Nic netrvá věčně - praví část jednoho rčení. Ačkoliv bychom byli ochotni přísahat, že F1 je Ecclestone a Ecclestone je F1, začínají se množit názory, že jeho kapitola v tomto sportovním odvětví se pomalu uzavírá? Je to opravdu tak? A kdo ho nahradí?
Jak uvedl přispivatel finského periodika Turun Sanomat Luis Vasconcelos, Formule 1 se musí připravit na velké změny v oblasti vedení. Podle jeho zdrojů by jedním z možných nástupců "všemocného Bernieho" mohl být Zak Brown, čelní představitel sponzorské agentury Just Marketing, zastupující několik špičkových týmů F1.
Jak korespondent finského listu tvrdí, zlomový okamžik pro Ecclestonea nastal v závěru loňského roku, kdy boss F1 zamítl požadavek Renaultu na větší příjmy. Jak bylo uvedeno, Ecclestoneho rozhodnutí anuloval Donald McKenzie (CVC), aby zachoval účast francouzské automobilky v F1.
Objevily se zprávy na úrovni "zaručených", že pokud by měl být Ecclestone na své pozici nahrazen, jeho nástupcem by mohl být Niki Lauda. Současný nevýkonný ředitel Mercedesu je vůči posledním událostem v F1 velmi kritický. "Měli bychom o věcech jednat za zavřenými dveřmi a pak sdělit řešení," řekl sedmašedesátiletý Rakušan s odkazem na jednání o budoucnosti Formule 1.
Další respektovaný korespondent Mark Hughes se podobnou problematikou zabýval v The Sunday Times. "Současnou dysfunkci v zákulisí může na nějakoku dobu odvrátit začínající nový ročník mistrovství světa. Ale stále více se nabízí pocit, jako by se blížil konec jedné éry F1, i když zatím netušíme, jak bude vypadat ta nová."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.