MELBOURNE - 2. TRÉNINK; Také v odpoledním tréninku dosáhl nejrychlejšího času Lewis Hamilton. Podmínky však byly ještě horší než dopoledne a žádných jízd na hladkých pneumatikách jsme se nedočkali. V pátek jsme se toho tedy o formě jednotlivých týmů moc nového nedozvěděli.
Odpolední trénink začal za ještě horších podmínek než ten první - za deště byla na trati spousta vody, a tak piloti vyčkávali v garážích. Prvního letmého kola jsme se dočkali až po 21 min, to když Ricciardo prohnal svůj Red Bull po Albert Parku za 1:49,017 min.
"Používat přechodné pneumatiky je trochu k ničemu, musíme zkrátka ještě počkat. První trénink byl velmi náročný. Pokaždé, když jsme vyjeli na hladkých gumách, začalo pršet. Zvládli jsme některé základní věci," popisuje Verstappen.
Brzy se přidávali další piloti. Kvjat se dostal před něj a po 30 min dostal smyk Rosberg s novým nosem (první trénink absolvoval ještě se starým) v zatáčce č. 8 (video) a komisaři použili virtuální safety car. Mercedes ho chtěl povolat do boxů pro pneumatiky do mokra, tuto informaci mu však kvůli novým předpisům nemohl sdělit.
Charlie Whiting mezi oběma tréninky uspořádal tiskovou konferenci kvůli novým pravidlům pro radiokomunikaci. Button včera uvedl, že FIA vše nedokáže ohlídat. Ředitel závodů vysvětlil, že pro sledování rádií vyhradila FIA čtyři zástupce, kteří sledují každý tři auta, o zbylých 10 vozů so postará 4 - 5 softwarových inženýrů. Také se po celou dobu bude nahrávat kokpit pilotů.
Whiting dále prozradil, že FIA pokračuje v práci na zavedení ochrany kokpitu typu halo od příštího roku. Koncept Red Bullu s plexisklem zaostává ve vývoji a má pochyby, jestli by taková věc mohla být od příštího roku zavedena. Hlavním důvodem těchto snach je ochrana jezdců před létajícími koly.
VIRTUAL SAFETY CAR: Nico Rosberg is going to need a new nose after going into the wall at Turn 7 #AusGP #FP2 pic.twitter.com/TozqyPB1Sa
— Formula 1 (@F1) March 18, 2016Po plném obnovení provozu se do čela vyhoupnul Alonso na přechodných pneumatikách - časem 1:41,694 překonal o 1,2 s Sainze, jenž dopoledne stál kvůli problému s palivovým systémem. Pilot McLarenu poté předvedl několik vylepšení až na 1:39,895 min, na rovince mu bylo v první polovině naměřeno 296 km/h - o 2 km/h než Pérezovi.
Po 48 min se na první příčku dostal Räikkönen - 1:39,486 min, postupně se před Alonsa dostal Ricciardo (1:39,535) i jeho krajan Sainz (1:39,786). Půl hodiny před koncem trochu zapršelo, poté trať osychala a podmínky se zlepšovaly.
Hamilton se ke své první jízdě vydal až 26 min před koncem, a hned svým prvním pokusem na přechodných pneumatikách překonal Ferrari na čele - 1:38,841 min (295 km/h na rovince). Za něj vyskočil Hülkenberg se ztrátou 0,467 sekundy (1:39,308). Nikdo doposud nepoužil jiné pneumatiky než ty přechodné.
15 min před koncem se ve štěrku v první zatáčce ocitl Gutiérrez, dokázal se ale vrátit na dráhu a pokračovat. To začalo znovu pršet a s tím vyhasly naše naděje na to, že by jezdci obuli slicky a předvedli nějaká rychlá kola. Na trati jsme stále neviděli Williamsy, Verstappena ani Saubery - věřili, že v sobotu i v neděli bude hezky, jízda za těchto podmínek podle nich byla zbytečná.
Posledních pět min využil McLaren pro nácvik zastávek, Williams absolvoval pouze instalační kola. Kvůli proměnlivým podmínkám a tomu, že některé týmy vůbec nejezdily, jsme si ani ve druhém tréninku nemohli udělat lepší obrázek o jejich relativním pořadí. Po zbytek víkendu má být hezky, časy proto nemají moc velý význam. Jedná věc je však zřejmá - Mercedes je ve formě.
Maximální rychlosti: 1. Wehrlein 303; 2. Pérez 298; 3. Vettel 298; 4. Harjanto 297; 5. Hülkenberg 297; 6. Button 297 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.