Pilot Red Bullu Daniel Ricciardo popisuje současné závodění ve Formuli 1. Částečné šetření pneumatik a paliva si sice užívá, přivítal by ale spíše jízdu na limitu po celý závod, stejně jako vyrovnanější výkony motorů. Razantní zvýšení přítlaku by podle něj vedle k velmi nudným závodům.
Co by Ricciardo v F1 změnil? "Určitě základní věci - navrácení hluku je jednou z nich. Rychlejší auta, rychlejší po celý závod. Taková, která by nám na to umožnila tlačit po celou dobu."
"Já jsem se nyní dostal do bodu, kdy jsem si vlastně zvykl na veškeré šetření paliva a pneumatik. Je to tak trochu svým způsobem umění a cítím, že jsem si na to zvykl a pochopil to. Není to tak, že bych si to neužíval - vlastně mi to přijde docela zábavné, ale jsem si jistý tím, že bych rád jezdil rychleji, aniž bych se musel s těmito věcmi vypořádávat," popisuje Australan své pocity ze současného závodění v F1.
"Líbilo by se mi, kdyby tempo, celková rychlost závodu, byla vyšší, intenzívnější. A mít velmi rychlé zatáčky, v nichž bych mohl s vozem jezdit rychleji. Nechtěl bych nasadit moc přítlaku, a pak nedokázat následovat jiné auto. Kvalifikace by sice byla zábavná, ale o nedělích by to potom bylo velmi nudné," pokračuje Ricciardo.
"V ideálním světě, kdy by to bylo třeba díky pneumatikám vyšší přilnavosti samotných pneumatik, abychom mohli projíždět rychlé zatáčky a aby to bylo více na pilotovi. Když jsem v roce 2009 testoval v Jerezu, všechny ty rychlé zatáčky byly na mě. Auto v nich drželo - bylo to o tom, jak moc jsem v nich chtěl tlačit.
Nyní cítím, že v kalendáři existuje spousta zatáček, kde jste na svém limitu. Chcete jet rychleji. Cítíte, že byste se díky odvaze dostali na další úroveň, ale auto jednoduše nedrží - a to v rychlostech, které nevyžadují vždy takovou odvahu nebo nejsou tak vzrušující. Proto můžou přijít děcka a docela rychle si zvyknout," vysvětluje pilot Red Bullu.
Kromě toho by si rovněž přál, aby zmizely velké rozdíly ve výkonnosti motorů: "Pohonné jednotky jsou docela složité. Mně se to snadno říká, protože v posledních letech taháme za kratší konec. Myslím jen obecně, aby byla trochu větší vyrovnanost ve výkonech, zkrátka aby pak týmy mohly konstruovat lepší auta. Kdybychom měli všichni podobnou rychlost na rovinkách, všechno by bylo trochu vyrovnanější."
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.