Zatímco většina pilotů buď veřejně, nebo v soukromé podobě volá po větších pneumatikách a rychlejších vozech, další dvě změny zdaleka tak jednoznačné nejsou, dokonce se mluví o kontroverzních návrzích - nový systém kvalifikace a ochrana kokpitu v podobě Halo konceptu.
Slávy svých krajanu Jackie Stewarta či Jima Clarka už David Marshall Coulthard asi nedosáhne, ale jeho slovo má ve světě F1 stále svou váhu. Účastník 246 Grand Prix, v nichž třináctkrát projel vítězně cílem, se v debatě ohledně kvalifikační podoby staví na stranu pilotů, kteří s ní nejsou spokojeni.
Čtyřiačtyřicetiletý Skot se nechal slyšet, že sympatizuje s piloty, kteří otevřeně nejnovější změny v rámci formule 1 zpochybňují. Někdejší pilot Williamsu, McLarenu a Red Bullu, který v současné době zastává post moderátora, dobře chápe nevoli jezdců, kteří se bouří proti novému formátu kvalifikace, protože podle nich se zaměřuje pouze na větší show. Coulthard se domnívá, že přínosnější by byly změny opačného ražení, každý den hodinová kvalifikace, takže pilot by měl k dispozici celkem dvanáct kol.
"Myslím si, že čtyři kvalifikační kola za hodinu musí každého pilota vybudit. A pokud bude spokojený a nadšený on, tak si toho všimnou i fanoušci. Vnitřně jsem přesvědčen, že čím jednodušší systém masám poskytneme, tím se přitažlivost tohoto sportu zvýší," domnívá se Coulthard.
Skot se v otázce Halo konceptu staví na stranu pilotů, mezi něž patří i Lewis Hamilton, brojících proti zavedení Halo konceptu. Vede ho k tomu i údajný výrok Daniela Ricciarda Nico Hülkenbergovi, že "není potřeba být hrdinou". Na rozdíl od něj si Coulthard myslí, že právě piloti F1 by jako hrdinové měli vystupovat a být tak i vnímáni.
"Život sám o sobě je nebezpečný. Kdybychom teď vymysleli Formuli 1 a piloti se objevili zabalení do něčeho, co zamezuje zranění, mohlo by to být působivé, ale lidé by je prakticky neměli za co obdivovat a ptali by se, čím jsou tak výjimeční. Osobně nemám potřebu koukat se na vozy Grand Prix, které budou velké jako náklaďáky a uprostřed toho, obklopen všemožnými airbagy a bezpečnostními systémy, bude sedět pilot," dodává Coulthard. Zároveň ale připouští, že s ohledem na krátkou dobu po úmrtí Julese Bianchiho a Justina Wilsona jde o značně citlivé téma.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.