Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier přiznává, že testovací a vývojový program McLarenu nabral v Barceloně zpoždění, proto budou muset některé novinky poprvé nasadit až během tréninků před Velkou cenou Austrálie.
McLaren minulý týden ujel za 4 dny v Barceloně jen 257 kol (dnes dopoledne jich měl za tento týden na kontě už 385). Dostal se mírně do skluzu a nedokázal si v Katalánsku vyzkoušet všechny své díly pro Melbourne, některé tam ani dnes nedorazily - například křídlo, podlaha a nos. Dobrou zprávou však je, že se spolehlivost oproti loňsku výrazně zlepšila.
"Nejezdíme tady se specifikací pro rok 2016. Jsme v programu trochu pozadu. Znamená to tedy, že se v Austrálii objevíme s více díly na voze, které jsme žel nestihli. Ale taková už je situace," krčí rameny závodní ředitel McLarenu.
"Ne, nic není špatně. Byli jsme jen trochu moc ambiciózní. Když to přeženete, tak to někdy nefunguje. Nic se nepokazilo, vše je v pořádku. Nestihli jsme to o jeden den, tak už to někdy chodívá, když se to snažíte natáhnout až na samotnou hranici. Chtěli jsme aerodynamikům poskytnout maximum času pro vývoj balíku, pak musíte stlačit zaváděcí čas ve výrobě. Pak k něčemu dojde a vy jste pozadu. Nic není špatné, žádné drama, žádné příběhy. Stává se to každý den, každý závod, abych byl upřímný," vysvětluje Boullier.
"Dokázali jsme jezdit po většinu dní, což je velmi dobrou zprávou. Pokud jde o šasi, tak je důležité, že jsme dokázali projít všechny systémy, k čemuž loni nedošlo. To je pro nás velký úspěch. Nyní máme víceméně spolehlivé auto pro začátek sezóny, takže si věříme rozhodně více," pokračuje Francouz.
"Teď toho přijde více. Základ vypadá OK. V nadcházejících týdnech získáme mnohem více výkonnosti," věří Boullier, jehož tým ale zatím při testech v Barceloně rychlostí moc neoplývá - pomalejší je zatím jen Haas, Manor a Sauber.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.