FIA představila v Bahrajnu nový formát kvalifikace místo toho s postupným vyřazováním, jež jsme mohli pozorovat v úvodních dvou podnicích letošní sezóny. Ani ten se pilotům moc nezamlouvá a Sebastian Vettel ho hned tvrdě zkritizoval.
Bernie Ecclestone a prezident FIA Jean Todt týmům na schůzce v Bahrajnu představili náhradu za současný kritizovaný kvalifikační systém. Návrat k loňskému však při hlasování nenabídnou. Volit se bude mezi formátem s postupným vyřazováním, jak jsme ho viděli v Austrálii a v Bahrajnu, nebo formát, kdy by se jezdci sečetli v každé části dva nejlepší časy a ty by rozhodovaly o postupu a umístění.
"Je čas vyrazit do cirkusu. Je to dobrý nápad, pokud byste chtěli, aby docházelo k náhodným věcem. Formule 1 by ale měla být o závodění. To je nápad na ho***," nebere si Vettel servítky.
Systém se sčítáním časů přitom už F1 zkoušela, a není to zas tak dávná historie. V roce 2005 se pilotům sčítali nejlepší sobotní a nedělní pokus, po šesti závodech se od něj ale upustilo.
Pilot Red Bullu Daniel Ricciardo jej také považuje za špatný: "Kvalifikace je o jednom kole, o jednom perfektním kole. Sčítání začíná zavánět spíše vytrvalostním závoděním či něčím takovým. Já bych jím nebyl moc nadšený, ne."
Podle Jensona Buttona ale bude lepší kterýkoliv jiný formát než ten současný: "Dáme tomu šanci, to je vše, co k tomu můžeme říct. Je lepší než tento. Myslím si, že cokoliv je lepší než tento [formát, který teď používáme]. Podle mě by i jízda s jedním okem zavřeným byla lepší."
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.