Tahanice kolem kvalifikace, otevřený dopis pilotů označující F1 jako "strukturálně nemocnou", přes avizované snižování odstupu od Mercedesu stále stejná vítězná značka. Přesto však existují v této motoristické kategorii pozitivní okolnosti.
Alespoň pilot týmu Force India Nico Hülkenberg si to myslí. Problémy na začátku sezóny nevnímá jako zásadní ohrožení kreditu Formule 1, zaměřuje se spíš na důležitější aspekty.
"Každý má tendenci o našem sportu mluvit negativně, ale podle mého názoru je Formule 1 stále velmi "sexy" a dobrý produkt. Zejména co se týče závodění, i když nebudu tvrdit, že je všechno v naprostém pořádku. Vždy existují oblasti, které se dají zlepšovat. Co mi opravdu chybí, je zvuk někdejších deseti nebo osmiválců. Ten dělá opravdu hodně. Také si myslím, že jsou vozy hodně těžké a proto málo dynamické. Ale jinak jsou skutečně hezké. Třeba pro malé týmy nebo stáje ze středu pole by měly být cenové podmínky více dostupné," rozvíjí myšlenky Hülkenberg.
Osmadvacetiletý pilot si je ale vědom poměrně značné názorové šíře: "Beru Formuli 1 jako závodní vrchol. A pokud hovořím o dobrém produktu, když se zeptáte stovky lidí, tak se dozvíte šedesát různých náhledů. A to je onen problém. Jeden chce jít doleva, další doprava. Ale koneckonců to pořád není tak špatné."
Hülkenberg rovněž připustil, že dohadování o formátu kvalifikace bylo daleko od ideálu a přiznal pocit smutku nad tím, kam až situace dospěla. "Myslím, že tento sport vždycky provázely debaty, a většinou měly hodně blízko politice. Věci se často měnily a pohybovaly, ale koneckonců jsme piloti, kteří mají tento sport rádi a chtějí ho chránit. Proto jsme sepsali pod hlavičkou GPDA otevřený dopis. Ale některé věci v naší moci nejsou, my jsme jenom piloti, angažování abychom řídili rychlá auta a vyhrávali, ne abychom vytvářeli předpisy. Jenže někdy se věcí mění... Některá přijatá rozhodnutí se zcela otočila, posunula doleva, doprava, nahoru, dolů. To je smutné a rozhodně ne ideální zjištění," dodává pilot týmu Force India.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.