Zatímco většina pilotů buď veřejně, nebo v soukromé podobě volá po větších pneumatikách a rychlejších vozech, další dvě změny zdaleka tak jednoznačné nejsou, dokonce se mluví o kontroverzních návrzích - nový systém kvalifikace a ochrana kokpitu v podobě Halo konceptu.
Slávy svých krajanu Jackie Stewarta či Jima Clarka už David Marshall Coulthard asi nedosáhne, ale jeho slovo má ve světě F1 stále svou váhu. Účastník 246 Grand Prix, v nichž třináctkrát projel vítězně cílem, se v debatě ohledně kvalifikační podoby staví na stranu pilotů, kteří s ní nejsou spokojeni.
Čtyřiačtyřicetiletý Skot se nechal slyšet, že sympatizuje s piloty, kteří otevřeně nejnovější změny v rámci formule 1 zpochybňují. Někdejší pilot Williamsu, McLarenu a Red Bullu, který v současné době zastává post moderátora, dobře chápe nevoli jezdců, kteří se bouří proti novému formátu kvalifikace, protože podle nich se zaměřuje pouze na větší show. Coulthard se domnívá, že přínosnější by byly změny opačného ražení, každý den hodinová kvalifikace, takže pilot by měl k dispozici celkem dvanáct kol.
"Myslím si, že čtyři kvalifikační kola za hodinu musí každého pilota vybudit. A pokud bude spokojený a nadšený on, tak si toho všimnou i fanoušci. Vnitřně jsem přesvědčen, že čím jednodušší systém masám poskytneme, tím se přitažlivost tohoto sportu zvýší," domnívá se Coulthard.
Skot se v otázce Halo konceptu staví na stranu pilotů, mezi něž patří i Lewis Hamilton, brojících proti zavedení Halo konceptu. Vede ho k tomu i údajný výrok Daniela Ricciarda Nico Hülkenbergovi, že "není potřeba být hrdinou". Na rozdíl od něj si Coulthard myslí, že právě piloti F1 by jako hrdinové měli vystupovat a být tak i vnímáni.
"Život sám o sobě je nebezpečný. Kdybychom teď vymysleli Formuli 1 a piloti se objevili zabalení do něčeho, co zamezuje zranění, mohlo by to být působivé, ale lidé by je prakticky neměli za co obdivovat a ptali by se, čím jsou tak výjimeční. Osobně nemám potřebu koukat se na vozy Grand Prix, které budou velké jako náklaďáky a uprostřed toho, obklopen všemožnými airbagy a bezpečnostními systémy, bude sedět pilot," dodává Coulthard. Zároveň ale připouští, že s ohledem na krátkou dobu po úmrtí Julese Bianchiho a Justina Wilsona jde o značně citlivé téma.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.