Bývalí piloti Formule 1 - Gerhard Berger a David Coulthard - se domnívají, že Ferrari letos na titul opět nedosáhne. I když se zlepšilo, jeho ztráta na Mercedes byla příliš veliká.
Ferrari loni skončilo v šampionátu druhé, na Mercedes mu ale scházelo i přes tři vítězství Sebastiana Vettela 275 mistrovský bodů. Během zimy tvrdě pracovalo, aby letos mohlo zaútočit na titul, to se mu ale podle odborníků opět nepovede. Mercedes oba letošní závody vyhrál, a sezónu tak opět začal výtečně: před stájí z Maranella vede o 50 bodů.
Berger, jenž v F1 vyhrál 10 velkých cen, z toho polovinu s rudým vozem, a později působil také jako šéf týmu, říká: "Náskok, který měl Mercedes na konci minulého roku, byl zkrátka příliš velký - tohle Ferrari nemůže tak rychle stáhnout."
Souhlasí s ním i bývalý jezdec David Coulthard, jenž v F1 závodil 16 sezón. Mercedes si podle něj náskok udrží: "Očekávám, že letos šampionát opět vyhrají. Dominovat podle mě bude těžké. Opravdu si myslím, že je Ferrari bude držet ve střehu, ale myslím si, že o mistrovský titul budou bojovat dva piloti Mercedesu."
Nico Rosberg má po třech vítězstvích na konci loňské sezóny a dvou letošních dobrou šanci na to, aby letos svého týmového kolegu Lewise Hamiltona konečně porazil: "Statistikové říkají, že každý pilot, který vyhrál pět závodů v řadě za sebou, se stane mistrem světa. Byla by to škoda, kdyby to Nico Rosberg porušil," dodává Coulthard.
Za sebou ale máme teprve dva z letošních 21 závodů a sezóna může přinést nejedno překvapení. Šampionát pokračuje svým třetím podnikem tento víkend, kdy se bude závodit v čínské Šanghaji.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.