MELBOURNE - 2. TRÉNINK; Také v odpoledním tréninku dosáhl nejrychlejšího času Lewis Hamilton. Podmínky však byly ještě horší než dopoledne a žádných jízd na hladkých pneumatikách jsme se nedočkali. V pátek jsme se toho tedy o formě jednotlivých týmů moc nového nedozvěděli.
Odpolední trénink začal za ještě horších podmínek než ten první - za deště byla na trati spousta vody, a tak piloti vyčkávali v garážích. Prvního letmého kola jsme se dočkali až po 21 min, to když Ricciardo prohnal svůj Red Bull po Albert Parku za 1:49,017 min.
"Používat přechodné pneumatiky je trochu k ničemu, musíme zkrátka ještě počkat. První trénink byl velmi náročný. Pokaždé, když jsme vyjeli na hladkých gumách, začalo pršet. Zvládli jsme některé základní věci," popisuje Verstappen.
Brzy se přidávali další piloti. Kvjat se dostal před něj a po 30 min dostal smyk Rosberg s novým nosem (první trénink absolvoval ještě se starým) v zatáčce č. 8 (video) a komisaři použili virtuální safety car. Mercedes ho chtěl povolat do boxů pro pneumatiky do mokra, tuto informaci mu však kvůli novým předpisům nemohl sdělit.
Charlie Whiting mezi oběma tréninky uspořádal tiskovou konferenci kvůli novým pravidlům pro radiokomunikaci. Button včera uvedl, že FIA vše nedokáže ohlídat. Ředitel závodů vysvětlil, že pro sledování rádií vyhradila FIA čtyři zástupce, kteří sledují každý tři auta, o zbylých 10 vozů so postará 4 - 5 softwarových inženýrů. Také se po celou dobu bude nahrávat kokpit pilotů.
Whiting dále prozradil, že FIA pokračuje v práci na zavedení ochrany kokpitu typu halo od příštího roku. Koncept Red Bullu s plexisklem zaostává ve vývoji a má pochyby, jestli by taková věc mohla být od příštího roku zavedena. Hlavním důvodem těchto snach je ochrana jezdců před létajícími koly.
VIRTUAL SAFETY CAR: Nico Rosberg is going to need a new nose after going into the wall at Turn 7 #AusGP #FP2 pic.twitter.com/TozqyPB1Sa
— Formula 1 (@F1) March 18, 2016Po plném obnovení provozu se do čela vyhoupnul Alonso na přechodných pneumatikách - časem 1:41,694 překonal o 1,2 s Sainze, jenž dopoledne stál kvůli problému s palivovým systémem. Pilot McLarenu poté předvedl několik vylepšení až na 1:39,895 min, na rovince mu bylo v první polovině naměřeno 296 km/h - o 2 km/h než Pérezovi.
Po 48 min se na první příčku dostal Räikkönen - 1:39,486 min, postupně se před Alonsa dostal Ricciardo (1:39,535) i jeho krajan Sainz (1:39,786). Půl hodiny před koncem trochu zapršelo, poté trať osychala a podmínky se zlepšovaly.
Hamilton se ke své první jízdě vydal až 26 min před koncem, a hned svým prvním pokusem na přechodných pneumatikách překonal Ferrari na čele - 1:38,841 min (295 km/h na rovince). Za něj vyskočil Hülkenberg se ztrátou 0,467 sekundy (1:39,308). Nikdo doposud nepoužil jiné pneumatiky než ty přechodné.
15 min před koncem se ve štěrku v první zatáčce ocitl Gutiérrez, dokázal se ale vrátit na dráhu a pokračovat. To začalo znovu pršet a s tím vyhasly naše naděje na to, že by jezdci obuli slicky a předvedli nějaká rychlá kola. Na trati jsme stále neviděli Williamsy, Verstappena ani Saubery - věřili, že v sobotu i v neděli bude hezky, jízda za těchto podmínek podle nich byla zbytečná.
Posledních pět min využil McLaren pro nácvik zastávek, Williams absolvoval pouze instalační kola. Kvůli proměnlivým podmínkám a tomu, že některé týmy vůbec nejezdily, jsme si ani ve druhém tréninku nemohli udělat lepší obrázek o jejich relativním pořadí. Po zbytek víkendu má být hezky, časy proto nemají moc velý význam. Jedná věc je však zřejmá - Mercedes je ve formě.
Maximální rychlosti: 1. Wehrlein 303; 2. Pérez 298; 3. Vettel 298; 4. Harjanto 297; 5. Hülkenberg 297; 6. Button 297 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.