Před sezónou se vedly dohady, zda bylo angažmá Jolyona Palmera v týmu Renault dobrou volbou. Britský pilot zatím neměl příliš možností vyvrátit pochybovačné hlasy, že pro F1 úspěšně "dorostl". O to víc spoléhá na Grand Prix Číny.
V Austrálii skončil těsně za bodovanými příčkami, v Bahrajnu podobně jako Sebastian Vettel viděli diváci jeho žlutý vůz jenom v zahřívacím kole, v němž ho zradila hydraulika čerpadla. Jolyon však neztrácí optimismus a je přesvědčen, že Čína pro něj bude pověstný "bod zlomu".
"Na tenhle závod jsme se zaměřili. Vůz je dobře vyvážený a jediné, co nám schází, je trocha vyššího výkonu. To je náš hlavní úkol do budoucna, takže každé navýšení je vitané," vysvětluje Palmer, který v Číně nebude na rozdíl od jiných tratí v neznámém prostředí. Na Shangai International Circuit se šestnácti zatáčkami z produkce Hermanna Tilkeho už v roce 2015 strávil jako třetí pilot pro něj tehdy tradiční dobu.
"Loni jsem tu absolvoval první volný trénink, takže o trati mám určitou představu. Panují tam dost nízké teploty, jsou tu také hodně dlouhé zatáčky, což více zatěžuje přední pneumatiky. Což je přesný opak toho, co bylo v Bahrajnu, kde je více namáhán zadek vozu. Jsou tu i technické zatáčky a pak unikátní úvodní partie, která prověří především levou stranu. Rovinka je velmi dlouhá a přímo volá po využití DRS, takže je důležité se udržet v závětří vozu před sebou, předjetí je nutné dobře odhadnout s ohledem na brzdný bod," popisuje své pocity ze šanghajské trati Palmer.
Rovinku vidí jako jeden z klíčových bodů pro úspěch v závodě: "Je jedna z nejdelších v kalendáři Grand Prix, navíc je v samém závěru okruhu. Je skutečně nutné maximálně využít potenciálu, nesmíte ji v žádném případě podcenit. Prostřední sektor tvoří velice rychlé zatáčky, kde není vůbec snadné sledovat vůz před vámi, ale ony samy o sobě představují velkou výzvu. A jedním z rozhodujících prvků v Šanghaji bude také práce s pneumatikami," dodává Palmer.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.