Historicky nejmladší pilot Formule 1 po své úspěšné premiérové sezóně získal značný kredit. Okamžitě se vyrojily zprávy, kam by měl možná už příští rok zamířit. Těch možností je několik a přicházejí i z nejvyšších pater F1.
Jako nejpravděpodobnější varianta se jeví přestup na "domácí půdě", tedy z B-týmu do "áčka". Paddockem se nesou zvěsti, že pokud letos někdo z dvojice Ricciardo-Kvjat nepodá očekávaný výkon a Red Bull neobhájí svou pozici v Poháru konstruktérů, může se Verstappen posunout na jejich místo.
Pak je tu ale ještě zájem ze strany top týmů, co je i záměr někdejšího pilota F1 Jose Verstappena, Maxova otce, který by svého potomka rád viděl už v roce 2017 v kokpitu špičkové stáje. Že Max nadále hodlá pokračovat v dobrých výkonech naznačil i pátým místem na startovním roštu v Grand Prix Austrálie, i když závodní kontroverze se Sainzem jr. na něj vrhla možná poněkud šedivější světlo. Verstappen však ambice nehodlá krotit. "Ferrari a Mercedes jsou hodně vpředu, ale my můžeme být nejlepší ve »zbytku světa«," domnívá se Max.
Známý holandský televizní komentátor Olav Mol už potvrdil, že Maxův výkon navzdory lehké kolizi a nátlaku na tým, neubral nic z jeho kreditu. "Na šéfy týmů svou rychlostí udělal značný dojem," potvrdil Mol pro Ziggo Sport Totaal tuto skutečnost.
Že se nemýlil dokazuje i vyjádření Toto Wolffa (Mercedes): "Je jasné, že Verstappen má v F1 obrovskou budoucnost a bylo by hloupé s ním nepočítat jako s možnou posilou. Ale v toto chvíli to není na pořadu dne. Max mě v první sezóně nijak nepřekvapil, věděl jsem, jak je dobrý. Teď je připraven k dalšímu posunu vpřed. Vím, že Red Bull má vysoké nároky, takže bych byl překvapen, kdyby se Verstappen v roce 2017 neobjevil v této stáj," volí taktická slova Wolff.
Je tu ale ještě otázka, jak dopadne otázka Rosbergova kontraktu, který po této sezóně vyprší. Všeobecně se má za to, že pokud by německý pilot napotřetí neprorazil prokletí vicemistra světa a opět se nestal šampiónem, mohl by od Mercedesu odejít, pak by stuttgartský tým určitě měl zájem talentovaného mladíka získat.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.