Tahanice kolem kvalifikace, otevřený dopis pilotů označující F1 jako "strukturálně nemocnou", přes avizované snižování odstupu od Mercedesu stále stejná vítězná značka. Přesto však existují v této motoristické kategorii pozitivní okolnosti.
Alespoň pilot týmu Force India Nico Hülkenberg si to myslí. Problémy na začátku sezóny nevnímá jako zásadní ohrožení kreditu Formule 1, zaměřuje se spíš na důležitější aspekty.
"Každý má tendenci o našem sportu mluvit negativně, ale podle mého názoru je Formule 1 stále velmi "sexy" a dobrý produkt. Zejména co se týče závodění, i když nebudu tvrdit, že je všechno v naprostém pořádku. Vždy existují oblasti, které se dají zlepšovat. Co mi opravdu chybí, je zvuk někdejších deseti nebo osmiválců. Ten dělá opravdu hodně. Také si myslím, že jsou vozy hodně těžké a proto málo dynamické. Ale jinak jsou skutečně hezké. Třeba pro malé týmy nebo stáje ze středu pole by měly být cenové podmínky více dostupné," rozvíjí myšlenky Hülkenberg.
Osmadvacetiletý pilot si je ale vědom poměrně značné názorové šíře: "Beru Formuli 1 jako závodní vrchol. A pokud hovořím o dobrém produktu, když se zeptáte stovky lidí, tak se dozvíte šedesát různých náhledů. A to je onen problém. Jeden chce jít doleva, další doprava. Ale koneckonců to pořád není tak špatné."
Hülkenberg rovněž připustil, že dohadování o formátu kvalifikace bylo daleko od ideálu a přiznal pocit smutku nad tím, kam až situace dospěla. "Myslím, že tento sport vždycky provázely debaty, a většinou měly hodně blízko politice. Věci se často měnily a pohybovaly, ale koneckonců jsme piloti, kteří mají tento sport rádi a chtějí ho chránit. Proto jsme sepsali pod hlavičkou GPDA otevřený dopis. Ale některé věci v naší moci nejsou, my jsme jenom piloti, angažování abychom řídili rychlá auta a vyhrávali, ne abychom vytvářeli předpisy. Jenže někdy se věcí mění... Některá přijatá rozhodnutí se zcela otočila, posunula doleva, doprava, nahoru, dolů. To je smutné a rozhodně ne ideální zjištění," dodává pilot týmu Force India.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.