Japonský výrobce pohonných jednotek zahájil po odstoupení Jensona Buttona v Bahrajnu vyšetřování příčin své poruchy. Pilot předtím zaslechl z oblasti motoru podivný zvuk.
Závodní ředitel McLarenu po závodě potvrdil, že šlo o závadu spojenou s pohonnou jednotkou, poruchu systému pro rekuperaci energie (ERS) ale vyloučil. Odstoupení Buttona litoval, protože podle něj mohl dojet nejhůře sedmý, samotný pilot si vzhledem k vývoji závodu věřil dokonce až na pátou příčku.
"Očividně šlo o problém pohonné jednotky. Jenson se zmínil, že přišel o výkon, a že slyšel nějaký hlasitý hluk, a tak sám auto zastavil. Mohlo jít o mechanickou záležitost, ale ještě to přesně nevíme," potvrzuje sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa.
Přiznal, že Button si podivného zvuku z pohonné jednotky všiml už během kvalifikace: "Jenson se zmínil, že zaslechl nějaký drobný lomoz z pohonné jednotky v sobotu, ale my jsme v datech nespatřovali žádný problém. Neviděli jsme nic. Nevíme, jestli to souviselo s tím problémem."
Do té doby se Hondě letos potíže se spolehlivostí vyhýbaly, Hasegawa si však uvědomuje, že musí být stále na pozoru: "Vlastně stále mám velké obavy o určité oblasti, ale od druhého týdne v Barceloně jsme neměli žádné problémy. Nešlo o překvapení, ale bylo to velmi nešťastné a my se za to stydíme."
Přesto byl v Bahrajnu u týmu patrný pokrok - Button ve druhém tréninku zajel dokonce třetí nejrychlejší kolo, byť do Q3 nakonec nepostoupilo ani jedno auto: "Nejsem zcela spokojený s pozicí. Ale rozhodně můžeme předvést naše zlepšení oproti loňskému roku a to, že vše dokážeme společně zvládat. Myslím, že máme šanci na body. Dokázali jsme to, což je velmi dobré."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.