Ecclestone naznačil možnou investici do alternativního motoru

Otmar Szafnauer s Ecclestoneovými záměry ne zcela souhlasí
Otmar Szafnauer s Ecclestoneovými záměry ne zcela souhlasí, foto: Sahara Force India
Robert RoBertino Pavelka 11. března 2016 14:45
Sdílej:

Máme ještě v čerstvé paměti handrkování ohledně cen pohonných jednotek, které se táhlo až do ledna letošního roku. Nakonec došlo k dohodě, která odsunula myšlenku alternativních motorů do pozadí. Bernie Ecclestone ale není muž, který by se jen tak vzdal.

Nyní to vypadá, že se idea opět vrací na přetřes, zvláště když Ecclestone naznačil, že by se mohl podílet na spolufinancování vývoje alternativních motorů. Boss F1 zatím neprozradil, jaký by měl být přesně jeho podíl na této akci, proto se vesele spekuluje, zda to bude jen částečné nebo plné financování vývoje.

"Mám návrh, že bychom mohli spolupracovat s výrobci na přípravě pohonné jednotky, která bude schopná vyvinout stejný výkon jako nynější agregáty. Budeme moci nabídnout zákazníkům smlouvu a motor za nějakých 7 milionů dolarů, což je rozhodně lepší než 26 nebo 28 milionů, které platí nyní. Pro určité týmy to bude významná pomoc a ukončí to odebírání horších motorů. Proto doufám, že se to povede," plánuje Ecclestone ve vyjádření pro Sky Sport News HQ.

Provozní ředitel týmu Force India Otmar Szafnauer je rozhodně pro snižování nákladů, ale není si jistý, že nový motor je tou nejlepší cestou, jak toho dosáhnout. Na otázku, co říká na Ecclestoneovu vizi stejnému médiu odpověděl: "Bernie se mnou o této věci nemluvil, ale samozřejmě jsem o ní loni slyšel. Mám k tomu, co se chystá podniknout, jisté výhrady. Není možné mít dvě úrovně motorů, ačkoliv všichni stojíme o snížení nákladů. V dobách osmiválců jsme za motory platili osm milionů $, teď to je dvojnásobek. Měli bychom vynaložit více energie na snížení nákladů, což by každému týmu finančně pomohlo. Ale jsem toho názoru, že takového cíle lze dosáhnout, aniž bychom museli zavádět dva různé typy motorů," dodává Szafnauer.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.