Haas, Haas a zase Haas. Téma neustále opakované a přetřásané, ale není divu, vždyť v za poslední roky je americký tým nejúspěšnějším nováčkem. Začít své působení dvěma výsledky v první šestici, to je výkon, který už dlouho nepamatujeme.
Ono porovnávání někdy nese jisté problematické známky. Samozřejmě neúspěšnější "debutant" je v poslední době zcela určitě Brawn GP, ovšem to byl tým vystavěný na základech předchozí stáje Honda. To samé platí pro Prost, který s Olivierem Panisem za volantem zahájil sezónu 1997 pátým místem a vzápětí přidal třetí příčku - i tady šlo o pokračování stáje Ligier. Nezbyde než se vypravit do roku 1993, kdy JJ Lehto v GP Jižní Afriky debutoval s novinkou Petera Saubera na páté příčce. Byl tedy o něco lepší než Haas, ale zase v následujícím závodě nepřidal další výborné umístění.
Mezi těmi, kterým se varianta Haas nelíbí, je náměstek šéfa týmu Force India Bob Fernley. Podle něj je přístup Haasu "diskutabilní" a předpokládá, že v dalším průběhu sezóny bude tým muset vyvinout ohledně vývoje značné úsilí. Nastane to v okamžiku, kdy bude Haas nucet rozvinout vlastní strukturu.
"Myslím, že princip, jakým se do F1 dostali a to, co odvádějí pro Ferrari, je značně pochybné. Jsou tady, co se stalo nedá se odestát. Jejich vstup do F1 byl nádherný, to je třeba přiznat. Ale od určité chvíle se budou muset zabývat vlastní strukturou a to teprve bude skutečná výzva," myslí si Fernley.
"Musíme Haas sledovat, vnímat, jakým způsobem se popasují s celou sezónou a jak vstoupí do příštího roku, to bude klíčové. Ale jinak jsem v klidu, je hezké mít kvalitní tým a dobrý management, slušného vlastníka, všechny ty věci kolem, k nimž patří i nějaké to štěstí na začátku. Radil bych, abychom vyčkali jeden rok a uvidíme, jak bude tento příběh pokračovat, konkrétně s vozem vyvinutým pro rok 2017," vyhlíží Fernley do budoucnosti.
Příliš časný vrchol?Fernley se domnívá, že Haas si mohl, obrazně řečeno, "vystřílet všechen prach" v úvodu sezóny, nicméně je přesvědčen, že Američanům nebudou chybět prostředky na celoroční rozvoj vozu.
"Může to být ten případ. Mají zajištění umožňující vývoj vozu a svým způsobem i dost času, protože takový vývoj není snadnou záležitostí. To je jeden z problémů týmů F1, že rozvoj infrastruktury trvá poměrně dlouho. Oni ale dostali auto »na klíč«, tedy na přelomu sezón, ve skutečnosti se vůz vyvíjí mnohem déle," upozorňuje Fernley.
Přínos pro F1Opačného názoru je Claire Williamsová, která navzdory odlišnému ochodnímu přístupu vítá přítomnost Haasu jako pozitivní počin pro celou F1. "Na závodní dráze pro nás představují hrozbu, ale na druhou stranu jsou pro F1 přínosem.Mají jiný model přístupu než my, ale vlastně každý model je odlišný. Jde o to, aby se dostali na startovní rošt," dodává Claire.
"V jejich případě šlo o to, jak se prosadit do závodního pole v rámci platných předpisů. Pro náš sport je to dobré znamení, že se další tým může začlenit do této společnosti. Pak je tu ještě skutečnost, že jde o americký tým - to je pro F1 úžasné a způsob, jakým se zatím prezentovali, je fantastický. Jak jsem říkala, pro nás je to spíše znepokojivé, ale pro sport jako takový jde o vynikající prezentaci a můžeme jen vítat takovou úroveň závodění," uzavírá Williamsová.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.