Tahanice kolem kvalifikace, otevřený dopis pilotů označující F1 jako "strukturálně nemocnou", přes avizované snižování odstupu od Mercedesu stále stejná vítězná značka. Přesto však existují v této motoristické kategorii pozitivní okolnosti.
Alespoň pilot týmu Force India Nico Hülkenberg si to myslí. Problémy na začátku sezóny nevnímá jako zásadní ohrožení kreditu Formule 1, zaměřuje se spíš na důležitější aspekty.
"Každý má tendenci o našem sportu mluvit negativně, ale podle mého názoru je Formule 1 stále velmi "sexy" a dobrý produkt. Zejména co se týče závodění, i když nebudu tvrdit, že je všechno v naprostém pořádku. Vždy existují oblasti, které se dají zlepšovat. Co mi opravdu chybí, je zvuk někdejších deseti nebo osmiválců. Ten dělá opravdu hodně. Také si myslím, že jsou vozy hodně těžké a proto málo dynamické. Ale jinak jsou skutečně hezké. Třeba pro malé týmy nebo stáje ze středu pole by měly být cenové podmínky více dostupné," rozvíjí myšlenky Hülkenberg.
Osmadvacetiletý pilot si je ale vědom poměrně značné názorové šíře: "Beru Formuli 1 jako závodní vrchol. A pokud hovořím o dobrém produktu, když se zeptáte stovky lidí, tak se dozvíte šedesát různých náhledů. A to je onen problém. Jeden chce jít doleva, další doprava. Ale koneckonců to pořád není tak špatné."
Hülkenberg rovněž připustil, že dohadování o formátu kvalifikace bylo daleko od ideálu a přiznal pocit smutku nad tím, kam až situace dospěla. "Myslím, že tento sport vždycky provázely debaty, a většinou měly hodně blízko politice. Věci se často měnily a pohybovaly, ale koneckonců jsme piloti, kteří mají tento sport rádi a chtějí ho chránit. Proto jsme sepsali pod hlavičkou GPDA otevřený dopis. Ale některé věci v naší moci nejsou, my jsme jenom piloti, angažování abychom řídili rychlá auta a vyhrávali, ne abychom vytvářeli předpisy. Jenže někdy se věcí mění... Některá přijatá rozhodnutí se zcela otočila, posunula doleva, doprava, nahoru, dolů. To je smutné a rozhodně ne ideální zjištění," dodává pilot týmu Force India.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.