Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier přiznává, že testovací a vývojový program McLarenu nabral v Barceloně zpoždění, proto budou muset některé novinky poprvé nasadit až během tréninků před Velkou cenou Austrálie.
McLaren minulý týden ujel za 4 dny v Barceloně jen 257 kol (dnes dopoledne jich měl za tento týden na kontě už 385). Dostal se mírně do skluzu a nedokázal si v Katalánsku vyzkoušet všechny své díly pro Melbourne, některé tam ani dnes nedorazily - například křídlo, podlaha a nos. Dobrou zprávou však je, že se spolehlivost oproti loňsku výrazně zlepšila.
"Nejezdíme tady se specifikací pro rok 2016. Jsme v programu trochu pozadu. Znamená to tedy, že se v Austrálii objevíme s více díly na voze, které jsme žel nestihli. Ale taková už je situace," krčí rameny závodní ředitel McLarenu.
"Ne, nic není špatně. Byli jsme jen trochu moc ambiciózní. Když to přeženete, tak to někdy nefunguje. Nic se nepokazilo, vše je v pořádku. Nestihli jsme to o jeden den, tak už to někdy chodívá, když se to snažíte natáhnout až na samotnou hranici. Chtěli jsme aerodynamikům poskytnout maximum času pro vývoj balíku, pak musíte stlačit zaváděcí čas ve výrobě. Pak k něčemu dojde a vy jste pozadu. Nic není špatné, žádné drama, žádné příběhy. Stává se to každý den, každý závod, abych byl upřímný," vysvětluje Boullier.
"Dokázali jsme jezdit po většinu dní, což je velmi dobrou zprávou. Pokud jde o šasi, tak je důležité, že jsme dokázali projít všechny systémy, k čemuž loni nedošlo. To je pro nás velký úspěch. Nyní máme víceméně spolehlivé auto pro začátek sezóny, takže si věříme rozhodně více," pokračuje Francouz.
"Teď toho přijde více. Základ vypadá OK. V nadcházejících týdnech získáme mnohem více výkonnosti," věří Boullier, jehož tým ale zatím při testech v Barceloně rychlostí moc neoplývá - pomalejší je zatím jen Haas, Manor a Sauber.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.