Mohl by mít důvod k absolutní spokojenosti. Vyhrál i druhý závod sezóny, protáhl svou řadu vítězství na číslici pět, dominuje, zatímco ostatní se trápí. Nico Rosberg si však zachovává umírněný odstup a tuší, že hlavní bitva teprve přijde.
Věřím tomu, že v Německu, stejně jako v Nicově pravlasti Finsku, znají něco na způsob našeho "první vyhrání, z kapsy vyhání". Třicetiletý syn mistra světa 1982 Keijo "Keke" Rosberga je i nadále přesvědčen, že Ferrari představuje daleko větší hrozbu, než co naznačují dosavadní výsledky. Špatná strategie v Austrálii, nespolehlivost, která postihla v prvních závodech oba piloty, špatný start Räikkönena, to jsou všechno atributy, které ponížily reálnou výkonnost maranellských ořů.
Právě proto Rosberg tvrdí, že skutečný stav mezi oběma týmy je dosud skrytý. Přestože byl schopen kontrolovat si odstup od soupeřů a využít jejich problémů na startu, Nico stále věří, že Ferrari má podstatně na víc. "Měl jsem vše pod kontrolou. Pojali jsme závod tak, abychom snížili rizika, zvolili chytrou strategii, dobře naplánovali zastávky v boxech a v klidu vyhráli. Na druhou stranu Kimi předvedl velice slušnou rychlost. Je nám jasné, že Ferrari je hodně blízko, takže jsme pořád pod tlakem. Ještě neukázali svůj skutečný potenciál. Měli smolné okamžiky, které je přišly hodně draho. Musíme se mít na pozoru, jsou nám tvrdě v patách," popisuje situaci Rosberg.
Přestože dvojnásobný vicemistr světa má před svým týmovým kolegou náskok 17 bodů a jeho start do letošní sezóny vůbec nepřipomíná podobné období loni, je mu jasné, že se zatím vůbec nesmí nechat svým úspěchem unést.
"Teď vůbec nepřemýšlím o sezóně jako takové. Dělám postupné kroky. Jen jsem v tuhle chvíli spokojenější. Vždy mě velice těšilo, že mohu pilotovat tento vůz a bojovat s ním o vítězství. Až přijedu do Číny, chci také bojovat o první místo, mám z toho skvělé pocity. Každá výhra je úžasná, oslava s týmem a naskakující body. Je skvělé zahájit sezónu takovým způsobem, ale pořád není čas myslet moc dopředu, teď žiji současností," dodává Rosberg.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.