Rozruch a boje s přídomkem politické rámující pokus o nastavení nového formátu kvalifikace znamenaly pro týmy důrazné poučení, že podobné případy se nesmějí v budoucnu opakovat.
Dcera Franka Williamse a zástupkyně šéfa zavedené stáje Williams do jisté míry debakl eliminačního systému vítá, protože jasně naznačil, že jakékoli změny v pravidlech budou potřebovat delší čas na řádné posouzení ze strany týmů. Tím by se mělo zabránit obdobným problémům.
"Myslím, že jsme se dostatečně poučili, že musíme mít víc času, abychom zvážili návrhy, které jsou nám předloženy - to je bez debat. Nechceme scénáře, jako byl tento, řešit před veřejností. Taková věc se musí odehrát v zákulisí," apelovala Claire v rámci briefingu týkajícího se výsledků hospodaření týmu v roce 2015 (více zde).
Williams byl jedním ze čtyř týmů, které nepodporovaly tendenci FIA přepracovat kvalifikační systém před Grand Prix Bahrajnu, protože nešlo o řešení, které týmy žádaly. Claire Williamsová nyní tvrdí, že po návratu k formátu kvalifikace z roku 2015 pocítila úlevu. Nejenže to ochrání F1 před kritikou v současné době, dovolí to si volněji vydechnout a soustředit se na novou podobu kvalifikace, která by měla být navržena pro rok 2017 a měla by po všech stránkách lépe fungovat.
"Williamsu se opravdu ulevilo, že byl prosazen návrat k podobě kvalifikace z roku 2015. Je to také přání fanoušků a já se domnívám, že to je i přání médií a našich partnerů. Mělo by nám to poskytnout období stability, kdy budeme mít dostatek časi si sednou a řádně zanalyzovat, jako by potenciálně mohl vypadat kvalifikační systém v roce 2017. Myslím, že jej opravdu potřebujeme," hodnotí Claire Williamsová.
Objevil se i názor, že obměna kvalifikace by mohla proběhnout ve chvíli, kdy by už byl šampionát rozhodnutý, ale převládá názor, že by žádná další změna neměla být realizována dříve než před samotným začátkem ročníku 2017.
"Je třeba si všímat, že při závodních víkendech klesá počet fanoušků, kteří jsou v ochozech nebo usedají před televizní obrazovky. Musíme vnímat sport skrze to, co jsme schopni na trati předvést a ujistit se, že jsme schopni přilákat a udržet si publikum a že dokážeme přilákat i novou generaci fanoušků F1," přeje si Claire Williamsová.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.