Historicky nejmladší pilot Formule 1 po své úspěšné premiérové sezóně získal značný kredit. Okamžitě se vyrojily zprávy, kam by měl možná už příští rok zamířit. Těch možností je několik a přicházejí i z nejvyšších pater F1.
Jako nejpravděpodobnější varianta se jeví přestup na "domácí půdě", tedy z B-týmu do "áčka". Paddockem se nesou zvěsti, že pokud letos někdo z dvojice Ricciardo-Kvjat nepodá očekávaný výkon a Red Bull neobhájí svou pozici v Poháru konstruktérů, může se Verstappen posunout na jejich místo.
Pak je tu ale ještě zájem ze strany top týmů, co je i záměr někdejšího pilota F1 Jose Verstappena, Maxova otce, který by svého potomka rád viděl už v roce 2017 v kokpitu špičkové stáje. Že Max nadále hodlá pokračovat v dobrých výkonech naznačil i pátým místem na startovním roštu v Grand Prix Austrálie, i když závodní kontroverze se Sainzem jr. na něj vrhla možná poněkud šedivější světlo. Verstappen však ambice nehodlá krotit. "Ferrari a Mercedes jsou hodně vpředu, ale my můžeme být nejlepší ve »zbytku světa«," domnívá se Max.
Známý holandský televizní komentátor Olav Mol už potvrdil, že Maxův výkon navzdory lehké kolizi a nátlaku na tým, neubral nic z jeho kreditu. "Na šéfy týmů svou rychlostí udělal značný dojem," potvrdil Mol pro Ziggo Sport Totaal tuto skutečnost.
Že se nemýlil dokazuje i vyjádření Toto Wolffa (Mercedes): "Je jasné, že Verstappen má v F1 obrovskou budoucnost a bylo by hloupé s ním nepočítat jako s možnou posilou. Ale v toto chvíli to není na pořadu dne. Max mě v první sezóně nijak nepřekvapil, věděl jsem, jak je dobrý. Teď je připraven k dalšímu posunu vpřed. Vím, že Red Bull má vysoké nároky, takže bych byl překvapen, kdyby se Verstappen v roce 2017 neobjevil v této stáj," volí taktická slova Wolff.
Je tu ale ještě otázka, jak dopadne otázka Rosbergova kontraktu, který po této sezóně vyprší. Všeobecně se má za to, že pokud by německý pilot napotřetí neprorazil prokletí vicemistra světa a opět se nestal šampiónem, mohl by od Mercedesu odejít, pak by stuttgartský tým určitě měl zájem talentovaného mladíka získat.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.