Tým Haas vyvolává nadšení mezi fanoušky F1 svým velmi dobrým umístěním v prvních dvou závodech, oslavovanou osobou týmu je Romain Grosjean. Tak trochu se zapomíná na Estebana Gutiérreze, jehož zatím stíhala smůla.
Čtyřiadvacetiletý Mexičan zatím nemohl předvést, zda bude pro tým obdobným přínosem, V Austrálii byl účastníkem mnohokrát probírané Alonsovy nehody, v Bahrajnu jeho účinkování skončilo už v 9. kole závadou na brzdném systému. Nyní se tým vydává do Číny a Esteban předpokládá, že tamní výkon hodně naznačí, jaké postavení bude mít Haas nadále ve startovním poli.
Gene Haas po dvou závodech vyslovil optimistický názor, že by jeho vozy mohly bodovat v každém závodě. Gutiérrez je výkony vozu příjemně překvapen, nicméně vyzývá tým, aby se nenechal dosavadními úspěchy příliš unést. "Je pravda, že jsme překvapili hodně lidí a dostali se do situace, kterou jsme pravděpodobně nečekali - což je dobré. Musíme ale krotit naše očekávání, protože náš vůz byl v Melbourne a Bahrajnu velmi dobrý, teď je nutné zjistit, jak bude reagovat v Číně."
Mexičan připouští, že Haas možná zaskočil "nerozehřáté" soupeře v úvodu sezóny, ale tento stav se může velice rychle změnit. "Myslím, že Čína bude dobrou indikací našeho postavení v sezóně. Ostatní týmy se budou tlačit dopředu a tvrdě pracovat na vývoji svých vozů, budou stále více konkurenceschopné, takže se na to musíme připravit. Stále jsme schopni z našeho vozu vydolovat větší rychlost a výkon, Čína je k tomu velmi dobrou příležitostí."
Shanghai International Circuit je znám většími nároky na přední pneumatiky a nižšími teplotami. Gutiérrez předpokládá, že se podaří vozy vyladit tak, aby dané okolnosti na ně měly co nejmenší vliv. "Jednotlivé směsi přímo ovlivňují rovnováhu vozu, náš výběr pneumatik je úspěšný. Co se týče naší strategie, mám v ní důvěru, ostatně jsem do jejího návrhu a provedení také zapojen. Naše práce je úspěšná a jsme schopni velmi rychle reagovat na jakékoli okolnosti, které by mohly v průběhu závodu nastat," dodává Gutiérrez.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.