Když se v loňském roce objevily zprávy, že Romain Grosjean bude v nové sezóně hájit barvy amerického nováčka, byla tato informace přijata vesměs s pocity, že Francouz zbrzdil svou slibně se rozvíjející kariéru.
Všeobecně se tvrdilo, že Francouz, který v den Grand Prix Číny oslaví třicáté narozeniny, neměl opouštět s ohledem na chystané převzetí Lotusu Renaultem tuto stáj, kde byla predikce dobrých výsledků rozhodně jistější než u zcela nového týmu, u nějž se předpokládaly potíže typické pro nováčky a delší čas s vychytáváním "dětských nemocí".
Jenže první dva závody ukázaly zcela odlišnou skutečnost - zatímco Grosjean uvádí fanouškovskou obec v úžas a díky němu se Haas hřeje na výsluní zájmu, Renault se trápí a jeho bodové konto zatím vykazuje nulovou hodnotu.
"Někteří lidé o mě říkali, že jsem zabil vlastní kariéru. Myslím, že se mýlili. Sorry, přátelé. Už při předsezónních testech jsem si říkal, že bychom na začátku mohli získat nějaké body, ale tehdy jsem si myslel, že budeme bojovat někde mezi desátým a čtrnáctým místem. Myslím, že nikdo nečekal, že zpočátku vyjedeme tolik bodů. Bylo opravdu velice zábavné zdolat Williams, Toro Rosso a Red Bull a svést několik opravdu dobrých soubojů," popsal Grosjean své pocity po dvou závodech.
Rodáka že švýcarské Ženevy může hřát pohled na průběžnou klasifikaci, kde se dělí s Räikkönenem o 4. - 5. místo, až za ním jsou taková jména jako Sebastian Vettel, oba piloti Williamsu či loňský meteor Max Verstappen. "Je to debut z říše snů, asi se budu muset probudit a uvědomit si, co se vlastně stalo. Pro nás všechny je to něco úžasného," projevuje nepokryté nadšení Grosjean.
Logicky se nabízí otázka, jak dlouho může tato euforie trvat, dokonce padají sázky, zda po šestém místě v Austrálii a pátém v Bahrajnu nebude Haas v Číně v logické posloupnosti čtvrtý. Grosjean už v F1 nasbíral dost zkušeností na to, aby věděl, že dříve nebo později slétne tým z oblak na pevnou zem. "Nemyslím, že budeme v každém závodě atakovat pátou příčku, to je trochu vysoká meta, ale bojovat o bodovanou příčku v každém závodě můžeme," podpořil tvrzení svého šéfa, že americký tým může bodovat ve všech závodech sezóny (čtěte zde).
Romain se také vyjádřil k častým pochybnostem , že jeho přechod do týmu Haas měl pouze ten záměr, aby se díky spolupráci amerického týmu s Ferrari dostal do hledáčku šéfů v Maranellu. "Moje volba byla podložena vírou v tento projekt. Zažil jsem toho už dost a po několika letech v F1 jsem dospěl k názoru, že to je projekt dobrý. Což se nyní potvrzuje," uzavírá Grosjean.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.