Čtyřnásobní šampioni se po nástupu éry hybridních šestiválců museli vzdát svého postavení, následovaly rozpory o kvalitách motorů Renault, jehož důsledkem málem byl odchod ze scény F1. Red Bull se proto nevzdává myšlenky na vlastní pohonnou jednotku.
Jakmile bylo v průběhu první poloviny roku 2014 jasné, že Red Bull s Renaultem nemůže konkurovat Mercedesu, začal tým sledovat jiné možnosti, mezi nimiž byl i projekt pohonné jednotky připravené specielně pro rakouskou stáj. Týmový poradce dr. Helmut Marko se k dané problematice vyjádřil. "Zabývali jsme se i takovou možností, ale velice rychle jsme zjistili, že z toho pro Red Bull nic nebude. Došlo nám to při prvních testech v roce 2014, kdy jsme tuto možnost zkoušeli, prověřovali."
Na otázku, jestli šlo o firmu AVL, rakouského vývojáře motorů, Marko odvětil: "Dietrich Mateschitz je ze Štýrska a AVL sídlí ve Štýrském Hradci. Jsou tu i jiné společnosti, které umí udělat turbomotor. A všechny jsou v dosahu jedné hodiny. Know-how není problém, ale ty náklady a komplikovanost... Nemluvíme o motoru, ale o pohonné jednotce, která je mnohem složitější, navíc kvůli nedobrým předpisům omezená.
Je to příliš drahá záležitost, přílišná záležitost inženýrů, neposkytuje odpovídající zvuk, který chceme a pilot s ní má menší úlohu než pasažér. Náklady jsou obrovské, mluvíme o týmu 250-300 lidí, který je nezbytný jen pro vývoj motoru, a to vůbec netušíme, jak dlouho budou pravidla platit," pokračuje ve výčtu překážek Marko.
Bývalý pilot F1, který musel svou kariéru ukončit po nepříjemném zranění oka při Grand Prix Francie 1972, když ho do hledí přilby zasáhl kamínek vymrštěný kolem Petersonova marchu, připouští řešení v podobě vlastního motoru. Poté, co letos vyprší kontrakt s Renaultem (jehož motory nesou pro Red Bull označení TAG Heuer), tým zvažuje alternativu vlastního motoru.
"Jsou tu určité možnosti.Nechceme být pro příští sezónu bez motoru. Ale požadujeme konkurenceschopný motor, takový, který nám umožní bojovat opět o vítězství. Pořád se vedou debaty o sjednocení výkonu do rozsahu dvou procent nebo zavést takzvané nezávislé motory. Uvidíme, co se stane s předpisy a také posoudíme, jak si námi používané motory v letošní sezóně povedou," uzavírá Marko.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.