Francouzský tým Renault, který po loňské sezóně převzal Lotus, oznámil, že své nové zbarvení odhalí v Melbourne 16. března.
Francouzská automobilka při své prezentaci vstupu do F1 3. února v Paříži použila pouze "předváděcí auto" a dočasné barvy. Monopost RS16 byl při testech vyveden v černé se žlutými prvky s bílými nápisy sponzorů.
S výkony svého monopostu tam byl hodně spokojený: "Jsme potěšeni, protože je po hmotnostní stránce lepší, než jsme čekali, a těžiště je tam, kde jsme doufali. Výkonnost je dobrá z pohledu konzistentní ovladatelnosti. Jde o solidní základnu, na které můžeme v budoucnu stavět. I když auto zaostává v hlavních výkonnostních číslech, přítlaku a zřejmě i ve výkonu motoru, tak vlastně jezdí velmi dobře. Je hezky vyvážené, konzistentní, výborně ovladatelné. Jde o dobré, použitelné závodní auto," hodnotí Bob Bell.
Příští středu v Austrálii představí nové barvy, s nimiž bude závodit v letošní sezóně. Na voze přibude více matné zlatožluté, křídla by měla zůstat černá, podobně jako například u sportovního vozu RS01, který představil před necelými 2 roky.
Matné zakončení barev, které letos použil také Red Bull, přináší váhovou výhodu - na celém monopostu se dá ušetřit až půl kilogramu, spekuluje se také o aerodynamické výhodě. Renault během zimy stáhl náskok Mercedes ve výkonu motoru o půl sekundy, další vylepšení pohonné jednotky chystá pro Kanadu, kde získá dalších 35 koní a zrychlí tak o 0,6 sekundy.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.