Technický ředitel stáje Williams Pat Symonds se vůbec nediví, že se Formule 1 nevyhnutelně dostala do problémů ohledně pravidel. Jedním z důvodů podle něj je skutečnost, že týmy do této problematiky příliš zasahují.
Problémy poslední doby, mezi něž se řadí i otázka chaotické kvalifikace, měnící se na poslední chvíli, vede Symondse k přesvědčení, že dokud nebude ustaven nezávislý orgán s mandátem rozhodovat o předpisech F1, problémy budou nadále přetrvávat.
Vezměme si třeba zmíněný problém s kvalifikaci - Symonds se domnívá, že by se mu dalo elegantně vyhnout. "Myslím, že požadavek by měl směřovat víc k F1 než k týmům. Obávám se, že do všeho mohou až moc mluvit... Jak už jsem vysvětlil některým mecenášům, představme si, že jsme ve fotbale a někdo řekne: »Dobrá, potřebujeme nějaká nová pravidla - zeptejme se týmů«. Pokud jste tým s opravdu hodně špatným brankářem, tak na otázku »Jak velkou budeme chtít branku« samozřejmě odpovíte »Co možná nejmenší«. Naopak s excelentním gólmanem, klidně budete hlasovat pro širší branku. Ptáte se, co by mohla F1 udělat, tak tedy dobrá, zeptejme se jí, co chce dělat. Pokud to bude solidní směr, my, týmy, ho budeme následovat."
Bude vyslyšen Hornerův návrh?Šéf Red Bullu Christian Horner loni vyzval, aby byl jmenován nezávislý odborník, například Ross Brown, který by měl napomoci nasměrovat F1 k lepší pozici. Symonds souhlasí s tím, že by mělo jít o autoritu bez vazby na konkrétní tým - aby nebyl ovlivňován vlastními zájmy - neboť pak by byl zaručen posun F1 kupředu.
"Neexistuje tu žádná nezávislá osobnost, která by dohlížela na to, co je zapotřebí. Ale nemůžeme jenom tvrdit, že je všechno špatně. Tento proces vedení fungoval po většinu doby, kterou jsem v F1 strávil. Není nutně hrozný, ale s nárůstem profesionality ve sportu je nutné mít více a více polarizované názory. Jsou tu týmy, které vládnou obrovskými rozpočty, ty chtějí přesná pravidla. Týmy s obtížemi přežívající budou chtít předpisy volnější. A silnější většinou vyhrají. Pokud bychom měli někoho, kdo nebude hájit zájmy určitého týmu, hodně by se zlepšilo," uzavírá Symonds.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.