Čtyřnásobní šampioni se po nástupu éry hybridních šestiválců museli vzdát svého postavení, následovaly rozpory o kvalitách motorů Renault, jehož důsledkem málem byl odchod ze scény F1. Red Bull se proto nevzdává myšlenky na vlastní pohonnou jednotku.
Jakmile bylo v průběhu první poloviny roku 2014 jasné, že Red Bull s Renaultem nemůže konkurovat Mercedesu, začal tým sledovat jiné možnosti, mezi nimiž byl i projekt pohonné jednotky připravené specielně pro rakouskou stáj. Týmový poradce dr. Helmut Marko se k dané problematice vyjádřil. "Zabývali jsme se i takovou možností, ale velice rychle jsme zjistili, že z toho pro Red Bull nic nebude. Došlo nám to při prvních testech v roce 2014, kdy jsme tuto možnost zkoušeli, prověřovali."
Na otázku, jestli šlo o firmu AVL, rakouského vývojáře motorů, Marko odvětil: "Dietrich Mateschitz je ze Štýrska a AVL sídlí ve Štýrském Hradci. Jsou tu i jiné společnosti, které umí udělat turbomotor. A všechny jsou v dosahu jedné hodiny. Know-how není problém, ale ty náklady a komplikovanost... Nemluvíme o motoru, ale o pohonné jednotce, která je mnohem složitější, navíc kvůli nedobrým předpisům omezená.
Je to příliš drahá záležitost, přílišná záležitost inženýrů, neposkytuje odpovídající zvuk, který chceme a pilot s ní má menší úlohu než pasažér. Náklady jsou obrovské, mluvíme o týmu 250-300 lidí, který je nezbytný jen pro vývoj motoru, a to vůbec netušíme, jak dlouho budou pravidla platit," pokračuje ve výčtu překážek Marko.
Bývalý pilot F1, který musel svou kariéru ukončit po nepříjemném zranění oka při Grand Prix Francie 1972, když ho do hledí přilby zasáhl kamínek vymrštěný kolem Petersonova marchu, připouští řešení v podobě vlastního motoru. Poté, co letos vyprší kontrakt s Renaultem (jehož motory nesou pro Red Bull označení TAG Heuer), tým zvažuje alternativu vlastního motoru.
"Jsou tu určité možnosti.Nechceme být pro příští sezónu bez motoru. Ale požadujeme konkurenceschopný motor, takový, který nám umožní bojovat opět o vítězství. Pořád se vedou debaty o sjednocení výkonu do rozsahu dvou procent nebo zavést takzvané nezávislé motory. Uvidíme, co se stane s předpisy a také posoudíme, jak si námi používané motory v letošní sezóně povedou," uzavírá Marko.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.