Zatímco většina pilotů buď veřejně, nebo v soukromé podobě volá po větších pneumatikách a rychlejších vozech, další dvě změny zdaleka tak jednoznačné nejsou, dokonce se mluví o kontroverzních návrzích - nový systém kvalifikace a ochrana kokpitu v podobě Halo konceptu.
Slávy svých krajanu Jackie Stewarta či Jima Clarka už David Marshall Coulthard asi nedosáhne, ale jeho slovo má ve světě F1 stále svou váhu. Účastník 246 Grand Prix, v nichž třináctkrát projel vítězně cílem, se v debatě ohledně kvalifikační podoby staví na stranu pilotů, kteří s ní nejsou spokojeni.
Čtyřiačtyřicetiletý Skot se nechal slyšet, že sympatizuje s piloty, kteří otevřeně nejnovější změny v rámci formule 1 zpochybňují. Někdejší pilot Williamsu, McLarenu a Red Bullu, který v současné době zastává post moderátora, dobře chápe nevoli jezdců, kteří se bouří proti novému formátu kvalifikace, protože podle nich se zaměřuje pouze na větší show. Coulthard se domnívá, že přínosnější by byly změny opačného ražení, každý den hodinová kvalifikace, takže pilot by měl k dispozici celkem dvanáct kol.
"Myslím si, že čtyři kvalifikační kola za hodinu musí každého pilota vybudit. A pokud bude spokojený a nadšený on, tak si toho všimnou i fanoušci. Vnitřně jsem přesvědčen, že čím jednodušší systém masám poskytneme, tím se přitažlivost tohoto sportu zvýší," domnívá se Coulthard.
Skot se v otázce Halo konceptu staví na stranu pilotů, mezi něž patří i Lewis Hamilton, brojících proti zavedení Halo konceptu. Vede ho k tomu i údajný výrok Daniela Ricciarda Nico Hülkenbergovi, že "není potřeba být hrdinou". Na rozdíl od něj si Coulthard myslí, že právě piloti F1 by jako hrdinové měli vystupovat a být tak i vnímáni.
"Život sám o sobě je nebezpečný. Kdybychom teď vymysleli Formuli 1 a piloti se objevili zabalení do něčeho, co zamezuje zranění, mohlo by to být působivé, ale lidé by je prakticky neměli za co obdivovat a ptali by se, čím jsou tak výjimeční. Osobně nemám potřebu koukat se na vozy Grand Prix, které budou velké jako náklaďáky a uprostřed toho, obklopen všemožnými airbagy a bezpečnostními systémy, bude sedět pilot," dodává Coulthard. Zároveň ale připouští, že s ohledem na krátkou dobu po úmrtí Julese Bianchiho a Justina Wilsona jde o značně citlivé téma.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.