Brazilský pilot Sauberu Felipe Nasr se obává, že bídná forma jeho týmů po nepovedeném vstupu do sezóny 2016 bude pokračovat. Trápí se s financemi a soupeři udělali větší pokrok, než v Hinwilu očekávali.
V Austrálii si společně s Marcusem Ericssonem stěžovali na ovladatelnost nového vozu C35, s nímž nestihli první ze dvou předsezónních testů. Problémy se projevovaly zejména při brzdění a počáteční zatáčení. Celkový nedostatek rychlosti podtrhl Nasr 15. místem s jedním kolem ztráty poté, co se kvalifikoval jako sedmnáctý. Jeho týmový kolega cíl závodu nespatřil.
"Abych byl upřímný, tak našemu vozu schází rychlost, hodně výkonnosti ve srovnání s dalšími soupeři. Nebyla šance na to, abychom závod dokončili na bodech. Byly příliš daleko. To znamená, že před sebou máme spoustu práce. Snad co nejdříve přivezeme nějaká vylepšení. Existuje spousta oblastí, ve kterých bychom se měli zlepšit, protože hovoříme o čisté výkonnosti," uvádí Nasr pro Autosport.
"Když jsme jeli do Austrálie, nevzbuzoval jsem žádná očekávání. Byl jsem velkým realistou. Věděl jsem, že nás čeká náročný úvodní podnik. A myslím si, že to stejné bude platit po několik závodů. Budeme čelit určitým problémům, dokud vůz nevylepšíme. Tím myslím zvýšení přítlaku auta, jeho správné nastavení a dostat se se vším do rytmu," pokračuje brazilský pilot.
"V testu v Barceloně jsme měli jen jedno šasi, šlo o vůz Marcuse. Můj byl dokončen až ve středu před Austrálií. Neměli jsme čas ho otestovat, poprvé vyjel v prvním tréninku, nedokázali jsme v zákulisí na 100 % nastavit. Stále zbývají věci, které můžeme zvládnout, domácí úkoly. A snad se nám podaří vrátit tomuto autu výkonnost a pokusíme se bojovat o vyšší příčky na roštu," přeje si Nasr.
Jeho tým stále s finančními problémy, které brzdí pokrok ve srovnání se soupeři: "Oni určitě dosáhli mnohem většího pokroku, než jsme si mysleli. Máme hodně co dohánět, a po finanční stránce s tím stále bojujeme. Ale snad to dokážeme překonat. Musíme začít se zvyšováním výkonnosti vozu. To je to, na co se zaměřujeme."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.