Brazilský pilot Felipe Massa je nadále zastáncem Halo konceptu, který by se podle něj měl v F1 zavést co nejdříve. Zároveň se ale vyslovil proti řešení, které nabízí Red Bull v podobně provedení "čelního skla".
Felipe Massa se také do jisté míry opřel do odpůrců Halo konceptu s tím, že není potřeba ze sebe dělat "krále". "Jsem velkým příznivcem bezpečnosti. Pokud se nám podaří zachránit život nebo při nehodě zabránit zranění pilota, pak se budu o toto řešení zasazovat," tvrdí Massa, který si svůj dramatický příběh prožil v tréninku na Grand Prix Maďarska 2009, kdy ho zasáhl do hlavy uvolněný díl vozu Rubense Barrichella.
"Opravdu si nemyslím, že musíme v F1 závodit jen proto, abychom riskovali život nebo být ohroženi jen kvůli lidem. Skutečně si myslím, že takhle by to nemělo být. I proto se zasazuji o zlepšení bezpečnosti. Ať to je Halo koncept, ať to je cokoli, co nám pomůže ji vylepšit... Vždyť jsem ztratil svého přítele, Julese Bianchiho. Sice nevím, jestli by Halo koncept jeho osudu zabránil, ani si to nemyslím, ale nechci, aby se podobná věc opakovala. Pokud to může pomoci, pak jsem pro," emotivně líčí svůj názor Massa.
"Nechci být králem. Nebudu říkat »Nic takového nepotřebuji, můžu závodit bez přilby, jsem král«. To opravdu nemám rád. Chci jenom, aby se situace pro piloty a jejich bezpečnost zlepšila," dodává Massa.
Padla samozřejmě také otázka, zda by jeho zmíněnému zranění mohlo podobné zařízení zabránit. "Myslím, že pokud by pružina narazila na nějakou překážku předtím, než zasáhla mě, určitě by to mělo mnohem menší důsledek. Záleží na tom, o jaký typ nehody se jedná."
Pochybnosti o konceptu Red BullRed Bull představil další řešení, které vypadá jako štítek u starších stíhaček - plastový kryt zvedající se před kokpitem vyztužený dvěma sloupky v čele a zesíleným okrajem. Massa má ohledně tohoto řešení obavy týkající se dobré viditelnosti.
"Studie, které jsem od Red Bullu viděl, se mi nelíbí řešením po stranách, kam se hodně často díváme, takže výhled by byl ještě horší. A vypadá to jako buggy. Ale pokud toto řešení bude bezpečnější a budeme ho muset použít, nebudu proti. Musíme ale použít řešení, které nás nebude omezovat ve výhledu."
Massa se rovněž obává druhotných jevů. "Jak to bude ohledně okna vpředu s chlazením a dalšími aspekty, bude nutné s tím ještě pracovat. Pokud si nebudeme jistí na 100 %, co chceme udělat, a Halo koncept je v tuto chvíli něčím bezpečnějším, možná můžeme leccos za rok nebo dva vylepšit. Ale musíme ho opravdu dosáhnout."
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.