Formule 1 se sice honosí titulem motorsport, ale peníze v ní hrají neoddělitelnou roli. Existuje celá řada týmů, která ztroskotala právě na finančních otázkách a přerozdělování peněz je jedním z častých témat poslední doby.
Současné finanční stav se nelíbí především nezávislým a malým týmům. Williams už deklaroval, že v součinnosti právě s takovými stájemi bude usilovat o rovnoměrnější rozdělení příjmů v rámci F1. Stávající smlouvy, zahrnující i tuto oblast, vyprší v roce 2020.
"Musíme si počkat na náš čas. Dovedu si představit, že budeme všichni jednat o nových podmínkách... určitě v předstihu před rokem 2020 a předpokládám, že revize týkající se přerozdělení financí bude do těchto jednání zahrnuta," uvedla Claire Williamsová na schůzce týmu týkající se zveřejnění hospodářských výsledků stáje.
Týmy F1 mají individuální kontrakty s držiteli komerčních práv CVC, zastoupenými Bernice Ecclestonem. Jde o nástupce dřívější Convention de la Concorde, určující průběh po stránce sportovní a rozdílení financí. Týmy jako Sauber či Force India dlouhodobě tvrdí, že distribuce je nastavena na zvýhodnění předních stájí, které dostávají zvláštní prémie bez ohledu na výsledky, které na tratích dosahují.
Ferrari, jediný tým, který se účastnil všech ročníků od vyhlášení oficiálního mistrovství světa F1 v roce 1950 a tedy je i nejúspěšnější, pobíral v roce 2016 speciální odměny ve výši 70 milionů dolarů. Přičteme-li další bonusy za výkony a umístění v šampionátu, přišla si italská stáj celkem na 192 milionů $. To je o dvacet milionů víc než dostal Mercedes; o celých 87 milionů méně obdržel Williams, který v posledních dvou letech dvakrát dobyl třetí příčku v Poháru konstruktérů (předloni byl lepší než Ferrari a loni porazil Red Bull).
Claire Williamsová připustila, že všechny týmy se stávajícími podmínkami souhlasily, ale současně předpokládá, že nastal čas ke změně. "Pevně věřím, že se tak stane, protože aby byl daný druh sportu úspěšný, musí mít spravedlivě nastavené platfortmy. Nevidím problém v tom, že Ferrari dostává peníze za svou úspěšnou minulost, ale nemělo by jít o tak velkou sumu."
Williams Grand Prix Holdings, jehož součástí je tým F1, vykázal v roce 2015 tržby ve výši 125,6 milionů liber (178,2 milionů $), čímž si oproti roku 2014 polepšil o 90,2 milionů (další údaje o jeho hospodaření najdete zde). Nárůst tržeb je důsledkem zvýšení příjmů za komerční práva a ze strany sponzorů po úspěšné sezóně 2014. Výnosy za komerční práva jsou vypláceny zpětně s ročním odstupem.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.