Formule 1 se sice honosí titulem motorsport, ale peníze v ní hrají neoddělitelnou roli. Existuje celá řada týmů, která ztroskotala právě na finančních otázkách a přerozdělování peněz je jedním z častých témat poslední doby.
Současné finanční stav se nelíbí především nezávislým a malým týmům. Williams už deklaroval, že v součinnosti právě s takovými stájemi bude usilovat o rovnoměrnější rozdělení příjmů v rámci F1. Stávající smlouvy, zahrnující i tuto oblast, vyprší v roce 2020.
"Musíme si počkat na náš čas. Dovedu si představit, že budeme všichni jednat o nových podmínkách... určitě v předstihu před rokem 2020 a předpokládám, že revize týkající se přerozdělení financí bude do těchto jednání zahrnuta," uvedla Claire Williamsová na schůzce týmu týkající se zveřejnění hospodářských výsledků stáje.
Týmy F1 mají individuální kontrakty s držiteli komerčních práv CVC, zastoupenými Bernice Ecclestonem. Jde o nástupce dřívější Convention de la Concorde, určující průběh po stránce sportovní a rozdílení financí. Týmy jako Sauber či Force India dlouhodobě tvrdí, že distribuce je nastavena na zvýhodnění předních stájí, které dostávají zvláštní prémie bez ohledu na výsledky, které na tratích dosahují.
Ferrari, jediný tým, který se účastnil všech ročníků od vyhlášení oficiálního mistrovství světa F1 v roce 1950 a tedy je i nejúspěšnější, pobíral v roce 2016 speciální odměny ve výši 70 milionů dolarů. Přičteme-li další bonusy za výkony a umístění v šampionátu, přišla si italská stáj celkem na 192 milionů $. To je o dvacet milionů víc než dostal Mercedes; o celých 87 milionů méně obdržel Williams, který v posledních dvou letech dvakrát dobyl třetí příčku v Poháru konstruktérů (předloni byl lepší než Ferrari a loni porazil Red Bull).
Claire Williamsová připustila, že všechny týmy se stávajícími podmínkami souhlasily, ale současně předpokládá, že nastal čas ke změně. "Pevně věřím, že se tak stane, protože aby byl daný druh sportu úspěšný, musí mít spravedlivě nastavené platfortmy. Nevidím problém v tom, že Ferrari dostává peníze za svou úspěšnou minulost, ale nemělo by jít o tak velkou sumu."
Williams Grand Prix Holdings, jehož součástí je tým F1, vykázal v roce 2015 tržby ve výši 125,6 milionů liber (178,2 milionů $), čímž si oproti roku 2014 polepšil o 90,2 milionů (další údaje o jeho hospodaření najdete zde). Nárůst tržeb je důsledkem zvýšení příjmů za komerční práva a ze strany sponzorů po úspěšné sezóně 2014. Výnosy za komerční práva jsou vypláceny zpětně s ročním odstupem.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.