Japonský výrobce pohonných jednotek zahájil po odstoupení Jensona Buttona v Bahrajnu vyšetřování příčin své poruchy. Pilot předtím zaslechl z oblasti motoru podivný zvuk.
Závodní ředitel McLarenu po závodě potvrdil, že šlo o závadu spojenou s pohonnou jednotkou, poruchu systému pro rekuperaci energie (ERS) ale vyloučil. Odstoupení Buttona litoval, protože podle něj mohl dojet nejhůře sedmý, samotný pilot si vzhledem k vývoji závodu věřil dokonce až na pátou příčku.
"Očividně šlo o problém pohonné jednotky. Jenson se zmínil, že přišel o výkon, a že slyšel nějaký hlasitý hluk, a tak sám auto zastavil. Mohlo jít o mechanickou záležitost, ale ještě to přesně nevíme," potvrzuje sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa.
Přiznal, že Button si podivného zvuku z pohonné jednotky všiml už během kvalifikace: "Jenson se zmínil, že zaslechl nějaký drobný lomoz z pohonné jednotky v sobotu, ale my jsme v datech nespatřovali žádný problém. Neviděli jsme nic. Nevíme, jestli to souviselo s tím problémem."
Do té doby se Hondě letos potíže se spolehlivostí vyhýbaly, Hasegawa si však uvědomuje, že musí být stále na pozoru: "Vlastně stále mám velké obavy o určité oblasti, ale od druhého týdne v Barceloně jsme neměli žádné problémy. Nešlo o překvapení, ale bylo to velmi nešťastné a my se za to stydíme."
Přesto byl v Bahrajnu u týmu patrný pokrok - Button ve druhém tréninku zajel dokonce třetí nejrychlejší kolo, byť do Q3 nakonec nepostoupilo ani jedno auto: "Nejsem zcela spokojený s pozicí. Ale rozhodně můžeme předvést naše zlepšení oproti loňskému roku a to, že vše dokážeme společně zvládat. Myslím, že máme šanci na body. Dokázali jsme to, což je velmi dobré."
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.