Stáj Williams se vrací k zisku poté, co se ji v posledních letech podařilo zlepšit svou konkurenceschopnost a dosahovat v F1 pravidelně dobrých výsledků od sezóny 2014.
V sezóně 2014 a 2015 skončila stáj z Grove na 3. místě v šampionátu konstruktérů, čímž dosáhla na vyšší odměny od držitele komerčních práv i na větší balík peněz od sponzorů.
Tým F1 se dostal ze ztráty 31,5 mil. liber (1,05 miliardy Kč) v roce 2014 do zisku (EBITDA) 0,2 mil. liber (6,7 mil. Kč) poté, co jeho příjmy vzrostly z 70,2 mil. liber (2,35 mld. Kč) v roce 2014 na 101,5 mil. liber (3,4 mld. Kč) loni. Celá skupina Williams snížila ztrátu z roku 2014 z 37 mil. liber (1,24 mld. Kč) na 3,3 mil. liber (110,5 mil. Kč) v roce 2015.
Výkonný ředitel skupiny Mike O'Driscoll finanční výsledky za loňský rok komentuje slovy: "Ze poslední dva roky jsme zcela restrukturalizovali náš byznys a naše výsledky odrážejí významný pokrok jak provozně, tak i finančně. Dokázali jsme pokračovat v našem oživení na dráze, vyvážit příjmy a výdaje i přes obrovské úrovně v soutěživém utrácení v nejnáročnějším finančním prostředí sportu."
"Náš tým Formule 1 dosáhl v roce 2015 na 3. příčku v šampionátu konstruktérů ve druhé sezóně po sobě, což jasně dokresluje změnu, které jsme od počátku restrukturalizace dosáhli v naší závodní konkurenceschopnosti.
Příjem z komerčních práv je vyplácen s ročním zpožděním, a tyto výkazy odrážejí naše velké zlepšení - třetí místo v roce 2014 v šampionátu konstruktérů. Lepší výkonnost na závodní dráze také posílila naši sílu na trhu se sponzory. K týmu Williams Martini Racing se během té doby přidaly se velké značky jako Unilever, Avanade, BT a Hackett. Také jsme viděli, jak několik našich partnerů zvýšilo svůj závazek vůči týmu, což dokládá trvání síly naší značky," dodává O'Driscoll.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.