Od loni nejhoršího týmu ve startovním poli se letos díky spolupráci s Mercedesem v oblasti pohonné jednotky očekává určitý posun vpřed. Určitý náznak se povedl především Pascalu Wehrleinovi v Bahrajnu. Tým se však nechce nechat ukolébat.
Šéf týmu Dave Ryan prohlásil, že Manor se nyní rozbíhá do přechodného období a na čínskou Grand Prix míří povzbuzen po Bahrajnu "potenciálem naznačujícím další zlepšení". Svádí k tomu Wehrleinovi 13. místo v závodě i skutečnost, že v tréninku Manor zdolal oba renaulty. Ryan je spokojený, že se tým konečně vymanil z označení věčně posledních na startovním roštu.
"Myslím, že pro nás je nejvíce povzbudivá skutečnost, že existuje velký potenciál pro zlepšení našeho vozu. Bahrajn jenom naznačil, jak daleko jsme došli a jaký odstup jsme během jednoho závodu dokázali stáhnout. To je opravdu povzbudivé. Oba piloti odvádějí skvělou práci, začínáme fungovat opravdu dobře i jako týmová jednotka. Naším úkolem je nyní tento stav nadále udržet, protože v F1 nemusí nic trvat dlouhodobě - zejména v závodní oblasti," vysvětluje Ryan.
Spojení s Mercedesem tedy nese své ovoce, zvláště když takový pilot Renaultu Kevin Magnussen označil vůz MRT05 za "raketu" a vysoce ocenil jeho prezentaci v Bahrajnu.
Co se týče představení Manoru na okruhu Shanghai International Circuit, Ryan je přesvědčen, že tým může dosáhnout dalšího výborného výkonu, i když někdejší pracovník McLarenu varuje, že si Manor musí dávat velmi dobrý pozor na opotřebení pneumatik.
"Je to hodně náročná trať kvůli ostrému brždění na konci dlouhých rovinek a také co se týče přístupu k pneumatikám. V posledních dvou závodech jsme kvůli tomu poněkud ztráceli, je to oblast, nad níž trávíme hodně času a přemýšlíme o ní. Pokud se nám podaří ji úspěšně zvládnout, můžeme mít podstatně lepší. Upřímně si myslím, že nám Čína může vyhovovat," uzavírá své názory Ryan.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.