Technický ředitel stáje Williams Pat Symonds se vůbec nediví, že se Formule 1 nevyhnutelně dostala do problémů ohledně pravidel. Jedním z důvodů podle něj je skutečnost, že týmy do této problematiky příliš zasahují.
Problémy poslední doby, mezi něž se řadí i otázka chaotické kvalifikace, měnící se na poslední chvíli, vede Symondse k přesvědčení, že dokud nebude ustaven nezávislý orgán s mandátem rozhodovat o předpisech F1, problémy budou nadále přetrvávat.
Vezměme si třeba zmíněný problém s kvalifikaci - Symonds se domnívá, že by se mu dalo elegantně vyhnout. "Myslím, že požadavek by měl směřovat víc k F1 než k týmům. Obávám se, že do všeho mohou až moc mluvit... Jak už jsem vysvětlil některým mecenášům, představme si, že jsme ve fotbale a někdo řekne: »Dobrá, potřebujeme nějaká nová pravidla - zeptejme se týmů«. Pokud jste tým s opravdu hodně špatným brankářem, tak na otázku »Jak velkou budeme chtít branku« samozřejmě odpovíte »Co možná nejmenší«. Naopak s excelentním gólmanem, klidně budete hlasovat pro širší branku. Ptáte se, co by mohla F1 udělat, tak tedy dobrá, zeptejme se jí, co chce dělat. Pokud to bude solidní směr, my, týmy, ho budeme následovat."
Bude vyslyšen Hornerův návrh?Šéf Red Bullu Christian Horner loni vyzval, aby byl jmenován nezávislý odborník, například Ross Brown, který by měl napomoci nasměrovat F1 k lepší pozici. Symonds souhlasí s tím, že by mělo jít o autoritu bez vazby na konkrétní tým - aby nebyl ovlivňován vlastními zájmy - neboť pak by byl zaručen posun F1 kupředu.
"Neexistuje tu žádná nezávislá osobnost, která by dohlížela na to, co je zapotřebí. Ale nemůžeme jenom tvrdit, že je všechno špatně. Tento proces vedení fungoval po většinu doby, kterou jsem v F1 strávil. Není nutně hrozný, ale s nárůstem profesionality ve sportu je nutné mít více a více polarizované názory. Jsou tu týmy, které vládnou obrovskými rozpočty, ty chtějí přesná pravidla. Týmy s obtížemi přežívající budou chtít předpisy volnější. A silnější většinou vyhrají. Pokud bychom měli někoho, kdo nebude hájit zájmy určitého týmu, hodně by se zlepšilo," uzavírá Symonds.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.