Fernando Alonso v Austrálii přežil ošklivou havárii, když v rychlosti kolem 310 km/h kolidoval s vozem Estebana Gutiérreze na konci dlouhé rovinky. Po několika saltech vystoupil se zcela zdemolovaného vozu bez vážnějších zranění. Ještě před 15 lety by to však podle bývalého prezidenta FIA, Maxe Mosleyho, zřejmě nepřežil.
Při prvotním nárazu čidla zaznamenala přetížení 46 G a Alonso sám připustil, že měl štěstí. Na otázku, jestli by přežil takovou nehodu před 15 či 20 lety, Mosley pro Telegraph Sport odpovídá: "Nemyslím si to."
"S jistotou to bez detailní analýzy vědět nemůžete, ale obecně tyto nehody končily vážnými zraněními nebo smrtí. Zdá se, že to nyní naštěstí skončilo. Stále dochází k děsivým nehodám jako v případě Julese [Bianchiho], ale u těchto vážných závodních nehod čekáte, že pilot z nich vyvázne. Před 20 lety by tomu tak nebylo," pokračuje Mosley.
Sám by byl rád, kdyby FIA pokračovala ve zlepšování bezpečnosti v F1 i pomocí dodatečné ochrany kokpitu typu halo. Někteří se obávají, že by tento prvek mohl zhoršit následky nedělní Alonsovy nehody, kdyby se zabořil do písku či znemožnil jezdci se rychle dostat ven.
Ale jeho týmový kolega Jenson Button uklidňuje: "Myslím, že halo je skvělý nápad. Byl koly vzhůru, když přistál, a kdyby měl halo, tak by mu pomohlo. Došlo by k menšímu nárazu do jeho přilby. Halo je správným směrem a my ho potřebujeme. Myslím, že je lepší mít tento systém. Auto by samozřejmě otočili, aby mu pomohli se z něj dostat, takže by to trvalo o něco déle, ale on byl v pořádku, takže na tom nesejde."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.