Nic netrvá věčně - praví část jednoho rčení. Ačkoliv bychom byli ochotni přísahat, že F1 je Ecclestone a Ecclestone je F1, začínají se množit názory, že jeho kapitola v tomto sportovním odvětví se pomalu uzavírá? Je to opravdu tak? A kdo ho nahradí?
Jak uvedl přispivatel finského periodika Turun Sanomat Luis Vasconcelos, Formule 1 se musí připravit na velké změny v oblasti vedení. Podle jeho zdrojů by jedním z možných nástupců "všemocného Bernieho" mohl být Zak Brown, čelní představitel sponzorské agentury Just Marketing, zastupující několik špičkových týmů F1.
Jak korespondent finského listu tvrdí, zlomový okamžik pro Ecclestonea nastal v závěru loňského roku, kdy boss F1 zamítl požadavek Renaultu na větší příjmy. Jak bylo uvedeno, Ecclestoneho rozhodnutí anuloval Donald McKenzie (CVC), aby zachoval účast francouzské automobilky v F1.
Objevily se zprávy na úrovni "zaručených", že pokud by měl být Ecclestone na své pozici nahrazen, jeho nástupcem by mohl být Niki Lauda. Současný nevýkonný ředitel Mercedesu je vůči posledním událostem v F1 velmi kritický. "Měli bychom o věcech jednat za zavřenými dveřmi a pak sdělit řešení," řekl sedmašedesátiletý Rakušan s odkazem na jednání o budoucnosti Formule 1.
Další respektovaný korespondent Mark Hughes se podobnou problematikou zabýval v The Sunday Times. "Současnou dysfunkci v zákulisí může na nějakoku dobu odvrátit začínající nový ročník mistrovství světa. Ale stále více se nabízí pocit, jako by se blížil konec jedné éry F1, i když zatím netušíme, jak bude vypadat ta nová."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.