Reputace Jensona Buttona mimo závodní vůz je více než dobrá, samotný jezdec k ní říká: "Pokud nemůžete být mimo auto odlišným člověkem, tak je to slabina". Jenson Button věří tomu, že je jak v závodním autě tak i mimo něj dobrým pilotem - noví jezdci dle něj nemají tak "plný balíček".
36 letý jezdec mluvil před Grand Prix Austrálie s reportéry Sky Sports F1 o své budoucnosti u McLarenu a byl také dotázán, jestli jeho osobní charakter v paddocku dle jeho názoru nedává dojem, že není dostatečně naštvaný a hladový po úspěších. Button, který má tradičně dobré vztahy se svými sponzory, jako například Santanderem, řekl, že po 16 letech v F1 nemusí nikomu dokazovat svoje odhodlání a že nováčci na startovním roštu přijdou na to, že F1 není jen o tom být rychlý.
"Pokud mimo auto nemůžete být odlišným člověkem, tak je to slabina," řekl Jenson Button v rozhovoru s Damonem Hillem, aktuálním reportérem stanice Sky F1. "Já osobně cítím, že když sednete do auta, tak jste určitým typem člověka. Dáváte tomu všechno, vaše maximum a cítím, že zde není nikdo lepší než já v dělání toho během závodního víkendu."
"Když jste mimo auto, tak musíte být rozdílnou osobností, jinak s vámi sponzoři nebudou chtít pracovat, partneři s vámi nebudou chtít pracovat a vaše kariéra bude velmi krátká, ať už jste na trati dobří jak chcete. Musíte být plným balíčkem a to je něco, na čem pracujete během času a je to něco, co se nové děti budou muset velmi rychle naučit s tím, jaký byznys je."
"Pro týmy to ve sportu není nejjednodušší místo pro nalezení sponzorů a partnerů. Potřebují jezdce, kteří nejsou jen rychlí na závodních okruzích, jsou také velmi dobří na veřejnosti, velmi přesvědčiví a někoho, na koho se mohou spolehnout." Button přitom vloni sport málem opustil, ale dle svých slov byl přesvědčen o tom, že obnoví svoje týmové partnerství s 35 letým Fernandem Alonsem poté, co McLaren a Honda "prokázaly", že to s návratem na špici startovního roštu myslí vážně.
Velký triatlonista, Button, nevidí důvod, proč by on i jeho španělský týmový kolega nemohli v F1 zůstat ještě několik let a zároveň pochybuje o tom, že mladí jezdci v ní dokážou zůstat tak dlouho jako oni. "Byl bych překvapen, kdyby 18, 19 letí, kteří teď přišli do sportu, v něm měli 17 leté kariéry, protože svět se změnil. Myslím, že v tom jsem měl štěstí - byl jsem schopen během let vyrůst nejen v dobrého závodního jezdce, ale také v plný balíček, který potřebujete, abyste ve sportu uspěli."
"S Fernandem je to stejné. To je důvod, proč tu jsme tak dlouho a proč týmy neustále chtějí, abychom pro ně závodili, ačkoliv už máme 35 a 36. Důležitou věcí je zůstat na vrcholu vaší fyzické kondice a zůstat na vrcholu ve všech aspektech - pak není žádný důvod končit."
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.