Stáj Williams se vrací k zisku poté, co se ji v posledních letech podařilo zlepšit svou konkurenceschopnost a dosahovat v F1 pravidelně dobrých výsledků od sezóny 2014.
V sezóně 2014 a 2015 skončila stáj z Grove na 3. místě v šampionátu konstruktérů, čímž dosáhla na vyšší odměny od držitele komerčních práv i na větší balík peněz od sponzorů.
Tým F1 se dostal ze ztráty 31,5 mil. liber (1,05 miliardy Kč) v roce 2014 do zisku (EBITDA) 0,2 mil. liber (6,7 mil. Kč) poté, co jeho příjmy vzrostly z 70,2 mil. liber (2,35 mld. Kč) v roce 2014 na 101,5 mil. liber (3,4 mld. Kč) loni. Celá skupina Williams snížila ztrátu z roku 2014 z 37 mil. liber (1,24 mld. Kč) na 3,3 mil. liber (110,5 mil. Kč) v roce 2015.
Výkonný ředitel skupiny Mike O'Driscoll finanční výsledky za loňský rok komentuje slovy: "Ze poslední dva roky jsme zcela restrukturalizovali náš byznys a naše výsledky odrážejí významný pokrok jak provozně, tak i finančně. Dokázali jsme pokračovat v našem oživení na dráze, vyvážit příjmy a výdaje i přes obrovské úrovně v soutěživém utrácení v nejnáročnějším finančním prostředí sportu."
"Náš tým Formule 1 dosáhl v roce 2015 na 3. příčku v šampionátu konstruktérů ve druhé sezóně po sobě, což jasně dokresluje změnu, které jsme od počátku restrukturalizace dosáhli v naší závodní konkurenceschopnosti.
Příjem z komerčních práv je vyplácen s ročním zpožděním, a tyto výkazy odrážejí naše velké zlepšení - třetí místo v roce 2014 v šampionátu konstruktérů. Lepší výkonnost na závodní dráze také posílila naši sílu na trhu se sponzory. K týmu Williams Martini Racing se během té doby přidaly se velké značky jako Unilever, Avanade, BT a Hackett. Také jsme viděli, jak několik našich partnerů zvýšilo svůj závazek vůči týmu, což dokládá trvání síly naší značky," dodává O'Driscoll.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.