Kalendář F1 mající rekordní množství položek, je stále do určité míry nejistý. S možností, že dojde k určitému úbytku závodů se stále kalkuluje, největšími adepty jsou premiérová Grand Prix Evropy v Ázerbajdžánu, závod v USA a překvapivě i legendární Monza.
Po finančních problémech, které vedly dokonce k označení Grand Prix USA v texaském Austinu za provizorní, se zdá, že Američané mají blízko k tomu svou nelehkou situaci zvládnout. Na záchranu mají ještě pořád půl roku, navíc Bernie Ecclestone před dvěma týdny v časopise Forbes uvedl: "Jsem přesvědčen, že se letos v Austinu pojede. Bobby Epstein si je jistý. Ví, že peníze jsou na cestě."
O finančních problémech jsme podrobně informovali, tehdy promotér závodu Epstein prohlašoval, že je situace velice kritická (čtěte zde). Nyní se na tiskové konferenci nechal slyšet, že se situace podstatně vylepšuje, což citovala agentura Associated Press. Reuters zase uvádí, že Epstein prohlásil: "Ještě jsme nezaplatili ani cent, ale pořád jsme ve hře." Všeobecně se na sociálních sítích objevují optimistické komentáře, že se Američanům podařilo problém vyřešit, na facebooku někdo zveřejnil potemnělou oblohu se sluncem v pozadí a pod tím jediné slovo: "Kupředu".
To s Monzou, ikonou F1 a legendárním okruhem, kde Grand Prix v celé existenci oficiálního šampionátu chyběla jen v roce 1980, to vypadá podstatně hůř. Podle listu Gazzetta dello Sport Ecclestone uvedl, že současná jednání jsou zablokována z důvodu problematických jednání mezi SIAS, provozovatelem okruhu a italským autoklubem ACI. "Pro Monzu se tak rýsuje nebezpečná slepá ulička. Méně už pro Grand Prix Itálie, protože pořád máme v záloze Imolu," okomentoval situaci deník Gazzetta dello Sport.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“