Je to stále obehraná písnička - tradiční trati a země postupně mizí z kalendáře F1 a na jejich místa se derou finančně výhodní pořadatelé. Od roku 2009 zmizela Grand Prix Francie, mnohem déle se nejezdí v Holandsku, loni chyběl závod v Německu.
Jak se zdá, ohrožena je i Grand Prix Itálie a ani Britové si svou pozicí nemohou být jistí. Objevují se hlasy, které Ecclestoneovi vytýkají, že chce z F1 udělat americko-asijské mistrovství. Ecclestone se však k dané kritice staví pragmaticky.
"Monza má smlouvu na tento rok, takže se na ní pojede. Příští rok, to je otázka. Nemyslím si, že je nutné mít italskou Grand Prix. Kdysi mi někdo řekl, že je divné mít Formuli 1 bez závodu ve Francii, ale jde to," vyjádřil se pětaosmdesátiletý patricharcha F1 pro Daily Mail. Zároveň naznačil, že organizátoři v Las Vegas by se mohli dostat do kalendáře F1, možná právě na úkor věhlasné Monzy. "Vegas by bylo skvělé!" Vůbec v tomto směru nekomentoval alternativu, že by se Grand Prix Itálie jela v Imole, se kterou ještě loni intenzivně jednal.
V americkém městě hazardu, jak se Las Vegas říká, už se dvakrát závod F1 jel, a sice na obřím parkovišti hotelu Caesar Palace, kde byla vystavěna pomocí betonových zátarasů trať. Dvakrát se tu rozhodovalo o titulu mistra světa (1981: Reuteman vs. Piquet, 1982: Watson vs. Rosberg), potřetí už pořadatelé oznámili nezájem kvůli finančním problémům.
Ecclestonea evidentně netrápí ani velký počet závodů, i když si je vědom, že nejspíš dosáhl hranice. "Nyní jich máme jedenadvacet. Myslím, že by jich mohlo být ještě víc, ale nemyslím, že to zatím chceme. Je jich dost. Někteří piloti jsou prý vyčerpaní," dodává Bernie.
Ecclestone rovněž dodal, že byla stanovena kupní cena ohledně převzetí F1 mezi dvěma nejmenovanými investory a CVC. "Existují dva lidé, kteří mají o koupi zájem. Přesněji, dva ze zájemců souhlasí s cenou. Je teď jen otázkou, zda CVC bude chtít prodat či nikoli," tvrdí Ecclestone.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.