Dle Lewise Hamiltona je zvláštní, že si F1 ponechala kontroverzní vyřazovací systém kvalifikace i pro GP Bahrajnu. Týmy přitom jednomyslně souhlasily s jeho opuštěním. Největší kritika nového systému byla způsobena faktem, že poslední 4 minuty byla trať prázdná, protože týmy šetřily pneumatiky (mimo jiné přesně tohle stáje předpovídaly).
Lewis Hamilton v Bahrajnu na toto téma řekl: "Je zvláštní, že jsme to ponechali nezměněné. Zvláště proto, že hlavní věcí bylo, že fanoušci nebyli spokojeni." S aktuálním mistrem světa souhlasí i jeho předchůdce, Sebastian Vettel: "Je to něco, na co nemůžeme být pyšní."
Brit dále pokračuje: "Můj inženýr mi řekl, že tento víkend to bude úplně stejné. Takže fanoušci budou opět zklamaní. Já jen doufám, že poté už něco udělají." Také Němec doufá ve změnu: "Podívejme se na to takhle: Prodáváte zmrzlinu a je to vanilková, avšak všichni lidé přicházející do obchodu poptávají čokoládovou.
Když přijdou druhý den ti stejní lidé do obchodu, tak očekávají, že budete mít čokoládovou, ale vy máte znovu jen vanilkovou. Měli byste dělat to, co chtějí vaši klienti. Pokud děláte pravý opak, pak neděláte svoji práci dobře, protože děláte opak."
Plán na návrat k formátu kvalifikace používanému například vloni se třemi vyřazovacími fázemi byl zmařen Jeanem Todtem, prezidentem FIA. Dle různých zvěstí nebyl Francouz ochoten nechat si diktovat věci od jednotlivých týmů.
Místo toho Todt navrhl lehce pozměněný formát s o něco prodlouženými prvními dvěma sekcemi a pouze třetí sekcí dle formátu z roku 2015. Druhou možností bylo setrvání u nového systému. McLaren, Red Bull, Toro Rosso a Force India měly hlasovat proti kosmeticky modifikovanému formátu, protože to neodpovídalo tomu, na čem se týmy dohodly v Austrálii. Dle některých zdrojů týmy doufaly, že to na Todta vytvoří nátlak, aby přeci jen souhlasil se změnou a přechodem k formátu z roku 2015. To se ale nestalo.
Někteří jezdci také řekli, že 'fiasko' z Austrálie je přimělo k podepsání otevřeného dopisu, který byl odeslán minulý týden. Sebastian Vettel řekl, že doufá, že tento dopis přiměje "ke změně uvažování nad tím, co se právě děje. Jistě, pokud napíšete dopis, tak ke změně nedojde hned zítra. Nedávali jsme žádné návrhy, prostě jsme naznačili, že něco není dobře a musí se to změnit.
Opravdu jsme chtěli zvážit aktuální situaci a způsob rozhodnování, snad se to v budoucnu změní." Hamilton sice patří k několika jezdcům, kteří nejsou členové GPDA, avšak podle něj za zmíněným dopisem stáli všichni jezdci. Jenson Button, který naopak v GPDA je, řekl: "Napsali jsme ho, abychom ukázali, že nám o sport jde.
Tímto sportem jsme hodně zanícení. Když jsme vyrůstali, tak jsme F1 sledovali a snili, že se staneme jezdci F1 a budeme bojovat s nejlepšími piloty na světě. Nenapsali jsme naše stanovisko proto, abychom ukázali, jak jsme jako jezdci silní. O to nám nejde.
Udělali jsme to proto, že si myslíme, že to může sportu, který tak milujeme, pomoci. Doufáme, že to sport udělá lepším. Chceme, aby fanouškovská základna rostla. Chceme, aby i mladí sledovali sport. Potřebujeme jej udělat více zajímavým, protože většina mladých tráví dost času se svým mobilem před očima."
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.
Charles Leclerc vyjádřil důvěru ve svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a věří, že se po letní přestávce vrátí ve formě. Podle něj má Hamilton stále potřebné schopnosti, aby znovu ukázal svou sílu.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.