Sportovní ředitel Renaultu Cyril Abiteboul prohlásil, že už dokáží spatřit "světlo na konci tunelu" a začínají dobře chápat, co je třeba udělat, aby se dostali do závětří týmů Ferrari a Mercedes.
Podle Abiteboula odvádí tým mnohem lepší práci, než se očekávalo na konci minulého roku, kdy francouzská automobilka po dlouhých odkladech a čekání převzala stáj Lotus.
"Upřímně, kdyby mi někdo řekl v listopadu v Abú Zabí, že dojdeme až na tuto úroveň, tak bych hodně pochyboval, věřím tomu vlastně až dnes. Ještě toho před sebou máme hodně, víme, co musíme udělat a také víme, že to musíme udělat pořádně a pečlivě. Každé oddělení čeká hodně práce, ať ve Francii nebo v Enstone. Ale víme, co se od nás požaduje. Oproti dřívějšku je to velký rozdíl, byli jsme jakoby ve tmě, nyní už vidíme světlo na konci tunelu," popisuje situaci Abiteboul.
Hybnou silou je větší motivaceAbiteboul tvrdí, že zaměstnanci Renaultu mají nyní mnohem větší motivaci, než když byli jednom dodavateli komponentů pro různé týmy. Jako příklad uvádí, jak rychle byly v průběhu testů expedovány z Francie do Barcelony nové díly. "Podařilo se nám vybudovat fantastický logistický řetězec, za což bych chtěl všem ve Viry-Châtillon poděkovat. Díky tomu jsme mohli provést v noci na našem motoru nutné úpravy. I když jsme vždy dělali maximum, abychom dodrželi naše smluvní závazky, vždy tu je rozdíl, když pracujete pro jiné a nebo pro sebe."
Abiteboul se vrací v tomto případě i do minulosti. "Podle mého názoru právě toto vnímání z našich zaměstnanců dostane onen kousek navíc. Ono extra úsilí, které je způsobeno Formulí 1, zvláště v souvislosti s danými předpisy. Uvedu příklad, 4. února jsme měli naše piloty v továrně ve Viry-Châtillon, což bylo vůbec poprvé, co tu byli piloti Renaultu. Jsou to fajn chlapi, Jolyon i Kevin, ale i když tehdy vlastně nic nedělali, jejich vtípky a dobrá nálada, kterou navodili, to bylo něco úžasného.
Nemáme nic proti Sebastianu Vettelovi, svým způsobem ho máme rádi, stejně jako všechno, čeho jsme spolu dosáhli. Ale pilot Renaultu je prostě něco jiného, stejně jako tým Renault a vůz Renault. Podle mého názoru tato skutečnost je dalším impulsem pro každého z nás, takže nyní děláme svou práci jak je to jen možné," dodává Abiteboul.
Přínos Mario IllienaAbiteboul rovněž vyzdvihuje zásluhy Mario Illiena na postu poradce. "Nejen Mario, ale celý Ilmor nám poskytuje možnosti využít při testování ještě více řešení, bez jejich pomoci by to nešlo."
Ředitel sportovního oddělení Renaultu ale zároveň připouští, že je vedle továrního týmu důležité mít i jako partnera Red Bull Racing. "Upřímně musím říci, že po všech těch záležitostech, kterými jsme za poslední dva roky prošli, nebylo vůbec jasné, zda naše partnerství bude pokračovat. Já osobně jsem zastával názor, že by to pro nás bylo strategicky výhodné," hodnotí Abiteboul kritické období, které vygradovalo zhruba v polovině minulé sezóny.
"Teď bude důležité posoudit, zda má smysl pokračovat v dlouholetém horizontu. Nyní však musíme dohnat velké množství práce, což dává kompletní smysl, takže kontinuita tohoto spojení nás velice těší," uzavírá Abiteboul.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.