Čtyřnásobní šampioni se po nástupu éry hybridních šestiválců museli vzdát svého postavení, následovaly rozpory o kvalitách motorů Renault, jehož důsledkem málem byl odchod ze scény F1. Red Bull se proto nevzdává myšlenky na vlastní pohonnou jednotku.
Jakmile bylo v průběhu první poloviny roku 2014 jasné, že Red Bull s Renaultem nemůže konkurovat Mercedesu, začal tým sledovat jiné možnosti, mezi nimiž byl i projekt pohonné jednotky připravené specielně pro rakouskou stáj. Týmový poradce dr. Helmut Marko se k dané problematice vyjádřil. "Zabývali jsme se i takovou možností, ale velice rychle jsme zjistili, že z toho pro Red Bull nic nebude. Došlo nám to při prvních testech v roce 2014, kdy jsme tuto možnost zkoušeli, prověřovali."
Na otázku, jestli šlo o firmu AVL, rakouského vývojáře motorů, Marko odvětil: "Dietrich Mateschitz je ze Štýrska a AVL sídlí ve Štýrském Hradci. Jsou tu i jiné společnosti, které umí udělat turbomotor. A všechny jsou v dosahu jedné hodiny. Know-how není problém, ale ty náklady a komplikovanost... Nemluvíme o motoru, ale o pohonné jednotce, která je mnohem složitější, navíc kvůli nedobrým předpisům omezená.
Je to příliš drahá záležitost, přílišná záležitost inženýrů, neposkytuje odpovídající zvuk, který chceme a pilot s ní má menší úlohu než pasažér. Náklady jsou obrovské, mluvíme o týmu 250-300 lidí, který je nezbytný jen pro vývoj motoru, a to vůbec netušíme, jak dlouho budou pravidla platit," pokračuje ve výčtu překážek Marko.
Bývalý pilot F1, který musel svou kariéru ukončit po nepříjemném zranění oka při Grand Prix Francie 1972, když ho do hledí přilby zasáhl kamínek vymrštěný kolem Petersonova marchu, připouští řešení v podobě vlastního motoru. Poté, co letos vyprší kontrakt s Renaultem (jehož motory nesou pro Red Bull označení TAG Heuer), tým zvažuje alternativu vlastního motoru.
"Jsou tu určité možnosti.Nechceme být pro příští sezónu bez motoru. Ale požadujeme konkurenceschopný motor, takový, který nám umožní bojovat opět o vítězství. Pořád se vedou debaty o sjednocení výkonu do rozsahu dvou procent nebo zavést takzvané nezávislé motory. Uvidíme, co se stane s předpisy a také posoudíme, jak si námi používané motory v letošní sezóně povedou," uzavírá Marko.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.