Máme ještě v čerstvé paměti handrkování ohledně cen pohonných jednotek, které se táhlo až do ledna letošního roku. Nakonec došlo k dohodě, která odsunula myšlenku alternativních motorů do pozadí. Bernie Ecclestone ale není muž, který by se jen tak vzdal.
Nyní to vypadá, že se idea opět vrací na přetřes, zvláště když Ecclestone naznačil, že by se mohl podílet na spolufinancování vývoje alternativních motorů. Boss F1 zatím neprozradil, jaký by měl být přesně jeho podíl na této akci, proto se vesele spekuluje, zda to bude jen částečné nebo plné financování vývoje.
"Mám návrh, že bychom mohli spolupracovat s výrobci na přípravě pohonné jednotky, která bude schopná vyvinout stejný výkon jako nynější agregáty. Budeme moci nabídnout zákazníkům smlouvu a motor za nějakých 7 milionů dolarů, což je rozhodně lepší než 26 nebo 28 milionů, které platí nyní. Pro určité týmy to bude významná pomoc a ukončí to odebírání horších motorů. Proto doufám, že se to povede," plánuje Ecclestone ve vyjádření pro Sky Sport News HQ.
Provozní ředitel týmu Force India Otmar Szafnauer je rozhodně pro snižování nákladů, ale není si jistý, že nový motor je tou nejlepší cestou, jak toho dosáhnout. Na otázku, co říká na Ecclestoneovu vizi stejnému médiu odpověděl: "Bernie se mnou o této věci nemluvil, ale samozřejmě jsem o ní loni slyšel. Mám k tomu, co se chystá podniknout, jisté výhrady. Není možné mít dvě úrovně motorů, ačkoliv všichni stojíme o snížení nákladů. V dobách osmiválců jsme za motory platili osm milionů $, teď to je dvojnásobek. Měli bychom vynaložit více energie na snížení nákladů, což by každému týmu finančně pomohlo. Ale jsem toho názoru, že takového cíle lze dosáhnout, aniž bychom museli zavádět dva různé typy motorů," dodává Szafnauer.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.