Fernando Alonso v Austrálii přežil ošklivou havárii, když v rychlosti kolem 310 km/h kolidoval s vozem Estebana Gutiérreze na konci dlouhé rovinky. Po několika saltech vystoupil se zcela zdemolovaného vozu bez vážnějších zranění. Ještě před 15 lety by to však podle bývalého prezidenta FIA, Maxe Mosleyho, zřejmě nepřežil.
Při prvotním nárazu čidla zaznamenala přetížení 46 G a Alonso sám připustil, že měl štěstí. Na otázku, jestli by přežil takovou nehodu před 15 či 20 lety, Mosley pro Telegraph Sport odpovídá: "Nemyslím si to."
"S jistotou to bez detailní analýzy vědět nemůžete, ale obecně tyto nehody končily vážnými zraněními nebo smrtí. Zdá se, že to nyní naštěstí skončilo. Stále dochází k děsivým nehodám jako v případě Julese [Bianchiho], ale u těchto vážných závodních nehod čekáte, že pilot z nich vyvázne. Před 20 lety by tomu tak nebylo," pokračuje Mosley.
Sám by byl rád, kdyby FIA pokračovala ve zlepšování bezpečnosti v F1 i pomocí dodatečné ochrany kokpitu typu halo. Někteří se obávají, že by tento prvek mohl zhoršit následky nedělní Alonsovy nehody, kdyby se zabořil do písku či znemožnil jezdci se rychle dostat ven.
Ale jeho týmový kolega Jenson Button uklidňuje: "Myslím, že halo je skvělý nápad. Byl koly vzhůru, když přistál, a kdyby měl halo, tak by mu pomohlo. Došlo by k menšímu nárazu do jeho přilby. Halo je správným směrem a my ho potřebujeme. Myslím, že je lepší mít tento systém. Auto by samozřejmě otočili, aby mu pomohli se z něj dostat, takže by to trvalo o něco déle, ale on byl v pořádku, takže na tom nesejde."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.