Daniela Ricciarda povzbudila výkonnost jeho Red Bullu v Austrálii, kde na Ferrari ani na Mercedesy moc neztrácel.
Domácí pilot projel cílem v Melbourne hned za Mercedesy a Sebastianem Vettelem, před pátým Felipem Massou s Williamsem měl komfortní náskok 34,6 sekund: "Bylo to dobré. Čtvrté místo je samozřejmě lepším výsledkem, než jsme očekávali, proto jsem s ním spokojený," uvádí s úsměvem Ricciardo.
"Více než cokoliv jiného mě těší rychlost, kterou jsme měli. Stále nejsme dle očekávání tak rychlí jako Ferrari a Mercedes, ale v určitých částech závodu jsme moc nezaostávali. Myslím, že jsme se jim v určitých fázích vyrovnali, a na konci jsme měli možnost zajet nejrychlejší kolo," pokračuje pilot Red Bullu, který letos používá pohonné jednotky Renault přejmenované na TAG Heuer.
"Na konci jsem si užíval zábavu, bylo to dobré. Po startu jsme sice nic nezískali, dokázali jsme však předjíždět auta, a to bylo občerstvující - předjíždět je tady, to není vždy jednoduché," popisuje Ricciardo vlastnosti městského okruhu v Albert Parku.
"Do rádia jsem říkal, že to je zkrátka fajn opět závodit, že si to na dráze moc užívám. Ke konci jsem pak mohl zajet několik kvalifikačních kol. Myslel jsem si v některých fázích, že jsme ve hře o pódium, byl jsem na třetím a druhém místě ale věděl jsem, že ještě budu muset do boxů. Doufal jsem, že Vettel a Lewis spolu budou na čele trochu bojovat, ale i tak to nebyl špatný den," ohlíží se Ricciardo za nedělním závodem v Austrálii.
"Rychlost opravdu nebyla špatná. Snad nešlo o výjimku. Rozhodně cítím, že mám pod sebou dobré šasi. Myslím, že to dokážeme udržet. A pak do Montrealu nebo tak nějak budeme mít velké vylepšení," těší se australský jezdec na další závody v sezóně, v níž má Red Bull za cíl vybojovat třetí místo.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.