Francouzský tým Renault, který po loňské sezóně převzal Lotus, oznámil, že své nové zbarvení odhalí v Melbourne 16. března.
Francouzská automobilka při své prezentaci vstupu do F1 3. února v Paříži použila pouze "předváděcí auto" a dočasné barvy. Monopost RS16 byl při testech vyveden v černé se žlutými prvky s bílými nápisy sponzorů.
S výkony svého monopostu tam byl hodně spokojený: "Jsme potěšeni, protože je po hmotnostní stránce lepší, než jsme čekali, a těžiště je tam, kde jsme doufali. Výkonnost je dobrá z pohledu konzistentní ovladatelnosti. Jde o solidní základnu, na které můžeme v budoucnu stavět. I když auto zaostává v hlavních výkonnostních číslech, přítlaku a zřejmě i ve výkonu motoru, tak vlastně jezdí velmi dobře. Je hezky vyvážené, konzistentní, výborně ovladatelné. Jde o dobré, použitelné závodní auto," hodnotí Bob Bell.
Příští středu v Austrálii představí nové barvy, s nimiž bude závodit v letošní sezóně. Na voze přibude více matné zlatožluté, křídla by měla zůstat černá, podobně jako například u sportovního vozu RS01, který představil před necelými 2 roky.
Matné zakončení barev, které letos použil také Red Bull, přináší váhovou výhodu - na celém monopostu se dá ušetřit až půl kilogramu, spekuluje se také o aerodynamické výhodě. Renault během zimy stáhl náskok Mercedes ve výkonu motoru o půl sekundy, další vylepšení pohonné jednotky chystá pro Kanadu, kde získá dalších 35 koní a zrychlí tak o 0,6 sekundy.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.