Boj o verzi ochrany kokpitu začíná nabírat na obrátkách. Poté, co Ferrari představilo svou verzi Halo konceptu, zvedly se hlasy kritizující estetickou stránku celého zařízení. Není to ale jediná varianta, která by mohla dojít naplnění.
Claire Williamsová po testu zařízení ze strany Ferrari ochranu kokpitu podporuje, ale domnívá se, že pokud by měla být zavedena, musí být sladěna se vzhledem vozů; proto by podpořila "stíhačkovou" verzi předloženou týmem Red Bull. Předpokládá, že by takové řešení vyžadovalo určitý čas a muselo by být důkladně otestováno.
Williamsova dcera opětovně zdůraznila, že všechny změny řešení kokpitu jsou stále ve stadiu raného vývoje a je třeba je nadále prověřit. Při posuzování různých variant (Ferrari, Mercedes, Red Bull) se kloní k verzi, kterou předložil tým se sídlem v Milton Keynes, protože nejlépe odpovídá povaze vozů F1. "Koncept "stíhačky" Red Bullu se mi opravdu líbí. Pokud budeme mít nové vozy F1 s futuristickým vzhledem, tak by se mu stíhačkový kokpit nejvíc přibližoval. Považuji ho za vzrušující. Bude ale potřeba vyřešit jisté aspekty, třeba kondenzaci vody. Tady nás ještě čeká určitá práce." domnívá se Claire.
"Pořád je všechno v rané fázi. Viděla jsem oba návrhy, jsou to stále jen koncepty a musejí být ještě analyzovány institutem FIA. Nejdůležitějším bodem zůástává, který z nich poskytne pilotovi největší bezpečnost, proto budeme podporovat takové řešení, které bude nejlépe fungovat," dodává Williamsová.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.