FIA představila v Bahrajnu nový formát kvalifikace místo toho s postupným vyřazováním, jež jsme mohli pozorovat v úvodních dvou podnicích letošní sezóny. Ani ten se pilotům moc nezamlouvá a Sebastian Vettel ho hned tvrdě zkritizoval.
Bernie Ecclestone a prezident FIA Jean Todt týmům na schůzce v Bahrajnu představili náhradu za současný kritizovaný kvalifikační systém. Návrat k loňskému však při hlasování nenabídnou. Volit se bude mezi formátem s postupným vyřazováním, jak jsme ho viděli v Austrálii a v Bahrajnu, nebo formát, kdy by se jezdci sečetli v každé části dva nejlepší časy a ty by rozhodovaly o postupu a umístění.
"Je čas vyrazit do cirkusu. Je to dobrý nápad, pokud byste chtěli, aby docházelo k náhodným věcem. Formule 1 by ale měla být o závodění. To je nápad na ho***," nebere si Vettel servítky.
Systém se sčítáním časů přitom už F1 zkoušela, a není to zas tak dávná historie. V roce 2005 se pilotům sčítali nejlepší sobotní a nedělní pokus, po šesti závodech se od něj ale upustilo.
Pilot Red Bullu Daniel Ricciardo jej také považuje za špatný: "Kvalifikace je o jednom kole, o jednom perfektním kole. Sčítání začíná zavánět spíše vytrvalostním závoděním či něčím takovým. Já bych jím nebyl moc nadšený, ne."
Podle Jensona Buttona ale bude lepší kterýkoliv jiný formát než ten současný: "Dáme tomu šanci, to je vše, co k tomu můžeme říct. Je lepší než tento. Myslím si, že cokoliv je lepší než tento [formát, který teď používáme]. Podle mě by i jízda s jedním okem zavřeným byla lepší."
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.