Čtyřnásobní šampioni se po nástupu éry hybridních šestiválců museli vzdát svého postavení, následovaly rozpory o kvalitách motorů Renault, jehož důsledkem málem byl odchod ze scény F1. Red Bull se proto nevzdává myšlenky na vlastní pohonnou jednotku.
Jakmile bylo v průběhu první poloviny roku 2014 jasné, že Red Bull s Renaultem nemůže konkurovat Mercedesu, začal tým sledovat jiné možnosti, mezi nimiž byl i projekt pohonné jednotky připravené specielně pro rakouskou stáj. Týmový poradce dr. Helmut Marko se k dané problematice vyjádřil. "Zabývali jsme se i takovou možností, ale velice rychle jsme zjistili, že z toho pro Red Bull nic nebude. Došlo nám to při prvních testech v roce 2014, kdy jsme tuto možnost zkoušeli, prověřovali."
Na otázku, jestli šlo o firmu AVL, rakouského vývojáře motorů, Marko odvětil: "Dietrich Mateschitz je ze Štýrska a AVL sídlí ve Štýrském Hradci. Jsou tu i jiné společnosti, které umí udělat turbomotor. A všechny jsou v dosahu jedné hodiny. Know-how není problém, ale ty náklady a komplikovanost... Nemluvíme o motoru, ale o pohonné jednotce, která je mnohem složitější, navíc kvůli nedobrým předpisům omezená.
Je to příliš drahá záležitost, přílišná záležitost inženýrů, neposkytuje odpovídající zvuk, který chceme a pilot s ní má menší úlohu než pasažér. Náklady jsou obrovské, mluvíme o týmu 250-300 lidí, který je nezbytný jen pro vývoj motoru, a to vůbec netušíme, jak dlouho budou pravidla platit," pokračuje ve výčtu překážek Marko.
Bývalý pilot F1, který musel svou kariéru ukončit po nepříjemném zranění oka při Grand Prix Francie 1972, když ho do hledí přilby zasáhl kamínek vymrštěný kolem Petersonova marchu, připouští řešení v podobě vlastního motoru. Poté, co letos vyprší kontrakt s Renaultem (jehož motory nesou pro Red Bull označení TAG Heuer), tým zvažuje alternativu vlastního motoru.
"Jsou tu určité možnosti.Nechceme být pro příští sezónu bez motoru. Ale požadujeme konkurenceschopný motor, takový, který nám umožní bojovat opět o vítězství. Pořád se vedou debaty o sjednocení výkonu do rozsahu dvou procent nebo zavést takzvané nezávislé motory. Uvidíme, co se stane s předpisy a také posoudíme, jak si námi používané motory v letošní sezóně povedou," uzavírá Marko.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.