Kalendář F1 mající rekordní množství položek, je stále do určité míry nejistý. S možností, že dojde k určitému úbytku závodů se stále kalkuluje, největšími adepty jsou premiérová Grand Prix Evropy v Ázerbajdžánu, závod v USA a překvapivě i legendární Monza.
Po finančních problémech, které vedly dokonce k označení Grand Prix USA v texaském Austinu za provizorní, se zdá, že Američané mají blízko k tomu svou nelehkou situaci zvládnout. Na záchranu mají ještě pořád půl roku, navíc Bernie Ecclestone před dvěma týdny v časopise Forbes uvedl: "Jsem přesvědčen, že se letos v Austinu pojede. Bobby Epstein si je jistý. Ví, že peníze jsou na cestě."
O finančních problémech jsme podrobně informovali, tehdy promotér závodu Epstein prohlašoval, že je situace velice kritická (čtěte zde). Nyní se na tiskové konferenci nechal slyšet, že se situace podstatně vylepšuje, což citovala agentura Associated Press. Reuters zase uvádí, že Epstein prohlásil: "Ještě jsme nezaplatili ani cent, ale pořád jsme ve hře." Všeobecně se na sociálních sítích objevují optimistické komentáře, že se Američanům podařilo problém vyřešit, na facebooku někdo zveřejnil potemnělou oblohu se sluncem v pozadí a pod tím jediné slovo: "Kupředu".
To s Monzou, ikonou F1 a legendárním okruhem, kde Grand Prix v celé existenci oficiálního šampionátu chyběla jen v roce 1980, to vypadá podstatně hůř. Podle listu Gazzetta dello Sport Ecclestone uvedl, že současná jednání jsou zablokována z důvodu problematických jednání mezi SIAS, provozovatelem okruhu a italským autoklubem ACI. "Pro Monzu se tak rýsuje nebezpečná slepá ulička. Méně už pro Grand Prix Itálie, protože pořád máme v záloze Imolu," okomentoval situaci deník Gazzetta dello Sport.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.