Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier přiznává, že testovací a vývojový program McLarenu nabral v Barceloně zpoždění, proto budou muset některé novinky poprvé nasadit až během tréninků před Velkou cenou Austrálie.
McLaren minulý týden ujel za 4 dny v Barceloně jen 257 kol (dnes dopoledne jich měl za tento týden na kontě už 385). Dostal se mírně do skluzu a nedokázal si v Katalánsku vyzkoušet všechny své díly pro Melbourne, některé tam ani dnes nedorazily - například křídlo, podlaha a nos. Dobrou zprávou však je, že se spolehlivost oproti loňsku výrazně zlepšila.
"Nejezdíme tady se specifikací pro rok 2016. Jsme v programu trochu pozadu. Znamená to tedy, že se v Austrálii objevíme s více díly na voze, které jsme žel nestihli. Ale taková už je situace," krčí rameny závodní ředitel McLarenu.
"Ne, nic není špatně. Byli jsme jen trochu moc ambiciózní. Když to přeženete, tak to někdy nefunguje. Nic se nepokazilo, vše je v pořádku. Nestihli jsme to o jeden den, tak už to někdy chodívá, když se to snažíte natáhnout až na samotnou hranici. Chtěli jsme aerodynamikům poskytnout maximum času pro vývoj balíku, pak musíte stlačit zaváděcí čas ve výrobě. Pak k něčemu dojde a vy jste pozadu. Nic není špatné, žádné drama, žádné příběhy. Stává se to každý den, každý závod, abych byl upřímný," vysvětluje Boullier.
"Dokázali jsme jezdit po většinu dní, což je velmi dobrou zprávou. Pokud jde o šasi, tak je důležité, že jsme dokázali projít všechny systémy, k čemuž loni nedošlo. To je pro nás velký úspěch. Nyní máme víceméně spolehlivé auto pro začátek sezóny, takže si věříme rozhodně více," pokračuje Francouz.
"Teď toho přijde více. Základ vypadá OK. V nadcházejících týdnech získáme mnohem více výkonnosti," věří Boullier, jehož tým ale zatím při testech v Barceloně rychlostí moc neoplývá - pomalejší je zatím jen Haas, Manor a Sauber.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.