Japonský výrobce pohonných jednotek zahájil po odstoupení Jensona Buttona v Bahrajnu vyšetřování příčin své poruchy. Pilot předtím zaslechl z oblasti motoru podivný zvuk.
Závodní ředitel McLarenu po závodě potvrdil, že šlo o závadu spojenou s pohonnou jednotkou, poruchu systému pro rekuperaci energie (ERS) ale vyloučil. Odstoupení Buttona litoval, protože podle něj mohl dojet nejhůře sedmý, samotný pilot si vzhledem k vývoji závodu věřil dokonce až na pátou příčku.
"Očividně šlo o problém pohonné jednotky. Jenson se zmínil, že přišel o výkon, a že slyšel nějaký hlasitý hluk, a tak sám auto zastavil. Mohlo jít o mechanickou záležitost, ale ještě to přesně nevíme," potvrzuje sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa.
Přiznal, že Button si podivného zvuku z pohonné jednotky všiml už během kvalifikace: "Jenson se zmínil, že zaslechl nějaký drobný lomoz z pohonné jednotky v sobotu, ale my jsme v datech nespatřovali žádný problém. Neviděli jsme nic. Nevíme, jestli to souviselo s tím problémem."
Do té doby se Hondě letos potíže se spolehlivostí vyhýbaly, Hasegawa si však uvědomuje, že musí být stále na pozoru: "Vlastně stále mám velké obavy o určité oblasti, ale od druhého týdne v Barceloně jsme neměli žádné problémy. Nešlo o překvapení, ale bylo to velmi nešťastné a my se za to stydíme."
Přesto byl v Bahrajnu u týmu patrný pokrok - Button ve druhém tréninku zajel dokonce třetí nejrychlejší kolo, byť do Q3 nakonec nepostoupilo ani jedno auto: "Nejsem zcela spokojený s pozicí. Ale rozhodně můžeme předvést naše zlepšení oproti loňskému roku a to, že vše dokážeme společně zvládat. Myslím, že máme šanci na body. Dokázali jsme to, což je velmi dobré."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.