Bývalí piloti Formule 1 - Gerhard Berger a David Coulthard - se domnívají, že Ferrari letos na titul opět nedosáhne. I když se zlepšilo, jeho ztráta na Mercedes byla příliš veliká.
Ferrari loni skončilo v šampionátu druhé, na Mercedes mu ale scházelo i přes tři vítězství Sebastiana Vettela 275 mistrovský bodů. Během zimy tvrdě pracovalo, aby letos mohlo zaútočit na titul, to se mu ale podle odborníků opět nepovede. Mercedes oba letošní závody vyhrál, a sezónu tak opět začal výtečně: před stájí z Maranella vede o 50 bodů.
Berger, jenž v F1 vyhrál 10 velkých cen, z toho polovinu s rudým vozem, a později působil také jako šéf týmu, říká: "Náskok, který měl Mercedes na konci minulého roku, byl zkrátka příliš velký - tohle Ferrari nemůže tak rychle stáhnout."
Souhlasí s ním i bývalý jezdec David Coulthard, jenž v F1 závodil 16 sezón. Mercedes si podle něj náskok udrží: "Očekávám, že letos šampionát opět vyhrají. Dominovat podle mě bude těžké. Opravdu si myslím, že je Ferrari bude držet ve střehu, ale myslím si, že o mistrovský titul budou bojovat dva piloti Mercedesu."
Nico Rosberg má po třech vítězstvích na konci loňské sezóny a dvou letošních dobrou šanci na to, aby letos svého týmového kolegu Lewise Hamiltona konečně porazil: "Statistikové říkají, že každý pilot, který vyhrál pět závodů v řadě za sebou, se stane mistrem světa. Byla by to škoda, kdyby to Nico Rosberg porušil," dodává Coulthard.
Za sebou ale máme teprve dva z letošních 21 závodů a sezóna může přinést nejedno překvapení. Šampionát pokračuje svým třetím podnikem tento víkend, kdy se bude závodit v čínské Šanghaji.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.