Formule 1 se sice honosí titulem motorsport, ale peníze v ní hrají neoddělitelnou roli. Existuje celá řada týmů, která ztroskotala právě na finančních otázkách a přerozdělování peněz je jedním z častých témat poslední doby.
Současné finanční stav se nelíbí především nezávislým a malým týmům. Williams už deklaroval, že v součinnosti právě s takovými stájemi bude usilovat o rovnoměrnější rozdělení příjmů v rámci F1. Stávající smlouvy, zahrnující i tuto oblast, vyprší v roce 2020.
"Musíme si počkat na náš čas. Dovedu si představit, že budeme všichni jednat o nových podmínkách... určitě v předstihu před rokem 2020 a předpokládám, že revize týkající se přerozdělení financí bude do těchto jednání zahrnuta," uvedla Claire Williamsová na schůzce týmu týkající se zveřejnění hospodářských výsledků stáje.
Týmy F1 mají individuální kontrakty s držiteli komerčních práv CVC, zastoupenými Bernice Ecclestonem. Jde o nástupce dřívější Convention de la Concorde, určující průběh po stránce sportovní a rozdílení financí. Týmy jako Sauber či Force India dlouhodobě tvrdí, že distribuce je nastavena na zvýhodnění předních stájí, které dostávají zvláštní prémie bez ohledu na výsledky, které na tratích dosahují.
Ferrari, jediný tým, který se účastnil všech ročníků od vyhlášení oficiálního mistrovství světa F1 v roce 1950 a tedy je i nejúspěšnější, pobíral v roce 2016 speciální odměny ve výši 70 milionů dolarů. Přičteme-li další bonusy za výkony a umístění v šampionátu, přišla si italská stáj celkem na 192 milionů $. To je o dvacet milionů víc než dostal Mercedes; o celých 87 milionů méně obdržel Williams, který v posledních dvou letech dvakrát dobyl třetí příčku v Poháru konstruktérů (předloni byl lepší než Ferrari a loni porazil Red Bull).
Claire Williamsová připustila, že všechny týmy se stávajícími podmínkami souhlasily, ale současně předpokládá, že nastal čas ke změně. "Pevně věřím, že se tak stane, protože aby byl daný druh sportu úspěšný, musí mít spravedlivě nastavené platfortmy. Nevidím problém v tom, že Ferrari dostává peníze za svou úspěšnou minulost, ale nemělo by jít o tak velkou sumu."
Williams Grand Prix Holdings, jehož součástí je tým F1, vykázal v roce 2015 tržby ve výši 125,6 milionů liber (178,2 milionů $), čímž si oproti roku 2014 polepšil o 90,2 milionů (další údaje o jeho hospodaření najdete zde). Nárůst tržeb je důsledkem zvýšení příjmů za komerční práva a ze strany sponzorů po úspěšné sezóně 2014. Výnosy za komerční práva jsou vypláceny zpětně s ročním odstupem.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.