Technický ředitel stáje Williams Pat Symonds se vůbec nediví, že se Formule 1 nevyhnutelně dostala do problémů ohledně pravidel. Jedním z důvodů podle něj je skutečnost, že týmy do této problematiky příliš zasahují.
Problémy poslední doby, mezi něž se řadí i otázka chaotické kvalifikace, měnící se na poslední chvíli, vede Symondse k přesvědčení, že dokud nebude ustaven nezávislý orgán s mandátem rozhodovat o předpisech F1, problémy budou nadále přetrvávat.
Vezměme si třeba zmíněný problém s kvalifikaci - Symonds se domnívá, že by se mu dalo elegantně vyhnout. "Myslím, že požadavek by měl směřovat víc k F1 než k týmům. Obávám se, že do všeho mohou až moc mluvit... Jak už jsem vysvětlil některým mecenášům, představme si, že jsme ve fotbale a někdo řekne: »Dobrá, potřebujeme nějaká nová pravidla - zeptejme se týmů«. Pokud jste tým s opravdu hodně špatným brankářem, tak na otázku »Jak velkou budeme chtít branku« samozřejmě odpovíte »Co možná nejmenší«. Naopak s excelentním gólmanem, klidně budete hlasovat pro širší branku. Ptáte se, co by mohla F1 udělat, tak tedy dobrá, zeptejme se jí, co chce dělat. Pokud to bude solidní směr, my, týmy, ho budeme následovat."
Bude vyslyšen Hornerův návrh?Šéf Red Bullu Christian Horner loni vyzval, aby byl jmenován nezávislý odborník, například Ross Brown, který by měl napomoci nasměrovat F1 k lepší pozici. Symonds souhlasí s tím, že by mělo jít o autoritu bez vazby na konkrétní tým - aby nebyl ovlivňován vlastními zájmy - neboť pak by byl zaručen posun F1 kupředu.
"Neexistuje tu žádná nezávislá osobnost, která by dohlížela na to, co je zapotřebí. Ale nemůžeme jenom tvrdit, že je všechno špatně. Tento proces vedení fungoval po většinu doby, kterou jsem v F1 strávil. Není nutně hrozný, ale s nárůstem profesionality ve sportu je nutné mít více a více polarizované názory. Jsou tu týmy, které vládnou obrovskými rozpočty, ty chtějí přesná pravidla. Týmy s obtížemi přežívající budou chtít předpisy volnější. A silnější většinou vyhrají. Pokud bychom měli někoho, kdo nebude hájit zájmy určitého týmu, hodně by se zlepšilo," uzavírá Symonds.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.