Britský tým po letech trápení na chvostu startovního pole vidí světlou budoucnost, zejména díky nové pohonné jednotce. Důležitým přínosem je ale také příchod Pascala Wehrleina, který je stájí Manor označován za klíčovou postavu.
Závodní ředitel Dave Ryan si jedenadvacetiletého mladíka velebí zejména pro jeho schopnost nadále rozvíjet nový typ MRT05. Prokázalo se to i při předsezónních testech, kde se Manor seznamoval s novými komponenty. Pascal v minulých dvou letech působil jako testpilot Mercedesu, objevil se ale také v kokpitu Force Indie. V současné době je vedle Hamiltona a Rosberga jediným pilotem na startovním roštu, který si vyzkoušel dominantní vůz Mercedes. Ryan tuto zkušenost označuje v případě Wehrleinova přínosu Manoru za životně důležitou.
Sám Wehrlein si spolupráci s týmem pochvaluje a vítá jeho odhodlání se s novým motorem posouvat kupředu. Dave Ryan je s kooperací rovněž spokojen: "Je schopen vyprodukovat dobrý referenční bod, když je obeznámen s nejlepším vozem ve startovním poli z minulého roku. Zvládá to s každou částí našho vozu a přináší poznatky z uplynulého roku, které nám pomáhají se rozhodnout, jakou cestou náš další vývoj bude směřovat. Je to dobrý kluk, samozřejmě velmi talentovaný a dobře k nám zapadl. Neprojevují se na něm žádné známky tlaku a já věřím, že se tak ani nestane a bude úspěšně pokračovat v práci pro náš tým."
Ryan podotýká, že by bylo velice pošetilé v tuto chvíli odhadovat, jaké šance letos bude Manor mít, ale zopakoval, že hlavním cílem stáje je zaměřit se na bodované příčky. "Chceme být důstojnými soupeři a bodovat. Chceme dosáhnout nejlepších výsledků s materiálem, který máme k dispozici, měli jsme několik let, abychom konečně poskočili vpřed. Už nechceme být v pozici, v jaké jsme byli doposud," dodává Ryan.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.