Dle Lewise Hamiltona je zvláštní, že si F1 ponechala kontroverzní vyřazovací systém kvalifikace i pro GP Bahrajnu. Týmy přitom jednomyslně souhlasily s jeho opuštěním. Největší kritika nového systému byla způsobena faktem, že poslední 4 minuty byla trať prázdná, protože týmy šetřily pneumatiky (mimo jiné přesně tohle stáje předpovídaly).
Lewis Hamilton v Bahrajnu na toto téma řekl: "Je zvláštní, že jsme to ponechali nezměněné. Zvláště proto, že hlavní věcí bylo, že fanoušci nebyli spokojeni." S aktuálním mistrem světa souhlasí i jeho předchůdce, Sebastian Vettel: "Je to něco, na co nemůžeme být pyšní."
Brit dále pokračuje: "Můj inženýr mi řekl, že tento víkend to bude úplně stejné. Takže fanoušci budou opět zklamaní. Já jen doufám, že poté už něco udělají." Také Němec doufá ve změnu: "Podívejme se na to takhle: Prodáváte zmrzlinu a je to vanilková, avšak všichni lidé přicházející do obchodu poptávají čokoládovou.
Když přijdou druhý den ti stejní lidé do obchodu, tak očekávají, že budete mít čokoládovou, ale vy máte znovu jen vanilkovou. Měli byste dělat to, co chtějí vaši klienti. Pokud děláte pravý opak, pak neděláte svoji práci dobře, protože děláte opak."
Plán na návrat k formátu kvalifikace používanému například vloni se třemi vyřazovacími fázemi byl zmařen Jeanem Todtem, prezidentem FIA. Dle různých zvěstí nebyl Francouz ochoten nechat si diktovat věci od jednotlivých týmů.
Místo toho Todt navrhl lehce pozměněný formát s o něco prodlouženými prvními dvěma sekcemi a pouze třetí sekcí dle formátu z roku 2015. Druhou možností bylo setrvání u nového systému. McLaren, Red Bull, Toro Rosso a Force India měly hlasovat proti kosmeticky modifikovanému formátu, protože to neodpovídalo tomu, na čem se týmy dohodly v Austrálii. Dle některých zdrojů týmy doufaly, že to na Todta vytvoří nátlak, aby přeci jen souhlasil se změnou a přechodem k formátu z roku 2015. To se ale nestalo.
Někteří jezdci také řekli, že 'fiasko' z Austrálie je přimělo k podepsání otevřeného dopisu, který byl odeslán minulý týden. Sebastian Vettel řekl, že doufá, že tento dopis přiměje "ke změně uvažování nad tím, co se právě děje. Jistě, pokud napíšete dopis, tak ke změně nedojde hned zítra. Nedávali jsme žádné návrhy, prostě jsme naznačili, že něco není dobře a musí se to změnit.
Opravdu jsme chtěli zvážit aktuální situaci a způsob rozhodnování, snad se to v budoucnu změní." Hamilton sice patří k několika jezdcům, kteří nejsou členové GPDA, avšak podle něj za zmíněným dopisem stáli všichni jezdci. Jenson Button, který naopak v GPDA je, řekl: "Napsali jsme ho, abychom ukázali, že nám o sport jde.
Tímto sportem jsme hodně zanícení. Když jsme vyrůstali, tak jsme F1 sledovali a snili, že se staneme jezdci F1 a budeme bojovat s nejlepšími piloty na světě. Nenapsali jsme naše stanovisko proto, abychom ukázali, jak jsme jako jezdci silní. O to nám nejde.
Udělali jsme to proto, že si myslíme, že to může sportu, který tak milujeme, pomoci. Doufáme, že to sport udělá lepším. Chceme, aby fanouškovská základna rostla. Chceme, aby i mladí sledovali sport. Potřebujeme jej udělat více zajímavým, protože většina mladých tráví dost času se svým mobilem před očima."
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.