Před sezónou se vedly dohady, zda bylo angažmá Jolyona Palmera v týmu Renault dobrou volbou. Britský pilot zatím neměl příliš možností vyvrátit pochybovačné hlasy, že pro F1 úspěšně "dorostl". O to víc spoléhá na Grand Prix Číny.
V Austrálii skončil těsně za bodovanými příčkami, v Bahrajnu podobně jako Sebastian Vettel viděli diváci jeho žlutý vůz jenom v zahřívacím kole, v němž ho zradila hydraulika čerpadla. Jolyon však neztrácí optimismus a je přesvědčen, že Čína pro něj bude pověstný "bod zlomu".
"Na tenhle závod jsme se zaměřili. Vůz je dobře vyvážený a jediné, co nám schází, je trocha vyššího výkonu. To je náš hlavní úkol do budoucna, takže každé navýšení je vitané," vysvětluje Palmer, který v Číně nebude na rozdíl od jiných tratí v neznámém prostředí. Na Shangai International Circuit se šestnácti zatáčkami z produkce Hermanna Tilkeho už v roce 2015 strávil jako třetí pilot pro něj tehdy tradiční dobu.
"Loni jsem tu absolvoval první volný trénink, takže o trati mám určitou představu. Panují tam dost nízké teploty, jsou tu také hodně dlouhé zatáčky, což více zatěžuje přední pneumatiky. Což je přesný opak toho, co bylo v Bahrajnu, kde je více namáhán zadek vozu. Jsou tu i technické zatáčky a pak unikátní úvodní partie, která prověří především levou stranu. Rovinka je velmi dlouhá a přímo volá po využití DRS, takže je důležité se udržet v závětří vozu před sebou, předjetí je nutné dobře odhadnout s ohledem na brzdný bod," popisuje své pocity ze šanghajské trati Palmer.
Rovinku vidí jako jeden z klíčových bodů pro úspěch v závodě: "Je jedna z nejdelších v kalendáři Grand Prix, navíc je v samém závěru okruhu. Je skutečně nutné maximálně využít potenciálu, nesmíte ji v žádném případě podcenit. Prostřední sektor tvoří velice rychlé zatáčky, kde není vůbec snadné sledovat vůz před vámi, ale ony samy o sobě představují velkou výzvu. A jedním z rozhodujících prvků v Šanghaji bude také práce s pneumatikami," dodává Palmer.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.