Od loni nejhoršího týmu ve startovním poli se letos díky spolupráci s Mercedesem v oblasti pohonné jednotky očekává určitý posun vpřed. Určitý náznak se povedl především Pascalu Wehrleinovi v Bahrajnu. Tým se však nechce nechat ukolébat.
Šéf týmu Dave Ryan prohlásil, že Manor se nyní rozbíhá do přechodného období a na čínskou Grand Prix míří povzbuzen po Bahrajnu "potenciálem naznačujícím další zlepšení". Svádí k tomu Wehrleinovi 13. místo v závodě i skutečnost, že v tréninku Manor zdolal oba renaulty. Ryan je spokojený, že se tým konečně vymanil z označení věčně posledních na startovním roštu.
"Myslím, že pro nás je nejvíce povzbudivá skutečnost, že existuje velký potenciál pro zlepšení našeho vozu. Bahrajn jenom naznačil, jak daleko jsme došli a jaký odstup jsme během jednoho závodu dokázali stáhnout. To je opravdu povzbudivé. Oba piloti odvádějí skvělou práci, začínáme fungovat opravdu dobře i jako týmová jednotka. Naším úkolem je nyní tento stav nadále udržet, protože v F1 nemusí nic trvat dlouhodobě - zejména v závodní oblasti," vysvětluje Ryan.
Spojení s Mercedesem tedy nese své ovoce, zvláště když takový pilot Renaultu Kevin Magnussen označil vůz MRT05 za "raketu" a vysoce ocenil jeho prezentaci v Bahrajnu.
Co se týče představení Manoru na okruhu Shanghai International Circuit, Ryan je přesvědčen, že tým může dosáhnout dalšího výborného výkonu, i když někdejší pracovník McLarenu varuje, že si Manor musí dávat velmi dobrý pozor na opotřebení pneumatik.
"Je to hodně náročná trať kvůli ostrému brždění na konci dlouhých rovinek a také co se týče přístupu k pneumatikám. V posledních dvou závodech jsme kvůli tomu poněkud ztráceli, je to oblast, nad níž trávíme hodně času a přemýšlíme o ní. Pokud se nám podaří ji úspěšně zvládnout, můžeme mít podstatně lepší. Upřímně si myslím, že nám Čína může vyhovovat," uzavírá své názory Ryan.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.