Verstappen se těší do Číny. Dobře se tam předjíždí, vysvětluje

Max Verstappen má čínský okruh v oblibě
Max Verstappen má čínský okruh v oblibě, foto: Red Bull Content Pool
Robert RoBertino Pavelka 12. dubna 2016 11:25
Sdílej:

Holandský teenager se po roce těší do Číny s tím, že právě na této trati je poměrně dost příležitostí k předjíždění. Jak sám přiznal, souboje ho baví a předpokládá, že jich letos opět absolvuje patřičné množství.

Osmnáctiletý Verstappen si určitě připomíná loňský závod, kdy se v prvních fázích závodu posunul z 13. místa až na osmou příčku, na níž také závod dokončil. "Čínu mám rád, vzpomínám, že se mi tu povedlo pár dobrých předjížděcích manévrů. Především úsek prvních čtyř zatáček na okruhu představuje velice zvláštní část a je nesmírně obtížne tu trefit správnou stopu," připouští Verstappen.

Speciální vztah má Max k jiné zatáčce, špičaté vracečce s číslem 6: "To bylo místo, které mě loni opravdu hodně potěšilo. Nedařilo se mi zdola Péreze s Force India na rovinkách, tak jsem to musel zkusit někde jinde. Měl jsem dobrý výjezd ze zatáčky pět a blížil se k »šestce«, do níž se obvykle brzdí co nejpozději. Vyhrál jsem souboj nervů a skutečně zvládl posunout brzdný bod ještě o kousek dál než on. Byla to obrovská úleva, když jsem se před něj dostal, opravdu mě to hodně potěšilo."

Verstappen rovněž nezapomíná na specifickou část čínského okruhu, dlouhou rovinku, kde je také dobrá příležitost se dostat dopředu. "Sled zatáček 7, 8 a 9 je pro pneumatiky určitým oříškem, takže si musíte hlídat chování zadních pneu, abyste při výjezdu měli dobrou trakci. Vzpomínám si, že obdobná jako zatáčka 6 je i »čtrnáctka«, ovšem leží na konci rovinky. Předjetí jsem si tam několikrát pečlivě připravil a nakonec jsem uspěl. Jak známo, měl jsem loni problém na cílové rovince a jen pár kol před cílem jsem musel odstoupit. Pokusím se na to letos nemyslet a budu usilovat, abych projel pod šachovnicovou vlajkou na co nejlepším místě," dodává Verstappen. 

Jenom dodejme, že při loňské Grand Prix Číny se Holanďan držel na osmém místě, ale musel odstavit svůj vůz čtyři kola před cílem kvůli poruše motoru. Byl sice klasifikován, ale na posledním, 17. mistě.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.