Fernando Alonso v Austrálii přežil ošklivou havárii, když v rychlosti kolem 310 km/h kolidoval s vozem Estebana Gutiérreze na konci dlouhé rovinky. Po několika saltech vystoupil se zcela zdemolovaného vozu bez vážnějších zranění. Ještě před 15 lety by to však podle bývalého prezidenta FIA, Maxe Mosleyho, zřejmě nepřežil.
Při prvotním nárazu čidla zaznamenala přetížení 46 G a Alonso sám připustil, že měl štěstí. Na otázku, jestli by přežil takovou nehodu před 15 či 20 lety, Mosley pro Telegraph Sport odpovídá: "Nemyslím si to."
"S jistotou to bez detailní analýzy vědět nemůžete, ale obecně tyto nehody končily vážnými zraněními nebo smrtí. Zdá se, že to nyní naštěstí skončilo. Stále dochází k děsivým nehodám jako v případě Julese [Bianchiho], ale u těchto vážných závodních nehod čekáte, že pilot z nich vyvázne. Před 20 lety by tomu tak nebylo," pokračuje Mosley.
Sám by byl rád, kdyby FIA pokračovala ve zlepšování bezpečnosti v F1 i pomocí dodatečné ochrany kokpitu typu halo. Někteří se obávají, že by tento prvek mohl zhoršit následky nedělní Alonsovy nehody, kdyby se zabořil do písku či znemožnil jezdci se rychle dostat ven.
Ale jeho týmový kolega Jenson Button uklidňuje: "Myslím, že halo je skvělý nápad. Byl koly vzhůru, když přistál, a kdyby měl halo, tak by mu pomohlo. Došlo by k menšímu nárazu do jeho přilby. Halo je správným směrem a my ho potřebujeme. Myslím, že je lepší mít tento systém. Auto by samozřejmě otočili, aby mu pomohli se z něj dostat, takže by to trvalo o něco déle, ale on byl v pořádku, takže na tom nesejde."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.