Holandský teenager se po roce těší do Číny s tím, že právě na této trati je poměrně dost příležitostí k předjíždění. Jak sám přiznal, souboje ho baví a předpokládá, že jich letos opět absolvuje patřičné množství.
Osmnáctiletý Verstappen si určitě připomíná loňský závod, kdy se v prvních fázích závodu posunul z 13. místa až na osmou příčku, na níž také závod dokončil. "Čínu mám rád, vzpomínám, že se mi tu povedlo pár dobrých předjížděcích manévrů. Především úsek prvních čtyř zatáček na okruhu představuje velice zvláštní část a je nesmírně obtížne tu trefit správnou stopu," připouští Verstappen.
Speciální vztah má Max k jiné zatáčce, špičaté vracečce s číslem 6: "To bylo místo, které mě loni opravdu hodně potěšilo. Nedařilo se mi zdola Péreze s Force India na rovinkách, tak jsem to musel zkusit někde jinde. Měl jsem dobrý výjezd ze zatáčky pět a blížil se k »šestce«, do níž se obvykle brzdí co nejpozději. Vyhrál jsem souboj nervů a skutečně zvládl posunout brzdný bod ještě o kousek dál než on. Byla to obrovská úleva, když jsem se před něj dostal, opravdu mě to hodně potěšilo."
Verstappen rovněž nezapomíná na specifickou část čínského okruhu, dlouhou rovinku, kde je také dobrá příležitost se dostat dopředu. "Sled zatáček 7, 8 a 9 je pro pneumatiky určitým oříškem, takže si musíte hlídat chování zadních pneu, abyste při výjezdu měli dobrou trakci. Vzpomínám si, že obdobná jako zatáčka 6 je i »čtrnáctka«, ovšem leží na konci rovinky. Předjetí jsem si tam několikrát pečlivě připravil a nakonec jsem uspěl. Jak známo, měl jsem loni problém na cílové rovince a jen pár kol před cílem jsem musel odstoupit. Pokusím se na to letos nemyslet a budu usilovat, abych projel pod šachovnicovou vlajkou na co nejlepším místě," dodává Verstappen.
Jenom dodejme, že při loňské Grand Prix Číny se Holanďan držel na osmém místě, ale musel odstavit svůj vůz čtyři kola před cílem kvůli poruše motoru. Byl sice klasifikován, ale na posledním, 17. mistě.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.