Britský tým po letech trápení na chvostu startovního pole vidí světlou budoucnost, zejména díky nové pohonné jednotce. Důležitým přínosem je ale také příchod Pascala Wehrleina, který je stájí Manor označován za klíčovou postavu.
Závodní ředitel Dave Ryan si jedenadvacetiletého mladíka velebí zejména pro jeho schopnost nadále rozvíjet nový typ MRT05. Prokázalo se to i při předsezónních testech, kde se Manor seznamoval s novými komponenty. Pascal v minulých dvou letech působil jako testpilot Mercedesu, objevil se ale také v kokpitu Force Indie. V současné době je vedle Hamiltona a Rosberga jediným pilotem na startovním roštu, který si vyzkoušel dominantní vůz Mercedes. Ryan tuto zkušenost označuje v případě Wehrleinova přínosu Manoru za životně důležitou.
Sám Wehrlein si spolupráci s týmem pochvaluje a vítá jeho odhodlání se s novým motorem posouvat kupředu. Dave Ryan je s kooperací rovněž spokojen: "Je schopen vyprodukovat dobrý referenční bod, když je obeznámen s nejlepším vozem ve startovním poli z minulého roku. Zvládá to s každou částí našho vozu a přináší poznatky z uplynulého roku, které nám pomáhají se rozhodnout, jakou cestou náš další vývoj bude směřovat. Je to dobrý kluk, samozřejmě velmi talentovaný a dobře k nám zapadl. Neprojevují se na něm žádné známky tlaku a já věřím, že se tak ani nestane a bude úspěšně pokračovat v práci pro náš tým."
Ryan podotýká, že by bylo velice pošetilé v tuto chvíli odhadovat, jaké šance letos bude Manor mít, ale zopakoval, že hlavním cílem stáje je zaměřit se na bodované příčky. "Chceme být důstojnými soupeři a bodovat. Chceme dosáhnout nejlepších výsledků s materiálem, který máme k dispozici, měli jsme několik let, abychom konečně poskočili vpřed. Už nechceme být v pozici, v jaké jsme byli doposud," dodává Ryan.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.