Brazilský pilot Felipe Massa je nadále zastáncem Halo konceptu, který by se podle něj měl v F1 zavést co nejdříve. Zároveň se ale vyslovil proti řešení, které nabízí Red Bull v podobně provedení "čelního skla".
Felipe Massa se také do jisté míry opřel do odpůrců Halo konceptu s tím, že není potřeba ze sebe dělat "krále". "Jsem velkým příznivcem bezpečnosti. Pokud se nám podaří zachránit život nebo při nehodě zabránit zranění pilota, pak se budu o toto řešení zasazovat," tvrdí Massa, který si svůj dramatický příběh prožil v tréninku na Grand Prix Maďarska 2009, kdy ho zasáhl do hlavy uvolněný díl vozu Rubense Barrichella.
"Opravdu si nemyslím, že musíme v F1 závodit jen proto, abychom riskovali život nebo být ohroženi jen kvůli lidem. Skutečně si myslím, že takhle by to nemělo být. I proto se zasazuji o zlepšení bezpečnosti. Ať to je Halo koncept, ať to je cokoli, co nám pomůže ji vylepšit... Vždyť jsem ztratil svého přítele, Julese Bianchiho. Sice nevím, jestli by Halo koncept jeho osudu zabránil, ani si to nemyslím, ale nechci, aby se podobná věc opakovala. Pokud to může pomoci, pak jsem pro," emotivně líčí svůj názor Massa.
"Nechci být králem. Nebudu říkat »Nic takového nepotřebuji, můžu závodit bez přilby, jsem král«. To opravdu nemám rád. Chci jenom, aby se situace pro piloty a jejich bezpečnost zlepšila," dodává Massa.
Padla samozřejmě také otázka, zda by jeho zmíněnému zranění mohlo podobné zařízení zabránit. "Myslím, že pokud by pružina narazila na nějakou překážku předtím, než zasáhla mě, určitě by to mělo mnohem menší důsledek. Záleží na tom, o jaký typ nehody se jedná."
Pochybnosti o konceptu Red BullRed Bull představil další řešení, které vypadá jako štítek u starších stíhaček - plastový kryt zvedající se před kokpitem vyztužený dvěma sloupky v čele a zesíleným okrajem. Massa má ohledně tohoto řešení obavy týkající se dobré viditelnosti.
"Studie, které jsem od Red Bullu viděl, se mi nelíbí řešením po stranách, kam se hodně často díváme, takže výhled by byl ještě horší. A vypadá to jako buggy. Ale pokud toto řešení bude bezpečnější a budeme ho muset použít, nebudu proti. Musíme ale použít řešení, které nás nebude omezovat ve výhledu."
Massa se rovněž obává druhotných jevů. "Jak to bude ohledně okna vpředu s chlazením a dalšími aspekty, bude nutné s tím ještě pracovat. Pokud si nebudeme jistí na 100 %, co chceme udělat, a Halo koncept je v tuto chvíli něčím bezpečnějším, možná můžeme leccos za rok nebo dva vylepšit. Ale musíme ho opravdu dosáhnout."
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.