šípy. Kimi Räikkönen předčil Sebastiana Vettela, vedoucí muž šampionátu Nico Rosberg ztrácel přes dvě a Lewis Hamilton přes čtyři desetiny sekundy. Nejvyšší rychlostí na rovinkách překvapila Honda. Jak probíhalo páteční odpoledne a jakých časů dosáhli ostatní?
Alonso po lékařské prohlídce nastoupil i do druhého tréninku, a pokud se neobjeví žádné neobvyklé příznaky, bude moci v Číně závodit (více zde). Magnussen do druhého tréninku nevyjel, protože Renault prošetřoval jeho ranní nehodu (zřejmě selhání zadního zavěšení).
Podle Pirelli žádný z incidentů nesouvisel s pneumatikami, u Williamsu mají být na vině ráfky. "Nastavení správného nastavení vždy v Šanghaji vede k bolestem hlavy. Dlouhá zatáčka č. 1 vyžaduje přítlak, ale velmi dlouhá rovinka zase nízký odpor. Hmm..." komentuje příčiny italský výrobce.
Šéf výkonnosti Williamsu Rob Smedley k tomu uvedl: "Jsme si docela jisti, že víme, čím to bylo. Nechci zabíhat do obrovských detailů - nejde o problém výrobce a rozhodně to nevypadá na problém s pneumatikami. Zavedli jsme určitou kontrolu a věříme, že to bude OK."
Jako první se odpoledne objevili na dráze Grosjean, Wehrlein a Gutiérrez. Francouz s Haasem na měkkých pneumatikách rovnou zahájil měřené kolo, mělo hodnotu 1:40,908 min.
Po třech minutách jej na stejné směsi překonal Button - 1:38,868 min. Pořadí se ale v úvodu rychle měnilo, než se na 1. příčce usadil Rosberg (1:37,761 min), Hamilton byl o sekundu pomalejší. Na trati se objevil s Williamsem jenom Bottas - Massa, jenž měl v prvním tréninku nehodu, zůstával v garáži.
Po 25 min nasadil Rosberg super-měkkou směs a hned se o 0,6 sekundy zlepšil na 1:37,133. V závěru prvního tréninku měl problém s motorem, na vině bylo zapalování. Mercedes to však rychle opravil, naštěstí se nejednalo o velkou závadu. Jeho týmový kolega zachytil smyk v rychlé pravotočivé zatáčce a na stejných pneumatikách zaútočil - stačilo to však jen na druhou příčku (+0,196 s).
Po půl hodině se na čtvrtou příčku dostává překvapivě Alonso (1:38,728 min), na Rosberga však ztrácí 1,6 sekundy, pátý je jeho týmový kolega Button (1:38,828 min), zatímco Mercedesy zamířily do boxů.
Ferrari ale do té doby super-měkké pneumatiky neobula. Jejich výdrž určí, zda nejrychlejší vozy budou v neděli potřebovat tři zastávky. Vettel končil stint o 11 kolech na středně-tvrdé směsi a Räikkönen si stěžoval do rádia: "Fakt chcete, abych pokračoval. Protože to je absolutně na ho***!"
Hülkenberg se dostal po 40 min na pátou příčku (1:38,527). Force India v úvodních závodech zaostávala za očekáváními, navíc měla i smůlu. Pro Španělsko chystá velký balík vylepšení a vzhledem k tomu, že se jí po Bahrajnu ztenčily zásoby předních křídel, tak se rozhodla pro Rusko vyrobit už rovnou nové verze s tím, že zbytek nových dílů přiveze až do Barcelony.
V polovině tréninku nasadil super-měkké gumy i Vettel a přeskočil oba Mercedesy (1:37,005 min). Teplota dráhy dosahovala 40 °C, což Ferrari zřejmě vyhovuje. To potvrdil vzápětí i Räikkönen (1:36,896 min), jenž se jako první dostal pod hranici 97 vteřin a Rosberga předčil už o 0,237 s.
Pak se na dráze objevil Ricciardo s Red Bullem potřísněným zeleným flow-visem. Na super-měkké směsi zvládl poměrně konzistentně deset kol, patřila mu pátá příčka (1:38,143).
Mercedes svým pilotům rozdělil program - Rosberg kroužil poslední půl hodinu na měkkých pneumatikách, Hamilton na středně-tvrdých. Snaží se co nejlépe poznat pneumatiky a zohlednit odlišné strategie pro neděli - Lewise totiž čeká na roštu penalizace za výměnu převodovky.
VIDEO Esteban Gutierrez limps back to the pits with flaming brakes >> https://t.co/rPyAMTSwXw #ChineseGP pic.twitter.com/sskVgSRSwx
— Formula 1 (@F1) April 15, 2016
Haas, který řešil problémy s příliš horkými brzdami (v úvodu byli mechanici v pohotovosti s hasicími přístroji kvůli ohni v zadní části Gutiérrezova monopostu), se po výborných výsledcích v úvodních dvou závodech pohyboval až kolem 16. místa.
Americký tým přivezl do Číny nové přední křídlo ve snaze udržet si svou rychlost. Na rozdíl od ostatních nechce nasazovat nové díly pouze jednomu pilotovi jako např. Williams, ale raději počká, až bude mít dva kusy pro oba. V závěru si Grosjean fungoval na špatně fungující MGU-K rekuperující kinetickou energii z brzd: "Hodně mě tlačí v poslední zatáčce." "Jo, vidíme to," odpovídají mu z boxové zídky.
Nejrychlejší časy 2. tréninku předvedlo Ferrari, což je pro ně velkým povzbuzením. Budou si to v neděli opravdu moci rozdat s Mercedesem o vítězství, pokud je nepostihnou problémy se spolehlivostí? Páté místo obsadil Ricciardo a šesté Verstappen. Týmy Red Bullu tedy mohou v Číně také pomýšlet na velmi dobrý výsledek.
#F1 #ChineseGP FP2 Best sectors vs. Best laps: @JensonButton P7 instead of P12 if he puts it together pic.twitter.com/DU1slAN2DW
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 15, 2016McLaren skončil na hranici první desítky a v neděli bude jistě usilovat o zisk dalších bodů, Alonso v závěru překvapil maximální rychlostí - 339,6 km/h. Honda pochopila, co způsobilo problém v motoru Buttona v Bahrajnu, kde podle nich mohl skončit sedmý. Horší ale je, že jej zřejmě bude muset provozovat v konzervativnějším módu (a tedy s nižším výkonem), aby k tomu uprostřed závodu nedošlo znovu.
Maximální rychlosti: 1. Alonso 339,6; 2. Wehrlein 335,6; 3. Räikkönen 334,5; 4. Sainz 333,8; 5. Rosberg 332,5; 6. Massa 331,1; 7. Bottas 330,7; 8. Harjanto 329,7; 9. Hülkenberg 327,9; 10. Pérez 327,9 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
Fotografie z Číny najdete na tradičním místě zde (s možností filtrování).
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.