Starty byly jedním z témat, o kterých se během prvních dvou závodů F1 hodně hovořilo. Díky novým pravidlům je to pro jezdce dnes mnohem náročnější. Především u Mercedesu se zaměřili na to, aby tuto část závodu zlepšili.
Přitom v roce 2015 byli podle informací na oficiálních stránkách týmu v této oblasti nejlepší. Problém prý tkví v tom, že ačkoliv jsou jejich průměrná čísla velmi dobrá, některé z oněch startů byly velmi špatné.
Start většina týmů měří jako vzdálenost ujetou za první čtyři sekundy od rozsvícení světel. Podle této metodiky měly Stříbrné šípy v roce 2015 průměrně nejlepší starty.
Co se Austrálie týče, měl vítěz obou letošních závodů Nico Rosberg šestý nejlepší start, v Bahrajnu byl nejlepší. Čtyři piloti, kteří odstartovali v Melbourne lépe než Nico, v Šákhíru odstartovali hůře (výjimkou je Vettel, který nestartoval vůbec), což hezky dokládá variabilitu ve startech.
Zajímavé je, že nejrychlejší start měl v Melbourne nováček Pascal Wehrlein při svém závodním debutu s druhým nejméně zkušeným týmem na roštu. Týmy se však nezaměřují pouze na co nejlepší start, ale také na jeho variabilitu a proměnlivost.
Nejtěžší je podle Mercedesu pro závodníka chvíle uprostřed startu, kdy řídí krouticí moment před tím, než dosáhnout limitu výkonu. Tým má jisté omezené možnosti mu pomoci při práci se spojkou, která má při první fázi rozjezdu zásadní roli, ale jakmile ji pustí, musí se snažit balancovat na hraně perfektního prokluzu pneumatik. Pokud to přežene jedním směrem, přijde protáčení gum. A pokud druhým, tak se propadnou. A navíc je kolem něj v tu chvíli spousta ruchu a dalších aut. Proto je to podle nich nejnáročnější.
Nová pravidla pro rok 2016 měla za cíl omezit pomoc týmu směrem k pilotovi. Proces startu je dnes co nejmanuálnější a co nejvíce pod kontrolou závodníka. Tým ho nemůže navádět rádiem a pilot musí řídit spojku manuálně pouze pomocí jedné páčky spojky. Výkon tedy více než v minulých letech závisí na umění jezdce, ale tým má stále důležitou úlohu - musí mu pochopitelně poskytnout rychlé a konzistentní auto. Pro obě strany je to tlak navíc. Není proto překvapením, že to zamíchalo startovním polem. Svůj cíl tak pravidlo splnilo.
"Pokud jsme chtěli zamíchat pořadím, start je důležitou součástí a pokud při něm někdo propadne či naopak, povede to k nečekaným výsledkům a v tomto ohledu tak budou výsledky zajímavější," uvádí Mercedes. Na bližší hodnocení však raději chtějí počkat až do poloviny sezóny.
Týmy prý pečlivě studují odchylky od normálu během startů a snaží se proces co nejvíce zdokonalit. Platí to i pro Mercedes, který se však nedomnívá, že na to existuje recept. Nebo na něj zatím ještě nikdo nepřišel a to i přes mnohé výzkumy, které se v této oblasti dělají. "A když jsme to nezvládli, asi to bude opravdu náročné. Otázkou také je, zda je to vlastně špatná věc. Z diváckého pohledu byla během prvního kola v Melbourne a Bahrajnu zábava," domnívají se u Stříbrných šípů.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.