Holandský teenager se po roce těší do Číny s tím, že právě na této trati je poměrně dost příležitostí k předjíždění. Jak sám přiznal, souboje ho baví a předpokládá, že jich letos opět absolvuje patřičné množství.
Osmnáctiletý Verstappen si určitě připomíná loňský závod, kdy se v prvních fázích závodu posunul z 13. místa až na osmou příčku, na níž také závod dokončil. "Čínu mám rád, vzpomínám, že se mi tu povedlo pár dobrých předjížděcích manévrů. Především úsek prvních čtyř zatáček na okruhu představuje velice zvláštní část a je nesmírně obtížne tu trefit správnou stopu," připouští Verstappen.
Speciální vztah má Max k jiné zatáčce, špičaté vracečce s číslem 6: "To bylo místo, které mě loni opravdu hodně potěšilo. Nedařilo se mi zdola Péreze s Force India na rovinkách, tak jsem to musel zkusit někde jinde. Měl jsem dobrý výjezd ze zatáčky pět a blížil se k »šestce«, do níž se obvykle brzdí co nejpozději. Vyhrál jsem souboj nervů a skutečně zvládl posunout brzdný bod ještě o kousek dál než on. Byla to obrovská úleva, když jsem se před něj dostal, opravdu mě to hodně potěšilo."
Verstappen rovněž nezapomíná na specifickou část čínského okruhu, dlouhou rovinku, kde je také dobrá příležitost se dostat dopředu. "Sled zatáček 7, 8 a 9 je pro pneumatiky určitým oříškem, takže si musíte hlídat chování zadních pneu, abyste při výjezdu měli dobrou trakci. Vzpomínám si, že obdobná jako zatáčka 6 je i »čtrnáctka«, ovšem leží na konci rovinky. Předjetí jsem si tam několikrát pečlivě připravil a nakonec jsem uspěl. Jak známo, měl jsem loni problém na cílové rovince a jen pár kol před cílem jsem musel odstoupit. Pokusím se na to letos nemyslet a budu usilovat, abych projel pod šachovnicovou vlajkou na co nejlepším místě," dodává Verstappen.
Jenom dodejme, že při loňské Grand Prix Číny se Holanďan držel na osmém místě, ale musel odstavit svůj vůz čtyři kola před cílem kvůli poruše motoru. Byl sice klasifikován, ale na posledním, 17. mistě.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.