Je to stále obehraná písnička - tradiční trati a země postupně mizí z kalendáře F1 a na jejich místa se derou finančně výhodní pořadatelé. Od roku 2009 zmizela Grand Prix Francie, mnohem déle se nejezdí v Holandsku, loni chyběl závod v Německu.
Jak se zdá, ohrožena je i Grand Prix Itálie a ani Britové si svou pozicí nemohou být jistí. Objevují se hlasy, které Ecclestoneovi vytýkají, že chce z F1 udělat americko-asijské mistrovství. Ecclestone se však k dané kritice staví pragmaticky.
"Monza má smlouvu na tento rok, takže se na ní pojede. Příští rok, to je otázka. Nemyslím si, že je nutné mít italskou Grand Prix. Kdysi mi někdo řekl, že je divné mít Formuli 1 bez závodu ve Francii, ale jde to," vyjádřil se pětaosmdesátiletý patricharcha F1 pro Daily Mail. Zároveň naznačil, že organizátoři v Las Vegas by se mohli dostat do kalendáře F1, možná právě na úkor věhlasné Monzy. "Vegas by bylo skvělé!" Vůbec v tomto směru nekomentoval alternativu, že by se Grand Prix Itálie jela v Imole, se kterou ještě loni intenzivně jednal.
V americkém městě hazardu, jak se Las Vegas říká, už se dvakrát závod F1 jel, a sice na obřím parkovišti hotelu Caesar Palace, kde byla vystavěna pomocí betonových zátarasů trať. Dvakrát se tu rozhodovalo o titulu mistra světa (1981: Reuteman vs. Piquet, 1982: Watson vs. Rosberg), potřetí už pořadatelé oznámili nezájem kvůli finančním problémům.
Ecclestonea evidentně netrápí ani velký počet závodů, i když si je vědom, že nejspíš dosáhl hranice. "Nyní jich máme jedenadvacet. Myslím, že by jich mohlo být ještě víc, ale nemyslím, že to zatím chceme. Je jich dost. Někteří piloti jsou prý vyčerpaní," dodává Bernie.
Ecclestone rovněž dodal, že byla stanovena kupní cena ohledně převzetí F1 mezi dvěma nejmenovanými investory a CVC. "Existují dva lidé, kteří mají o koupi zájem. Přesněji, dva ze zájemců souhlasí s cenou. Je teď jen otázkou, zda CVC bude chtít prodat či nikoli," tvrdí Ecclestone.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.