Od loni nejhoršího týmu ve startovním poli se letos díky spolupráci s Mercedesem v oblasti pohonné jednotky očekává určitý posun vpřed. Určitý náznak se povedl především Pascalu Wehrleinovi v Bahrajnu. Tým se však nechce nechat ukolébat.
Šéf týmu Dave Ryan prohlásil, že Manor se nyní rozbíhá do přechodného období a na čínskou Grand Prix míří povzbuzen po Bahrajnu "potenciálem naznačujícím další zlepšení". Svádí k tomu Wehrleinovi 13. místo v závodě i skutečnost, že v tréninku Manor zdolal oba renaulty. Ryan je spokojený, že se tým konečně vymanil z označení věčně posledních na startovním roštu.
"Myslím, že pro nás je nejvíce povzbudivá skutečnost, že existuje velký potenciál pro zlepšení našeho vozu. Bahrajn jenom naznačil, jak daleko jsme došli a jaký odstup jsme během jednoho závodu dokázali stáhnout. To je opravdu povzbudivé. Oba piloti odvádějí skvělou práci, začínáme fungovat opravdu dobře i jako týmová jednotka. Naším úkolem je nyní tento stav nadále udržet, protože v F1 nemusí nic trvat dlouhodobě - zejména v závodní oblasti," vysvětluje Ryan.
Spojení s Mercedesem tedy nese své ovoce, zvláště když takový pilot Renaultu Kevin Magnussen označil vůz MRT05 za "raketu" a vysoce ocenil jeho prezentaci v Bahrajnu.
Co se týče představení Manoru na okruhu Shanghai International Circuit, Ryan je přesvědčen, že tým může dosáhnout dalšího výborného výkonu, i když někdejší pracovník McLarenu varuje, že si Manor musí dávat velmi dobrý pozor na opotřebení pneumatik.
"Je to hodně náročná trať kvůli ostrému brždění na konci dlouhých rovinek a také co se týče přístupu k pneumatikám. V posledních dvou závodech jsme kvůli tomu poněkud ztráceli, je to oblast, nad níž trávíme hodně času a přemýšlíme o ní. Pokud se nám podaří ji úspěšně zvládnout, můžeme mít podstatně lepší. Upřímně si myslím, že nám Čína může vyhovovat," uzavírá své názory Ryan.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.