Technický ředitel stáje Williams Pat Symonds se vůbec nediví, že se Formule 1 nevyhnutelně dostala do problémů ohledně pravidel. Jedním z důvodů podle něj je skutečnost, že týmy do této problematiky příliš zasahují.
Problémy poslední doby, mezi něž se řadí i otázka chaotické kvalifikace, měnící se na poslední chvíli, vede Symondse k přesvědčení, že dokud nebude ustaven nezávislý orgán s mandátem rozhodovat o předpisech F1, problémy budou nadále přetrvávat.
Vezměme si třeba zmíněný problém s kvalifikaci - Symonds se domnívá, že by se mu dalo elegantně vyhnout. "Myslím, že požadavek by měl směřovat víc k F1 než k týmům. Obávám se, že do všeho mohou až moc mluvit... Jak už jsem vysvětlil některým mecenášům, představme si, že jsme ve fotbale a někdo řekne: »Dobrá, potřebujeme nějaká nová pravidla - zeptejme se týmů«. Pokud jste tým s opravdu hodně špatným brankářem, tak na otázku »Jak velkou budeme chtít branku« samozřejmě odpovíte »Co možná nejmenší«. Naopak s excelentním gólmanem, klidně budete hlasovat pro širší branku. Ptáte se, co by mohla F1 udělat, tak tedy dobrá, zeptejme se jí, co chce dělat. Pokud to bude solidní směr, my, týmy, ho budeme následovat."
Bude vyslyšen Hornerův návrh?Šéf Red Bullu Christian Horner loni vyzval, aby byl jmenován nezávislý odborník, například Ross Brown, který by měl napomoci nasměrovat F1 k lepší pozici. Symonds souhlasí s tím, že by mělo jít o autoritu bez vazby na konkrétní tým - aby nebyl ovlivňován vlastními zájmy - neboť pak by byl zaručen posun F1 kupředu.
"Neexistuje tu žádná nezávislá osobnost, která by dohlížela na to, co je zapotřebí. Ale nemůžeme jenom tvrdit, že je všechno špatně. Tento proces vedení fungoval po většinu doby, kterou jsem v F1 strávil. Není nutně hrozný, ale s nárůstem profesionality ve sportu je nutné mít více a více polarizované názory. Jsou tu týmy, které vládnou obrovskými rozpočty, ty chtějí přesná pravidla. Týmy s obtížemi přežívající budou chtít předpisy volnější. A silnější většinou vyhrají. Pokud bychom měli někoho, kdo nebude hájit zájmy určitého týmu, hodně by se zlepšilo," uzavírá Symonds.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.