Stáj Williams se vrací k zisku poté, co se ji v posledních letech podařilo zlepšit svou konkurenceschopnost a dosahovat v F1 pravidelně dobrých výsledků od sezóny 2014.
V sezóně 2014 a 2015 skončila stáj z Grove na 3. místě v šampionátu konstruktérů, čímž dosáhla na vyšší odměny od držitele komerčních práv i na větší balík peněz od sponzorů.
Tým F1 se dostal ze ztráty 31,5 mil. liber (1,05 miliardy Kč) v roce 2014 do zisku (EBITDA) 0,2 mil. liber (6,7 mil. Kč) poté, co jeho příjmy vzrostly z 70,2 mil. liber (2,35 mld. Kč) v roce 2014 na 101,5 mil. liber (3,4 mld. Kč) loni. Celá skupina Williams snížila ztrátu z roku 2014 z 37 mil. liber (1,24 mld. Kč) na 3,3 mil. liber (110,5 mil. Kč) v roce 2015.
Výkonný ředitel skupiny Mike O'Driscoll finanční výsledky za loňský rok komentuje slovy: "Ze poslední dva roky jsme zcela restrukturalizovali náš byznys a naše výsledky odrážejí významný pokrok jak provozně, tak i finančně. Dokázali jsme pokračovat v našem oživení na dráze, vyvážit příjmy a výdaje i přes obrovské úrovně v soutěživém utrácení v nejnáročnějším finančním prostředí sportu."
"Náš tým Formule 1 dosáhl v roce 2015 na 3. příčku v šampionátu konstruktérů ve druhé sezóně po sobě, což jasně dokresluje změnu, které jsme od počátku restrukturalizace dosáhli v naší závodní konkurenceschopnosti.
Příjem z komerčních práv je vyplácen s ročním zpožděním, a tyto výkazy odrážejí naše velké zlepšení - třetí místo v roce 2014 v šampionátu konstruktérů. Lepší výkonnost na závodní dráze také posílila naši sílu na trhu se sponzory. K týmu Williams Martini Racing se během té doby přidaly se velké značky jako Unilever, Avanade, BT a Hackett. Také jsme viděli, jak několik našich partnerů zvýšilo svůj závazek vůči týmu, což dokládá trvání síly naší značky," dodává O'Driscoll.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.