Kalendář F1 mající rekordní množství položek, je stále do určité míry nejistý. S možností, že dojde k určitému úbytku závodů se stále kalkuluje, největšími adepty jsou premiérová Grand Prix Evropy v Ázerbajdžánu, závod v USA a překvapivě i legendární Monza.
Po finančních problémech, které vedly dokonce k označení Grand Prix USA v texaském Austinu za provizorní, se zdá, že Američané mají blízko k tomu svou nelehkou situaci zvládnout. Na záchranu mají ještě pořád půl roku, navíc Bernie Ecclestone před dvěma týdny v časopise Forbes uvedl: "Jsem přesvědčen, že se letos v Austinu pojede. Bobby Epstein si je jistý. Ví, že peníze jsou na cestě."
O finančních problémech jsme podrobně informovali, tehdy promotér závodu Epstein prohlašoval, že je situace velice kritická (čtěte zde). Nyní se na tiskové konferenci nechal slyšet, že se situace podstatně vylepšuje, což citovala agentura Associated Press. Reuters zase uvádí, že Epstein prohlásil: "Ještě jsme nezaplatili ani cent, ale pořád jsme ve hře." Všeobecně se na sociálních sítích objevují optimistické komentáře, že se Američanům podařilo problém vyřešit, na facebooku někdo zveřejnil potemnělou oblohu se sluncem v pozadí a pod tím jediné slovo: "Kupředu".
To s Monzou, ikonou F1 a legendárním okruhem, kde Grand Prix v celé existenci oficiálního šampionátu chyběla jen v roce 1980, to vypadá podstatně hůř. Podle listu Gazzetta dello Sport Ecclestone uvedl, že současná jednání jsou zablokována z důvodu problematických jednání mezi SIAS, provozovatelem okruhu a italským autoklubem ACI. "Pro Monzu se tak rýsuje nebezpečná slepá ulička. Méně už pro Grand Prix Itálie, protože pořád máme v záloze Imolu," okomentoval situaci deník Gazzetta dello Sport.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.