Japonský výrobce pohonných jednotek zahájil po odstoupení Jensona Buttona v Bahrajnu vyšetřování příčin své poruchy. Pilot předtím zaslechl z oblasti motoru podivný zvuk.
Závodní ředitel McLarenu po závodě potvrdil, že šlo o závadu spojenou s pohonnou jednotkou, poruchu systému pro rekuperaci energie (ERS) ale vyloučil. Odstoupení Buttona litoval, protože podle něj mohl dojet nejhůře sedmý, samotný pilot si vzhledem k vývoji závodu věřil dokonce až na pátou příčku.
"Očividně šlo o problém pohonné jednotky. Jenson se zmínil, že přišel o výkon, a že slyšel nějaký hlasitý hluk, a tak sám auto zastavil. Mohlo jít o mechanickou záležitost, ale ještě to přesně nevíme," potvrzuje sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa.
Přiznal, že Button si podivného zvuku z pohonné jednotky všiml už během kvalifikace: "Jenson se zmínil, že zaslechl nějaký drobný lomoz z pohonné jednotky v sobotu, ale my jsme v datech nespatřovali žádný problém. Neviděli jsme nic. Nevíme, jestli to souviselo s tím problémem."
Do té doby se Hondě letos potíže se spolehlivostí vyhýbaly, Hasegawa si však uvědomuje, že musí být stále na pozoru: "Vlastně stále mám velké obavy o určité oblasti, ale od druhého týdne v Barceloně jsme neměli žádné problémy. Nešlo o překvapení, ale bylo to velmi nešťastné a my se za to stydíme."
Přesto byl v Bahrajnu u týmu patrný pokrok - Button ve druhém tréninku zajel dokonce třetí nejrychlejší kolo, byť do Q3 nakonec nepostoupilo ani jedno auto: "Nejsem zcela spokojený s pozicí. Ale rozhodně můžeme předvést naše zlepšení oproti loňskému roku a to, že vše dokážeme společně zvládat. Myslím, že máme šanci na body. Dokázali jsme to, což je velmi dobré."
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.