Holandský teenager se po roce těší do Číny s tím, že právě na této trati je poměrně dost příležitostí k předjíždění. Jak sám přiznal, souboje ho baví a předpokládá, že jich letos opět absolvuje patřičné množství.
Osmnáctiletý Verstappen si určitě připomíná loňský závod, kdy se v prvních fázích závodu posunul z 13. místa až na osmou příčku, na níž také závod dokončil. "Čínu mám rád, vzpomínám, že se mi tu povedlo pár dobrých předjížděcích manévrů. Především úsek prvních čtyř zatáček na okruhu představuje velice zvláštní část a je nesmírně obtížne tu trefit správnou stopu," připouští Verstappen.
Speciální vztah má Max k jiné zatáčce, špičaté vracečce s číslem 6: "To bylo místo, které mě loni opravdu hodně potěšilo. Nedařilo se mi zdola Péreze s Force India na rovinkách, tak jsem to musel zkusit někde jinde. Měl jsem dobrý výjezd ze zatáčky pět a blížil se k »šestce«, do níž se obvykle brzdí co nejpozději. Vyhrál jsem souboj nervů a skutečně zvládl posunout brzdný bod ještě o kousek dál než on. Byla to obrovská úleva, když jsem se před něj dostal, opravdu mě to hodně potěšilo."
Verstappen rovněž nezapomíná na specifickou část čínského okruhu, dlouhou rovinku, kde je také dobrá příležitost se dostat dopředu. "Sled zatáček 7, 8 a 9 je pro pneumatiky určitým oříškem, takže si musíte hlídat chování zadních pneu, abyste při výjezdu měli dobrou trakci. Vzpomínám si, že obdobná jako zatáčka 6 je i »čtrnáctka«, ovšem leží na konci rovinky. Předjetí jsem si tam několikrát pečlivě připravil a nakonec jsem uspěl. Jak známo, měl jsem loni problém na cílové rovince a jen pár kol před cílem jsem musel odstoupit. Pokusím se na to letos nemyslet a budu usilovat, abych projel pod šachovnicovou vlajkou na co nejlepším místě," dodává Verstappen.
Jenom dodejme, že při loňské Grand Prix Číny se Holanďan držel na osmém místě, ale musel odstavit svůj vůz čtyři kola před cílem kvůli poruše motoru. Byl sice klasifikován, ale na posledním, 17. mistě.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.