Generální ředitel Renaultu Sport, Cyril Abiteboul, vyzývá Formuli 1 ke zrušení současného palivového limitu 100 kg na závod. Podle něj "ničí" pozitivní zprávy týkající se špičkové technologie pohonných jednotek.
Na motory v F1 se vztahují dvě palivová omezení: 1. momentální průtok nesmí nikdy překročit 100 kg paliva za hodinu; 2. vozy si musí na vzdálenost velké ceny vystačit s celkovým množstvím 100 kg benzínu. V zákulisí se vedou diskuse, zda by nebylo lepší druhé omezení zrušit. O to usiluje například Renault, dominantní Mercedes je zase proti.
"Jsem velkým fanouškem toho, aby F1 zůstala F1. Neměli bychom se přiklánět k vytrvalostnímu závodění. Jednou věcí, která F1 ohrožuje, nebo která by F1 také mohlo ohrozit, je pokus o spojení F1 a vytrvalostního závodění. To je o efektivitě, udržitelnosti, o schopnosti urazit velmi dlouhou vzdálenost bez jakýchkoliv potíží," domnívá se Abiteboul.
F1 je o krátkých závodech, obvykle o schopnosti neustále útočit. Upřímně i v éře V8 docházelo k určitému šetření paliva. Bylo to součástí taktiky: maximalizovat, optimalizovat vaše časy během vzdálenosti závodu z pohledu týmové strategie. Bylo to vždy součástí F1, bez nějaké formy omezení množství paliva. Já bych tedy množství paliva z pravidel úplně odstranil," pokračuje šéf Renaultu.
Podle něj by na to pak piloti mohli častěji a déle tlačit, čímž by se vyhnuli kritizovanému módu šetření paliva: "Pak bychom viděli, že by to odstranilo veškerou negativitu ze zprávy, která se týká této nové technologie, jež je fantastická. Odvedli jsme úžasnou práci."
"S motorem, jejž používáme - všichni výrobci, a obzvlášť Mercedes - bychom měli vzdát poklonu technologii, kterou zavedli. Došlo ke snížení spotřeby o 30 - 40 %. To je zkrátka úžasné, ale tato fantastická zpráva je ničena tím, že si lidé kvůli tomuto palivovému omezení myslí, že to je pouze o šetření paliva," pokračuje Abiteboul.
To se podle něj ale netýká limitu průtoku (100 kg/h) - ten je podle něj "důležitý" a měl by být zachován, aby se zabránilo potenciálním "závodům ve zbrojení."
"Musíte zajistit, abyste nevytvořili umělé způsoby využívání elektromotorů spalováním benzínu. To by byl úplný opak zprávy, kterou vysíláme. Průtok paliva je dostatečný, nepotřebujeme však omezení množství paliva [100 kg pro závod]," myslí si Francouz.
Shody s ostatními výrobci asi jen tak nedosáhne, rozdíly v názorech jsou podle něj ale zdravé: "Jde o perfektní příklad toho, že my [výrobci motorů] prostřednictvím motorových pravidel sport neřídíme. Vždy mezi námi budou určité neshody. Já jsem vyjádřil svůj názor, Toto [Wolff] vyjádřil jeho. To je zjevné. Dojde na hlasování."
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.