Když se v loňském roce objevily zprávy, že Romain Grosjean bude v nové sezóně hájit barvy amerického nováčka, byla tato informace přijata vesměs s pocity, že Francouz zbrzdil svou slibně se rozvíjející kariéru.
Všeobecně se tvrdilo, že Francouz, který v den Grand Prix Číny oslaví třicáté narozeniny, neměl opouštět s ohledem na chystané převzetí Lotusu Renaultem tuto stáj, kde byla predikce dobrých výsledků rozhodně jistější než u zcela nového týmu, u nějž se předpokládaly potíže typické pro nováčky a delší čas s vychytáváním "dětských nemocí".
Jenže první dva závody ukázaly zcela odlišnou skutečnost - zatímco Grosjean uvádí fanouškovskou obec v úžas a díky němu se Haas hřeje na výsluní zájmu, Renault se trápí a jeho bodové konto zatím vykazuje nulovou hodnotu.
"Někteří lidé o mě říkali, že jsem zabil vlastní kariéru. Myslím, že se mýlili. Sorry, přátelé. Už při předsezónních testech jsem si říkal, že bychom na začátku mohli získat nějaké body, ale tehdy jsem si myslel, že budeme bojovat někde mezi desátým a čtrnáctým místem. Myslím, že nikdo nečekal, že zpočátku vyjedeme tolik bodů. Bylo opravdu velice zábavné zdolat Williams, Toro Rosso a Red Bull a svést několik opravdu dobrých soubojů," popsal Grosjean své pocity po dvou závodech.
Rodáka že švýcarské Ženevy může hřát pohled na průběžnou klasifikaci, kde se dělí s Räikkönenem o 4. - 5. místo, až za ním jsou taková jména jako Sebastian Vettel, oba piloti Williamsu či loňský meteor Max Verstappen. "Je to debut z říše snů, asi se budu muset probudit a uvědomit si, co se vlastně stalo. Pro nás všechny je to něco úžasného," projevuje nepokryté nadšení Grosjean.
Logicky se nabízí otázka, jak dlouho může tato euforie trvat, dokonce padají sázky, zda po šestém místě v Austrálii a pátém v Bahrajnu nebude Haas v Číně v logické posloupnosti čtvrtý. Grosjean už v F1 nasbíral dost zkušeností na to, aby věděl, že dříve nebo později slétne tým z oblak na pevnou zem. "Nemyslím, že budeme v každém závodě atakovat pátou příčku, to je trochu vysoká meta, ale bojovat o bodovanou příčku v každém závodě můžeme," podpořil tvrzení svého šéfa, že americký tým může bodovat ve všech závodech sezóny (čtěte zde).
Romain se také vyjádřil k častým pochybnostem , že jeho přechod do týmu Haas měl pouze ten záměr, aby se díky spolupráci amerického týmu s Ferrari dostal do hledáčku šéfů v Maranellu. "Moje volba byla podložena vírou v tento projekt. Zažil jsem toho už dost a po několika letech v F1 jsem dospěl k názoru, že to je projekt dobrý. Což se nyní potvrzuje," uzavírá Grosjean.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.