Pilot Red Bullu Daniel Ricciardo popisuje současné závodění ve Formuli 1. Částečné šetření pneumatik a paliva si sice užívá, přivítal by ale spíše jízdu na limitu po celý závod, stejně jako vyrovnanější výkony motorů. Razantní zvýšení přítlaku by podle něj vedle k velmi nudným závodům.
Co by Ricciardo v F1 změnil? "Určitě základní věci - navrácení hluku je jednou z nich. Rychlejší auta, rychlejší po celý závod. Taková, která by nám na to umožnila tlačit po celou dobu."
"Já jsem se nyní dostal do bodu, kdy jsem si vlastně zvykl na veškeré šetření paliva a pneumatik. Je to tak trochu svým způsobem umění a cítím, že jsem si na to zvykl a pochopil to. Není to tak, že bych si to neužíval - vlastně mi to přijde docela zábavné, ale jsem si jistý tím, že bych rád jezdil rychleji, aniž bych se musel s těmito věcmi vypořádávat," popisuje Australan své pocity ze současného závodění v F1.
"Líbilo by se mi, kdyby tempo, celková rychlost závodu, byla vyšší, intenzívnější. A mít velmi rychlé zatáčky, v nichž bych mohl s vozem jezdit rychleji. Nechtěl bych nasadit moc přítlaku, a pak nedokázat následovat jiné auto. Kvalifikace by sice byla zábavná, ale o nedělích by to potom bylo velmi nudné," pokračuje Ricciardo.
"V ideálním světě, kdy by to bylo třeba díky pneumatikám vyšší přilnavosti samotných pneumatik, abychom mohli projíždět rychlé zatáčky a aby to bylo více na pilotovi. Když jsem v roce 2009 testoval v Jerezu, všechny ty rychlé zatáčky byly na mě. Auto v nich drželo - bylo to o tom, jak moc jsem v nich chtěl tlačit.
Nyní cítím, že v kalendáři existuje spousta zatáček, kde jste na svém limitu. Chcete jet rychleji. Cítíte, že byste se díky odvaze dostali na další úroveň, ale auto jednoduše nedrží - a to v rychlostech, které nevyžadují vždy takovou odvahu nebo nejsou tak vzrušující. Proto můžou přijít děcka a docela rychle si zvyknout," vysvětluje pilot Red Bullu.
Kromě toho by si rovněž přál, aby zmizely velké rozdíly ve výkonnosti motorů: "Pohonné jednotky jsou docela složité. Mně se to snadno říká, protože v posledních letech taháme za kratší konec. Myslím jen obecně, aby byla trochu větší vyrovnanost ve výkonech, zkrátka aby pak týmy mohly konstruovat lepší auta. Kdybychom měli všichni podobnou rychlost na rovinkách, všechno by bylo trochu vyrovnanější."
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.