Otec Julese Bianchiho, Philippe, uvedl, že FIA musí jít při snahách o ochranu kokpitu ještě dál, protože nově představený systém halo jej nepřesvědčil.
Během posledních dvou dní předsezónního testování si v Barceloně oba piloti Ferrari vyzkoušeli novou ochranu kokpitu, systém zvaný Halo.
Reakce jsou různorodé. Rosberg či Chilton jsou spokojeni, naopak například Hamilton, Hülkenberg či Horner jsou spíše proti. Systém nepřesvědčil ani Philippa Bianchiho, otce zesnulého pilota Marussie Julese, který zahynul po nehodě při závodě v Japonsku 2014.
Podle Bianchiho systém neposkytuje nápravu nebezpečí, které otevřený kokpit představuje. "Považuji to za krok vpřed co se bezpečnosti týče. Je jasné, že by byl tento systém efektivní například při upadnutí kola. Nicméně v případě menších trosek jako u nehod Massy či Justina Wilsona, nic by nezměnil. Takže je to krok vpřed, ale všechno vyřešil," uvedl v rozhovoru pro Canal+.
Připomněl také, že by tento koncept život jeho syna nezachránil, neboť se jednalo o závažné poranění mozku po silném nárazu. Přemýšlí také nad tím, zda mají piloti za tímto zařízením dostatečnou viditelnost a navíc se mu nelíbí asi estetické provedení.
"Nechci být proti něčemu, co pomáhá bezpečnosti, avšak nepřesvědčilo mě to a musí se na tom ještě zapracovat. FIA si přála po Julesově a Justinově nehodě jednat, ale musí jít ještě dál," domnívá se.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.