Rozruch a boje s přídomkem politické rámující pokus o nastavení nového formátu kvalifikace znamenaly pro týmy důrazné poučení, že podobné případy se nesmějí v budoucnu opakovat.
Dcera Franka Williamse a zástupkyně šéfa zavedené stáje Williams do jisté míry debakl eliminačního systému vítá, protože jasně naznačil, že jakékoli změny v pravidlech budou potřebovat delší čas na řádné posouzení ze strany týmů. Tím by se mělo zabránit obdobným problémům.
"Myslím, že jsme se dostatečně poučili, že musíme mít víc času, abychom zvážili návrhy, které jsou nám předloženy - to je bez debat. Nechceme scénáře, jako byl tento, řešit před veřejností. Taková věc se musí odehrát v zákulisí," apelovala Claire v rámci briefingu týkajícího se výsledků hospodaření týmu v roce 2015 (více zde).
Williams byl jedním ze čtyř týmů, které nepodporovaly tendenci FIA přepracovat kvalifikační systém před Grand Prix Bahrajnu, protože nešlo o řešení, které týmy žádaly. Claire Williamsová nyní tvrdí, že po návratu k formátu kvalifikace z roku 2015 pocítila úlevu. Nejenže to ochrání F1 před kritikou v současné době, dovolí to si volněji vydechnout a soustředit se na novou podobu kvalifikace, která by měla být navržena pro rok 2017 a měla by po všech stránkách lépe fungovat.
"Williamsu se opravdu ulevilo, že byl prosazen návrat k podobě kvalifikace z roku 2015. Je to také přání fanoušků a já se domnívám, že to je i přání médií a našich partnerů. Mělo by nám to poskytnout období stability, kdy budeme mít dostatek časi si sednou a řádně zanalyzovat, jako by potenciálně mohl vypadat kvalifikační systém v roce 2017. Myslím, že jej opravdu potřebujeme," hodnotí Claire Williamsová.
Objevil se i názor, že obměna kvalifikace by mohla proběhnout ve chvíli, kdy by už byl šampionát rozhodnutý, ale převládá názor, že by žádná další změna neměla být realizována dříve než před samotným začátkem ročníku 2017.
"Je třeba si všímat, že při závodních víkendech klesá počet fanoušků, kteří jsou v ochozech nebo usedají před televizní obrazovky. Musíme vnímat sport skrze to, co jsme schopni na trati předvést a ujistit se, že jsme schopni přilákat a udržet si publikum a že dokážeme přilákat i novou generaci fanoušků F1," přeje si Claire Williamsová.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.