Francouzský tým Renault, který po loňské sezóně převzal Lotus, oznámil, že své nové zbarvení odhalí v Melbourne 16. března.
Francouzská automobilka při své prezentaci vstupu do F1 3. února v Paříži použila pouze "předváděcí auto" a dočasné barvy. Monopost RS16 byl při testech vyveden v černé se žlutými prvky s bílými nápisy sponzorů.
S výkony svého monopostu tam byl hodně spokojený: "Jsme potěšeni, protože je po hmotnostní stránce lepší, než jsme čekali, a těžiště je tam, kde jsme doufali. Výkonnost je dobrá z pohledu konzistentní ovladatelnosti. Jde o solidní základnu, na které můžeme v budoucnu stavět. I když auto zaostává v hlavních výkonnostních číslech, přítlaku a zřejmě i ve výkonu motoru, tak vlastně jezdí velmi dobře. Je hezky vyvážené, konzistentní, výborně ovladatelné. Jde o dobré, použitelné závodní auto," hodnotí Bob Bell.
Příští středu v Austrálii představí nové barvy, s nimiž bude závodit v letošní sezóně. Na voze přibude více matné zlatožluté, křídla by měla zůstat černá, podobně jako například u sportovního vozu RS01, který představil před necelými 2 roky.
Matné zakončení barev, které letos použil také Red Bull, přináší váhovou výhodu - na celém monopostu se dá ušetřit až půl kilogramu, spekuluje se také o aerodynamické výhodě. Renault během zimy stáhl náskok Mercedes ve výkonu motoru o půl sekundy, další vylepšení pohonné jednotky chystá pro Kanadu, kde získá dalších 35 koní a zrychlí tak o 0,6 sekundy.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.